Ben van der Most Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Ik heb de methode gevolgd, die op acn.hifi.nl/tips beschreven staat om met een multimeter te meten bij welke positie van de 220V-stekker je de laagste spanning meet op de massa van de audiouitgang van CD-speler, etc. Ik meet echter helemaal geen spanning. Alleen mijn tuner gaf 2,2V aan, echter het maakte helemaal niets uit hoe ik de stekker in het stopcontact deed. Kan iemand mij verder helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Hoi Ben, Check je mailbox. Ik heb je net het artikel doorgestuurt zoals het in de HVT stond een aantal jaren geleden. Als je het op deze manier test weet ik zeker dat het werkt. Je hebt wel een goeie multimeter nodig. P.S.: Dat artikel heb ik eens van Audiopaul gekregen, dus met dank aan ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben van der Most Posted 9 februari 2002 Author Report Share Posted 9 februari 2002 Bedankt voor de snelle en zeer bruikbare reactie. Mijn vanmiddag gekochte digitale multimeter blijkt volgens de door jou gestuurde tekst dus niet geschikt te zijn. Misschien volg ik wel de raad op om de weerstand te verlagen d.m.v. het aanbrengen van een externe weerstand en condensator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Hoi, Ben Hier beschrijf ik nog eens stapsgewijs hoe je met een digitale multimeter (DMM) te werk gaat: - koppel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben van der Most Posted 10 februari 2002 Author Report Share Posted 10 februari 2002 Audiopaul, Ik zal de meting nogmaals uitvoeren. Wanneer dit geen meetbare verschillen oplevert, zal ik mij zo'n condensator en weerstand aanschaffen. Dit kan nog even duren, maar als ik zo ver ben en de meting weer heb uitgevoerd, zal ik over het resultaat berichten. Nogmaals bedankt. Ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts