Jump to content

reciever

hallo
 Share

Recommended Posts

nou,

ik heb een miniset 6ohm

en 2 boxen 4ohm

en dat werkt voor geen meter

de speakers kraken vlug

miniset is 2x50watt

en speakers 2x100watt

nou kan ik dus een goeie 2de hans reciecer krijgen (philips 100euro) van 8ohm

gaan die speakers op de reciever dan minder kraken

en nog iets als je een sufwoofer koopt krijg je dan echt een veel zwaardere bas

de reciever is trouwens ook 2x50 schiet ik hier dus iets mee op. als ik dat doe

gaan de speakers dan niet meer kraken

en kan ik er ook nog die 6 ohm speakers opzetten

ik hoop dat jullie dit snappen

beetje warrig maar het lukt niet anders :):Pcool.gif:(:rolleyes::oeek.gif:D

Geplaatst door spacejam:

nou,

ik heb een miniset 6ohm

en 2 boxen 4ohm

en dat werkt voor geen meter

de speakers kraken vlug

miniset is 2x50watt

en speakers 2x100watt

nou kan ik dus een goeie 2de hans reciecer krijgen (philips 100euro) van 8ohm

gaan die speakers op de reciever dan minder kraken

en nog iets als je een sufwoofer koopt krijg je dan echt een veel zwaardere bas

de reciever is trouwens ook 2x50 schiet ik hier dus iets mee op. als ik dat doe

gaan de speakers dan niet meer kraken

en kan ik er ook nog die 6 ohm speakers opzetten

ik hoop dat jullie dit snappen

beetje warrig maar het lukt niet anders    :)     :P     cool.gif     :(     :rolleyes:     :o     eek.gif     :D

Beste Jam,

Weet je zeker dat je speakers nog wel OK zijn? Als je niet al te dure speakers zwaar belast met een kleine versterker op hoog volume dan beschadig je de speakers ook nog wel eens, waarna ze kunnen gaan kraken.

Wel jammer als je geld uitgeeft aan een receiver of nieuwe sub als dit je probleem niet oplost.

Vermogen en impedantie zijn niet zo heel belangrijk, als je niet heel erg hard draait hoort de boel niet te kraken.

Maarten

PS. Je geeft niet aan wanneer het kraken optreedt, bij hard of ook bij zacht spelen. Ook is niet geheel duidelijk wat je met kraken bedoelt: is dit met name bij bastonen of ook bij hoge tonen?

nou als ik hem hard zet dan dan gaan de bastonen kraken

en op een ander forum zeiden ze dat er een in een miniset een kleine voeding zat

en dat ie daarom de 4ohm niet aangehaald krijgt

dat ie er te weinig vermogen voor heeft en dat dat bij een reciever minder het geval was

confused.gif

Hoi Spacejam,

Jouw probleem is niet onbekend. Het probleem met veel minisetjes is dat ze technisch minder degelijk zijn dan goede afzonderlijke hi-fi apparaten. Overigens niet alleen de componenten als in versterker/cd-speler/radio etc. maar zeker ook luidsprekers.

Twee dingen: 1. het vermogen dat erop staat, is vaak te hoog opgegegeven. 2. hoe hard speakers gaan heeft in grote mate te maken met de gevoeligheid, die bij miniset speakers vaak laag is.

2. speakers zijn niet zo degelijk, dus in het laag zitten ze al gauw aan hun limiet.

Wat je het beste kunt doen is op zoek gaan naar andere speakers. een andere versterker zal het geluid strakker maken, als je luidsprekers goed genoeg zijn om het verschil te laten horen :)

er zitten gewoon jvc speakers bij maar ik heb ook nog een paar andere van 2x100w kan ik die dan wel goed gebruiken en werkt een subwoofer goed als ik die op de reciever aansluit heb ik dan echt een zwaardere bas

Yap, een heleboel meer als het een beetje een stevige subwoofer is. Let er alleen op dat je niet de subwoofer zomaar opendraait. Je wilt voorkomen dat je een bass krijgt die *plof* of *bonk* krijgt. Eigenlijk wil je een zwaarder ondergedeelte zonder dat je je bewust wordt van je subwoofer.