Henno Appel Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Vanmiddag zo'n Disco-antistat gekocht, maar ik vind 't werkelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Hoi Henno, Het is idd bewerkelijk met de Disco Antistat en die machientjes doen het ook beter. Mijn ervaring is dat als het een paar keer wast met de DA, dat de LP dan ook wel een stuk schoner wordt. Helemaal schoon krijg je 'm helaas niet. Wat ik wel eens doe met een optisch erg smerige LP. Gewoon met een sopje en een blokkwast voorreinigen en daarna door de DA. Je krijgt ze dan veel sneller schoon. Daarbij is dat goedje wat bij de DA geleverd wordt niet het allerbeste spul. Als je echt iets goed schoon wil hebben met de handn**kermethode is de Disc Doctor een heel stuk beter. Ik weet alleen geen handelaar in NL die 'm verkoopt. Is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 23 februari 2003 Author Report Share Posted 23 februari 2003 Henk, ben je werkelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Henk, ben je werkelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 23 februari 2003 Author Report Share Posted 23 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Als je (nog) niet al te veel platen hebt, kun je ook naar Audio Cube gaan en ze daar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 wat ik niet snap ik heb die disco antistat al 6 jaar in gebruik en ik hoor echt geen tikjes van vuil en statische tikken hoor ik ook niet meer. ik ben er wel dik tevreden over maar ik moet er wel bij vermelden dat ik de elpees 10x rond draai in het apparaat en in het begin deed ik dit niet (4x)en dan blijft er inderdaad nog wel eens wat zitten. maar is dit probleem wel op te lossen met een nitty gritty zou het niet een naaldput kunnen zijn. je komt ze wel eens tegen in de 2e hands zaaken van die fijne draaitafels waar je op mag afluisteren die al op een naalddruk staan van soms wel 3 gram. je heb in deze maatschappij met idioten te maken die even plaatjes house muziek gaan beluisteren met een naalddruk van minimaal 3 gram en kom er daarna even iemand binnen die dan een goede elpee uit het vak haald en dan gaat luisteren maar niet in het begin beginnen nee halverwege of zo en dan even met het handje dat gaat sneller daar krijg je ook tikjes van. (van die ome joop types uit de dik voor mekaar show) ps. henno ben je al eens wezen kijken bij die platenzaak op charlois ik heb je daar het adres toen van gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 23 februari 2003 Author Report Share Posted 23 februari 2003 Ja, nog bedankt voor de tip. Wat ik ook nog heb gedaan is de plaat op een kort stukje h Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 de vloeistof die ik gebruikt heet de Quality service vinyl cleaner is dat de zelfde als jij gebruikt of heb jij een ander merk vloeistof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 23 februari 2003 Author Report Share Posted 23 februari 2003 Er zat een liter "disco-antistat mixture" bij, wat overigens verdacht veel naar Glassex ruikt. (Het is wel transparant, niet blauw.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 anders zou je eens die kunnen proberen die ik heb, misschien is het een optie ik hoor het wel proberen kost niks. het probleem wat ik bij jou lees lijk wel een verkeerde meng verhouding of er zit troep in net als wat lenco vroeger ook had. toen bestonden deze apparaten ook al precies de zelfde dit model is denk ik al een jaar of 20 oud. ps. die vloeistof die ik heb ruikt niet naar glassex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Een goeie mixture is wel van belang. Je kan 'm zelf maken, met 850ml gedemineraliseerd water, 150ml isopropyl alcohol en een druppel Sun glansspoelmiddel voor de vaatwasser (zodat de vloeistof snel en goed van de plaat vloeit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Een betere platenspeler komt er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 februari 2003 Report Share Posted 23 februari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Ja, nog bedankt voor de tip. Wat ik ook nog heb gedaan is de plaat op een kort stukje h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 februari 2003 Report Share Posted 24 februari 2003 Henno, op Hifi.nl staat een enorm lang topic over platenwassen. Kijk hier eens in. Een zinnige bijdrage was dat iemand twee van die apparaten had gekocht. In het tweede apparaat spoelde hij de platen met gedestileerd water. Ik was m'n platen altijd met glassex. Hierna zuig ik de troep weg met een waterzuiger (waterkruimeldief). Dit werkt echt fantastisch. Je naald blijft ook na een avond platen draaien gewoon schoon. Kraasen kun echter niet wegpoetsen. Evenmin als meegeperst stof (in de fabricage van LP's). Ook naaldputten blijven voor de rest van het leven van de plaat aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 24 februari 2003 Report Share Posted 24 februari 2003 Beste, Is dit niet het gevoel van oude plaaten dat je zo nu en dan een spettertje en een kraakje hoort??Volgens mij kun je als je niets van dit wil horen beter nieuw vinyl aanschaffen 180 of 200 grm,daar ik van mening ben dat ongeveer 60 a 70 gulden voor een audiofielle persing betaalt,en meteen een juweeltje in huis haalt. Mvgr, Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 februari 2003 Report Share Posted 24 februari 2003 Bij mij draait nu een plaat van Paul Simon uit ca 1983 (hearts en bones) deze is door mij altijd nat afgespeeld. Ik heb hem enkele maanden geleden schoongemaakt met glassex. Deze draait nu zonder een tikje. Bovendien is deze extreem goed opgenomen. Vinyl hoeft echt geen honderde euro's te kosten. Deze plaat heb ik ook regelmatig op vlooienmarkten zien liggen voor 0,5 of 1 euro. Als je deze goed schoonmaakt heb je net zo'n audiofiel exemplaar. Het enige probleem is, dat je natuurlijk wel van de muziek moet houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janes Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Als je echt een zwarte achtergrond wil (geen tikken/krassen/bijgeluiden) moet je de nieuwe serie van Analogue Productions eens beluisteren (45rpm). Analoog op zijn best met een dynamiek die in de buurt komt van SACD, een groot verschil met 33 1/3 rpm. Kosten: Euro 60 per plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Je bent een mooie Hans, kapitalen voor je versterker uitgeven (hoewel je hebt hem van je broer) en de LP's liefst voor niets. Nu zit ik zelf ook wel zo'n beetje in elkaar en probeer altijd goedkoop aan LP's te komen, maar voor audiofiele persingen heb ik het geld wel over. Klinkt gewoon perfect. Overigens wil ik wel eens Audiotop op mijn VPI 16.5 proberen. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Je bent een mooie Hans, kapitalen voor je versterker uitgeven (hoewel je hebt hem van je broer) en de LP's liefst voor niets. Nu zit ik zelf ook wel zo'n beetje in elkaar en probeer altijd goedkoop aan LP's te komen, maar voor audiofiele persingen heb ik het geld wel over. Klinkt gewoon perfect. Overigens wil ik wel eens Audiotop op mijn VPI 16.5 proberen. Groet, Ik heb ook wel audiofielen nieuwe persingen hoor, maar die draai ik relatief weinig, je moet n.l. ook nog van de muziek houden...... En inderdaad, probeer ik zo goedkoop mogelijk, met zo veel mogelijk kwaliteit van muziek te genieten. Is daar iets mis mee....????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Hai Hans, Helemaal niets. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Bij lastige gevallen adviseer ik altijd om 'm in de vaatwasser te stoppen bij 65 graden. (...) en waren ze weer brandschoon! Alleen de labels waren spoorloos! .......nee hoor, grapje! .......de labels zaten er nog op! Geen goeie vaatwasser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees-B Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Bij lastige gevallen adviseer ik altijd om 'm in de vaatwasser te stoppen bij 65 graden. (...) en waren ze weer brandschoon! Alleen de labels waren spoorloos! .......nee hoor, grapje! .......de labels zaten er nog op! Geen goeie vaatwasser? Misschien moet je ze eens naar de stomerij brengen. Kees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Ik heb sinds kort een Blue danube platenwasmachine. Daarbij heb ik een fles zelfgemaakte reinigingsvloeistof gekregen,zo te ruiken iets met het bekende alkohol principe. Na het wassen heb ik bij de eerste keer draaien veel vuiligheid aan de naald hangen. Zou dit aan de gebruikte vloeistof liggen of hebben meer mensen met een platenwasmachine deze ervaring? Het apparaat heeft een enorme zuigkracht dus daar kan het mijn inziens niet aan liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Ik was altijd oude platen twee keer. De eerste keer met gefilterde vloeistof en de tweede keer met schone. Als het echt erg is in de voorwas in de DA met gefilterde vloeistof. Ik was met Last en wil nog een keer Vinyl 1 proberen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 februari 2004 Report Share Posted 3 februari 2004 Ik was altijd oude platen twee keer. De eerste keer met gefilterde vloeistof en de tweede keer met schone. Als het echt erg is in de voorwas in de DA met gefilterde vloeistof. Ik was met Last en wil nog een keer Vinyl 1 proberen. Carl Moet er niet aan denken wanneer ik onder de douche sta dat het waswater van de dag ervoor uit de sproeikop komt.Maar ja het zijn harde tijden. Een welgemeend advies (geef toe ongevraagd) Vergeet V1 maar gebruik Vinyl 2 of Last Record Preservative. Glassex werkt als de brandweer maar goed naspoelen met demiwater. Deze combinatie is goed en goedkoop!!!!!!!!!! S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts