Audiopaul Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Zojuist gelezen bij 2e hands: Levensverlengende upgrades voor Krell KSA50S, 100S, 200S en 300S. Zonder deze upgrade gaat het inderdaad mis. Er zijn namelijk in Amerika een tijdlang bepaalde onderdelen gebruikt die verschillende high-end fabrikanten toegepast hebben, waardoor NU zonder ingrijpen, de kans 100% is dat het apparaat spontaan en zeer intensief OVERLIJDT. Dus als ik het goed begrijp ben je als Krell-bezitter van bovengenoemde modellen min of meer genoodzaakt om deze upgrade te laten uitvoeren? (voor resp. Eur 450/450/675/900) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Hoe verzin je het Mag ik de advertensie even zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door JSA:Hoe verzin je het Nee, echt waar, staat op Hifi.nl bij 2e hands! Hier heb je de gehele tekst: ======================================== Krell KSA50S/100S/200S/300S UPGRADES Contact informatie Geplaatst door: john555 Lokatie: doetinchem NL - Gelderland Laat alle advertenties van john555 zien Advertentie informatie Merk: Krell Prijs: Eur 450/450/675/900 Te koop van: Particulier Omschrijving Levensverlengende upgrades voor Krell KSA50S, 100S, 200S en 300S. Zonder deze upgrade gaat het inderdaad mis. Er zijn namelijk in Amerika een tijdlang bepaalde onderdelen gebruikt die verschillende high-end fabrikanten toegepast hebben, waardoor NU zonder ingrijpen, de kans 100% is dat het apparaat spontaan en zeer intensief OVERLIJDT. ====================================== Ik werd trouwens vanavond ook effe gruwelijk in de maling genomen door ene H.A. te R., zeg! Heb zojuist hartmassage gehad! Respect voor ouderen is d'r tegenwoordig ook niet meer bij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Audiopaul: Nee, echt waar, staat op Hifi.nl bij 2e hands! Tja, bij Hifi.nl... op hear staan gewoon de goede advertensies Ik werd trouwens vanavond ook effe gruwelijk in de maling genomen door ene H.A. te R., zeg! Heb zojuist hartmassage gehad! Respect voor ouderen is d'r tegenwoordig ook niet meer bij! Vertel Paul! ik wil ook nog ff lachen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door JSA: Vertel Paul! ik wil ook nog ff lachen! Nou, ik kreeg dus een mail van deze "grapjurk" dat hij via via 500 splinternieuwe en gesealde lp's van Roger Waters - Amused to Death had opgekocht en deze wilde doorverkopen voor 3 EURO per stuk en of ik daar mensen voor wist! En verderop in de mail vertelde hij vervolgens dat het maar een grapje was........... !!! Ach, gelukkig heb ik er al eentje! Stel je trouwens voor dat dit echt zo was geweest, ik had ze beslist alle 500 opgekocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Aangezien ik een behoorlijke "Newbee" ben op vinylgebied deed ik me "onwetend" voor aan Paul, maar stiekum wist ik dus dat er grif 100 euro voor een Amused to Death elpee wordt betaald. Hier mijn e-mail aan Paul: Hoi Paul, Wel grappig; een buurman van mij is vroeger inkoper geweest van een grote platenzaak, en hij had in de kelder ergens onder het stof een doos met spiksplinternieuwe Roger Waters - Amused to Death elpee's staan. Ik geloof dat het 500 elpee's zijn, allemaal dezelfde, nieuw in plastic. Hij had er aan zitten denken om ze op een rommelmarkt te verkopen, voor 3 euro per stuk ofzo. Hij heeft totaal geen verstand meer van de prijzen, en is al lange tijd uit het vinyl wereldje. Zelf heb ik ook geen flauw benul wat je voor die Amused to Death elpee's kunt vragen. Aangezien hij een pc'tje nodig had, en ik nog een oudje had staan, hebben we geruild. Ik heb dus nu een doos met 500 spiksplinternieuwe Amused to Death elpee's. Weet jij nog mensen die een Amused to Death elpee willen? Ik vraag er 3 euro per stuk voor, ex. verzending. Hahahahaha, grapje Paul, was het maar waar dat ik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Audiopaul:Zojuist gelezen bij 2e hands: Levensverlengende upgrades voor Krell KSA50S, 100S, 200S en 300S. Zonder deze upgrade gaat het inderdaad mis. Er zijn namelijk in Amerika een tijdlang bepaalde onderdelen gebruikt die verschillende high-end fabrikanten toegepast hebben, waardoor NU zonder ingrijpen, de kans 100% is dat het apparaat spontaan en zeer intensief OVERLIJDT. Dus als ik het goed begrijp ben je als Krell-bezitter van bovengenoemde modellen min of meer genoodzaakt om deze upgrade te laten uitvoeren? (voor resp. Eur 450/450/675/900) Ha die Paul, Een Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Bij auto's is de veiligheid in het geding, bij audioapparatuur wat minder Mijn KSA300S is van een later bouwjaar en komt inderdaad via de Nederlandse importeur. Toch blijkt het soms een voordeel, dat we hier vaak achter lopen op de rest van de wereld Die advertentie-plaatser zit duidelijk om (goed betaald) werk verlegen, op zich een slechte zaak, bangmakerij enz. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Audiopaul:Zojuist gelezen bij 2e hands: .... Er zijn namelijk in Amerika een tijdlang bepaalde onderdelen gebruikt die verschillende high-end fabrikanten toegepast hebben, waardoor NU zonder ingrijpen, de kans 100% is dat het apparaat spontaan en zeer intensief OVERLIJDT. En dat voor een Amerikaans product! Ik wil er een, dan ga ik in de USA wonen en Krell sue-en voor $10.000.000 ("emotional damages") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Duck-Twacy: En dat voor een Amerikaans product! Ik wil er een, dan ga ik in de USA wonen en Krell sue-en voor $10.000.000 ("emotional damages") Bij 110 Volt blijft ie wel wat langer heel Link to comment Share on other sites More sharing options...
donderju Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Als die apparaten het eeuwige leven hadden, dan zou er te weinig vervangende vraag zijn. Je moet als fabrikant toch zorgen dat mensen af en toe een nieuwe komen kopen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Levensverlengende upgrades voor Krell KSA50S, 100S, 200S en 300S. Zonder deze upgrade gaat het inderdaad mis. Er zijn namelijk in Amerika een tijdlang bepaalde onderdelen gebruikt die verschillende high-end fabrikanten toegepast hebben, waardoor NU zonder ingrijpen, de kans 100% is dat het apparaat spontaan en zeer intensief OVERLIJDT. Ik heb dit ooit uitgezocht, er zijn condensatoren gebruikt die gemiddeld na zo'n 5 a 7 jaar gaan lekken, de reparatie is duur omdat het om veel elco's gaat en arbeidsintensief is. Het erge is dat Krell zelf dit glashard ontkent, dus je kunt niet achterhalen om welke serienummers het gaat, maar het is door de Nederlandse importeur bevestigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Geplaatst door FrankD: Hihi, Als je vanaf nu de 1812 opzet zul je toch een beetje zenuwachtig worden van de knallen. Die 7% overspanning is niet echt verstandig daar het meestal een hoge pulsspanning op het lichtnet is die het spectaculaire einde van de elco inzet. Frank Fijn toch altijd, zo'n hart onder de riem Het is 7V btw, dat klinkt al beter dan 7% Op dit moment heb ik nog garantie, ik kan Durob eens vragen hoe ze hier tegenover staan. Henno werd netjes geholpen, dus blijkt het niet zo'n probleem te zijn. Of dat ook geldt voor preventieve maatregelen weet ik niet, ik hoop t maar Volgens mij hebben ze er nu minder werk aan, dan na een eventuele plof. Kunnen ze meteen de spanning op 240V zetten. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Jongens..... Deze John555 is een enorme faker, maak je dus niet druk. De advertenties die hij plaatst zijn in alle gevallen nep, ik hou deze drol al een poos in de gaten. De advertenties zijn in ALLE gevallen van high-end spul, hoofdzakelijk Krell en Sonus Faber, en vreemd genoeg ook in ALLE gevallen apparatuur die enkele dagen door iemand anders is geplaatst. Het patroon is ook altijd dat deze John555 de spullen een stuk nieuwer aanbiedt en nog een stuk goedkoper ook! Reageren op e-mail doet hij niet/nauwelijks. De anderen met dezelfde spullen krijgen geen reacties meer, want iedereen gaat natuurlijk voor het nieuwere bouwjaar EN goedkopere prijs en kunnen het verder wel shaken. Dit is eens kenbaar gemaakt bij hifi.nl, maar die doen er verder niets aan heb ik de indruk. Bij deze maar dat ik het in het forum gooi, want ook hier lijkt men er met boter en suiker in te gaan. Niet zo gek, ook ik was erin getrapt bij een stel Krell monoblokken. Zag een paar 250M's staan en een dag later had deze vogel een paar 250Mc's staan, welke 3 jaar nieuwer waren en maarliefst 2000 euro goedkoper..... kon mailen tot ik een ons woog, nooit reactie gehad. Na wat onderzoek kwam ik er dus achter dat velen dezelfde ervaringen hadden, o.a. met Krell cd-spelers, voorversterkers, allemaal afhankelijk van het aanbod van anderen. Werd een versterker erop gezet, verdomd, daar was hij ook weer dezelfde dag nog, of enkele dagen later, met nieuwer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Als er al iemand een Hotmail account gebruikt om zakelijk te communiceren haak ik gelijk af. Ik heb weinig (lees: geen) vertrouwen in dergelijke gasten. Ik vraag me af waarom iemand, zou ie serieuze bedoelingen hebben, een hotmail adres zou opgeven. Hotmail wordt vaak voor allehande malafide hand en span diensten gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Ja, maar je kan helemaal niet zien welk email adres wordt gebruikt als je reageert op een advertentie. Ik vind ook dat dit wel zou moeten, hotmail accounts zijn inderdaad per definitie onbetrouwbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Shit, ik zie dat ie alweer een advertentie heeft geplaatst... nu voor een krell fpb-300c. Goh, toevallig iemand anders had net de voorloper hiervan op internet staan, de fpb-300. Jeetje, en deze opvolger is nog goedkoper ook bij hem. Ik word ziek van die gozer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Ik heb 't idee dat hij probeert om de markt te verknallen omtrent 2e hands Krell's. Oftewel, hij is van plan om er zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Het lijkt wel zo'n zielig tiepje dat zelf een keer finaal de boot in ging toen hij iets van Krell kocht. Niet op letten dus, of z'n emailadres ruim voorzien van mail en het liefst zou ik ..... Laat maar, zo'n figuur is geen enkele inspanning waard. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Ik vond het verhaal van die defecte elco's al zo sterk. Er zitten als het goed is 4x80.000uf/80volt type's in van het merk mallory, en die krijg je echt niet zo snel kapot hoor. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Misschien is het wel een handelaar welke deze praktijken hanteert om lagere inkoop- of inruilprijzen te bedingen. Erg zielig natuurlijk, maar mogelijk onder het mom van "nee, hij is niet meer waard, kijk maar eens waar ze op marktplaats voor worden aangeboden.." Blablabla... Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 De heer 'John555' is mijns insziens een grapjurk die op een of andere wijze de andere aanbieders van prachtige highend spullen een hak wil zetten. ook ik heb gereageerd op een van zijn aanbiedingenen en nooit reply. ik vind wel dat de webmasters hiervan op de hoogte moeten worden gebracht. wat een ongein soms op het net. soooo many records...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 januari 2003 Report Share Posted 1 januari 2003 Ik ben het met je eens over het aankaarten van dit soort praktijken. Aan de andere kant, hoe kan je dit tegengaan, hij kan zo hetzelfde doen onder een andere naam. Bovendien, interesseert het een site zoals hifi.nl het wel eigenlijk wat er allemaal in de 2e hands sectie gebeurd? Mijn inziens zouden in ieder geval de emailadressen EN de telefoonnummers zichtbaar moeten zijn als iemand een advertentie in een 2e hands rubriek heeft gegooit. Dan is het voor de geintresseerde een stuk beter controleerbaar waarmee ie in zee gaat. Dat krell spul kost toch al snel tussen de 10/20 duizend gulden, wie weet wat voor crimineel gespuis erachter zit als je denkt dat je wat moois gaat ophalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts