callas Posted 2 januari 2003 Report Share Posted 2 januari 2003 Heb inmiddels wel een reply gehad, dus mijn eerdere tekst moet ik herzien. ik neem tot zover mijn woorden terug en geef John voorlopig het voordeel van de twijfel. ik bericht als John verder wel betrouwbaar blijkt te zijn. Een rectificatie van mijn kant is daarna pas te verwachten. Stop voorlopig even met alle interpretaties. met AA groeten ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 januari 2003 Report Share Posted 2 januari 2003 Ja, wel een reply.... van zijn hotmail account? Ik blijf het gek vinden dat hij UITSLUITEND zaken aanbiedt die enkele dagen daarvoor door anderen zijn aangeboden. Bij zijn woonplaats staat Doetinchem - Drente, ook een beetje vreemd, als je ergens woont weet je toch wel in welke Provincie je zit? Heeft ie een telefoonnummer achter gelaten? Hou ons svp op de hoogte, ben ERG nieuwsgierig!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 januari 2003 Report Share Posted 2 januari 2003 Ik heb het even nagekeken, maar kan geen 06 nummer ontdekken. Wel zag ik dat ie de provincie op Gelderland had gezet. Wat me verder opviel is deze zin in zijn laatste advertentie: 'AUB geen handelaren, alleen GEBRUIKERS!' Als ik iets verkoop kan het aan mijn anus oxideren wie er langs komt, als ie het benodigde geld maar neerlegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Heb inmiddels verder contact met 'john555'en ik wil de uitspraken gedaan op deze topic zeker terugnemen. hoewel ik nog niets concreets heb afgesproken of gekocht is het contact van dien aard dat ik er wel meer vertrouwen in heb als een paar posts terug. nogmaals voordeel van de twijfel. pas op met uitspraken doen. zoek de nuance en wacht tot er ervaringen zijn. zoals met alles in het leven.. soooo many records.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door callas:Heb inmiddels verder contact met 'john555'en ik wil de uitspraken gedaan op deze topic zeker terugnemen. hoewel ik nog niets concreets heb afgesproken of gekocht is het contact van dien aard dat ik er wel meer vertrouwen in heb als een paar posts terug. nogmaals voordeel van de twijfel. pas op met uitspraken doen. zoek de nuance en wacht tot er ervaringen zijn. zoals met alles in het leven.. soooo many records.. Nou, het gaat in dit geval om vele duizenden Euro's. Gezien alle 'toevalligheden' van die posts, niemand met positieve ervaringen in het 'echie', niemand met een adres of telefoonnummer van hem.... geef ik hem helaas toch nog het nadeel van de twijfel. Het gaat mij om teveel geld om twijfels te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Als je op zoek bent naar een Krell, en je kunt een FPB 300 kopen voor 5500 dan zou ik geen minuut twijfelen. Er is dus vast wel iemand geweest de 'm een mailtje heeft gestuurd met het bericht "verkocht!". Hier komen geen reactie's op begrijp ik of heeft niemand hem een concreet mailtje gestuurd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 ik ben al een tijdje aan het jagen op wat Krell speelgoed, en heb in het begin heel concreet gereageerd.... resultaat... niets. Kan natuurlijk gebeuren, maar vreemd vond ik het toch wel, en ben toen eens gaan kijken wat ie allemaal aanbood. Toevallig alleen modellen die anderen ook te koop hadden staan. Peter kan daar over meepraten, hij zet een stel krell mono's te koop (FPB-250M), komt die John met een stel FPB-250Mc's die 2000 euro goedkoper zijn (nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Arjen, wat dacht je hier van? http://www.highendmarkt.de/selectcard.asp?ID=377888 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Arjen, wat dacht je hier van? http://www.highendmarkt.de/selectcard.asp?ID=377888 en hij is evt. gebouwd te koop, zie shop en dan even omlaag scrollen Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Ha, mazzelaar, die zou ik ook nog wel eens willen beluisteren. Kon je hen "thuis" beluisteren? Mooi dat ie goed klonk, toch een Rotterdams product Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Arjen, wat dacht je hier van? http://www.highendmarkt.de/selectcard.asp?ID=377888 Ja, is leuk.... zag hem al staan! Voorlopig heb ik een deal die (voor mij dan) nog aantrekkelijker lijkt. Een Krell FPB-250M mono-set plus een KAV-250p voorversterker voor rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 heb je al overwogen de 250's zonder vv aan te sturen? Ik heb mijn xa50es direct op de krells aangesloten met prima resultaat (heb al wel wat vv's geprobeerd, maar dit had altijd een minder resultaat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Voordat je een FPB koopt moet je zeker weten dat het geluid je 100% aanspreekt, ik heb een FPB-600C gehad en ben alleen maar bezig geweest om het hoog wat natuurlijker te laten klinken, ik heb talloze voorversterkers en kabels geprobeerd, aan de speakers lag het zeker niet. De felheid van het hoog kreeg ik wel onder controle maar het bleef wat onnatuurlijk klinken (een lichte elektronische glans/hardheid). De enige manier om het weg te krijgen is met een iets warme buizenvoorversterker, maar dan verlies je weer aan natuurlijke klankleuren (alles krijgt een beetje een buizenklank, zelfs de dure Nagra PL-L had hier nog last van). Ik ken nog iemand die precies dezelfde problemen heeft met de FPB en op Audio Asylum lees ik ook dergelijke berichten. Ik vond het overigens voor de rest een indrukwekkende versterker, stukken beter dan voorgaande Krells, sneller, dynamischer, muzikaler, vloeiender, meer detail, transparanter, neutraler. Maar het probleem is denk ik dat door die hogere resolutie je ook tegen de beperkingen van zware klasse-A transistorontwerpen aanloopt, je gaat de nadelen horen van de enorme rij transistoren waar het signaal doorheen gaat. De FPB's zijn neutraal en verhullen niets, dus ook niet de beperkingen van het basisontwerp (ergens wel eerlijk). Ik heb bijv. ook een Pass Labs X250 in huis gehad, die heeft dat stukken minder, maar laat ook niet zoveel horen als de FPB-600C, minder detail, minder alle natuurlijke klankkleuren van stemmen en instrumenten. Ik denk dat de toekomst in andere technieken ligt, bijv. zoiets: Class D review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Ik ben het helemaal met je eens void dat class D (of andere PWM/PDM technieken) de toekomst hebben. Nog los van eventuele klankverbetering als gevolg van het principe, ben je dan in staat het volledige traject van source (CD, SACD of hard disk) t/m de versterker digitaal uit te voeren. Met de juiste digitale interface (firewire?) ben je dan eindelijk verlost van kabeldiscussies en kun je de versterkers dicht bij de speakers zetten met lange (digitale) kabels naar de sourcecomponent (ik vermoed uiteindelijk dat dat een PC wordt) of misschien kan dat op termijn zelfs draadloos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ha, mazzelaar, die zou ik ook nog wel eens willen beluisteren. Kon je hen "thuis" beluisteren? Mooi dat ie goed klonk, toch een Rotterdams product Jep, de eigenaar wilde weten of de R90 goed zou spelen op deze jongens, omdat hij nu niet erg tevreden is met zijn speakers, dus spraken we af dat hij ze mee nam. Ik moest wel de hele set verbouwen om alles aan te kunnen sluiten, maar daar ben ik hobbyist voor Tevens "ontdekten" we dat zijn minder goede geluid mede door zijn cdspeler komt, want ik heb dezelfde ervaring gehad met zijn merk en type cdspeler. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 In de nieuwe' Audio' staat een advertentie van een winkel die een tweedehands fbp 600 te koop heeft voor 6500 euro Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Da's absoluut een mooie prijs moet ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Callas, wat is de stand van zaken momenteel met die John? Heb je hem al gesproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts