fester Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum...(enz) Een jaar geleden heb ik de quad33/303 aangeschaft. Dit was voor mijn doen een enorme verbetering, want ik had "een of ander" technics setje. Met grote belangstelling heb ik de berichtgeving rondom deze quad gevolgd en daarin valt me op dat de combinatie nogal verguist wordt. Terwijl ik toch wel tevreden ben met het geluid. Aangezien de meeste hifi-winkels meteen het duurste laten horen, of een andere niet opgewarmde combinatie, wordt het heel moeilijk om een leuke tweedehands opvolger te zoeken. Op tweedehands sites als marktplaats, ibazar en hear.nl worden verassend veel marantz versterkers aangeboden. Dit is toevallig ook het merk van mijn CD-speler. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het vervangen van de bejaarde versterker. Ter info: gebruikte speakers zijn de 206 HO van akoustic research, de kabels zijn standaard 2,75 mm gevlochten koperdraad, de kabel tussen CD-speler en 33 is een zelfbouw RG58/U coax. De quad33 heb ik aangepast n.a.v. het artikel in de HVT van april. Heeft iemand suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 Fester, Een paar geleden kocht ik een Quad 33/303 (en later met veel moeite een FM 3 in Engeland). De Quad speelt nu in mijn dochters kamer met een paar oude Canton Quinto luidsprekers en een Micromega CD speler. Hoe bevalt jou de HVT modificatie-is het de moeite waard? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 11 mei 2001 Author Report Share Posted 11 mei 2001 Beste carl, De HVT modificatie heb ik niet helemaal uitgevoerd, omdat ik nog niet weet wat er met de 303 moet gedaan worden. Het aanpassen van de weerstanden op de voorversterkertjes is vrij simpel en geeft een iets betere ingangsgevoeligheid. Het is in mijn geval nog niet zo dat de marantz CD-speler maximaal kan worden uitgestuurd, dit in verband met de slechte gelijkloop van de volumepotmeter. (vanaf streepje twee pas gewoon stereo, daarvoor mono ) Ik ben nog bezig om uit te zoeken welke elco's er vervangen moeten worden. Volgens Transtec hebben er nl. op het originele schema van de 33 ook geen namen (zoals R401, C220 enz. ) gestaan. Het schemanummer zoals het in de HVT staat ben ik nog nergens tegengekomen. Verder resultaat volgt nog. Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts