Jump to content

Draaitafelmuziek

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Guest Huub Derkx

Toen ik gisteren met een kennis sprak overhet feit dat ik minimal music (Philip Glass, Steve Reich etc) niet op een draaitafel zou kunnen horen gaf hij me gelijk. En hij is een echte draaitafelaar. Vinden jullie ook dat niet alle muziek geschikt is voor de draaitafel?

Groetjes,

Cowabunga

Geplaatst door Ome Henk:

Nee, ik zou niet weten waarom bepaalde muziek niet geschikt zou zijn.

Ik weet niet wat er met minimal music wordt bedoeld, maar ik doe een gokje waarom dit niet geschikt zou zijn voor een draaitafel (welke muziek eigenlijk wel...):

.....spetter....kraak....kraak.....vervorm....spetter.... :)

Geplaatst door siep:

Klopt "minimal music" bereik je alleen met digitaal.     :D

Danjewel Siep, een geweldige opsteker voor de "draaitafelaars ".

Zo bestaan er ook speakers die uitsluitend geschikt zijn voor klassiek, ben inmiddels aan het sparen voor in totaal zo'n 12 setjes, gezien de diversiteit in mijn muziekcollectie, zou zelfs dit wel eens te weinig kunnen zijn.

Groet Jitze :Peek.gif:P

Begrijp nu ook plotseling mijn aarzeling over te gaan naar meerkanaals............

Geplaatst door Cowabunga:

En hij is een echte draaitafelaar.

Groetjes,

Cowabunga

Laatst bij iemand op bezoek met een zeer bijzondere collectie vinyl, vreselijk veel psychedelisch werk uit de jaren 60 en 70, dit werd gedraaid op een plastic Technics doosje, er werd ook nog van genoten.............

er staat nu een Thorens 126 met een MC hij is begonnen met een ontdekkingsreis door z'n eigen muziek.

Groet Jitze

Geplaatst door Hans:

Zeg dat wel. Het goeie psychedelische werk is volgens mij toch meer uit de jaren zestig.

;)

Gelijk heb je, mijn posting is aangepast.................

Groet Jitze

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi Huub,

Waat eine wazel   eek.gif. Ik heb Philip Glass alleen op LP en het klinkt echt super. Ik heb er nog eentje dubbel (Songs from Liquid Days), interesse?   ;)

Is dat die waar mijn vrouw wild van werd ? :P Huub oppassen anders krijg je dat ook nog erbij :D

Het overige Huub , GA ZELF LUISTEREN EN TREK JE EIGEN CONCLUSIE'S ;)

Funk , Jazz , Reggae , easy listening of wat dan ook ...... als je opname goed is klinkt het perfect cool.gif en dat op mijn oude Thorens ...

groetjes John

Met de kwaliteit heeft het m.i. niets te maken. Echt onzin, maar .....

Heb "Music in twelve parts" van Philip Glass op vinyl. Dat stuk is te lang om op 1 kant van een lp te passen. Het is daarom in 2'en geknipt, met een fatsoenlijke fade-out/fade-in welliswaar maar ik vind het juist bij dit stuk erg hinderlijk.

Echte draaitafelmuziek? Single'tjes van Elvis Presley ... :D

Geplaatst door Ome Henk:

Als dat maar goed gaat   eek.gif

Bij mij ging dat ook goed :) , wat maakt die Thorens een hoop herrie :P ben nog aan het ontdekken cool.gif

Guest Huub Derkx

Wat mij een beetje stoort zijn de flauwe antwoorden van nitwits die een posting doen maar het begrip minimal music niet kennen. Zelfs met de voorbeelden erbij hebben ze geen idee. Wat een cultuurbarbaren! Jongens, ga lekker dromen onder de poster van Mariah "big booby" Carey op je slaapkamer.

Groetjes,

Cowabunga

Roger,

Songs from liquid days op LP? Je wil me toch nog over de streep trekken?

Cowabunga

Tja, ik heb 'm dubbel, aan jouw de keuze. Maar om voor 1 LP een draaitafel aan te schaffen is volgens mij wat overdreven. De optie blijft echter ;)

Wat mij een beetje stoort zijn de flauwe antwoorden van nitwits die een posting doen maar het begrip minimal music niet kennen. Zelfs met de voorbeelden erbij hebben ze geen idee. Wat een cultuurbarbaren! Jongens, ga lekker dromen onder de poster van Mariah "big booby" Carey op je slaapkamer.

Groetjes,

Cowabunga

Nou ik ken het ook niet hoor. En ik heb echt geen poster van Mariah Carey op m'n kamer hangen... MC heeft trouwens helemaal geen dikke tieten... :)

Ben ik nou een cultuurbarbaar? Er zijn ook mensen genoeg die mijn smaak muziek niet kennen. Zijn ze dan cultuurbarbaar? Nee, misschien hebben ze gewoon een andere smaak. Of geen smaak, dat kan ook ;) maar cultuurbarbaar...?

Hallo Cowabunga,

Het gekke is dat degenen die (misschien) niet van minimal music op de hoogte zijn, toch zinnige antwoorden geven. Het antwoord is nl. dat er geen enkele reden te bedenken is waarom uitgerekend minimal music (ik heb zowel Steve Reich als Philip Glass live gezien, dus ik weet een beetje waar het over gaat) op vinyl niet zou kunnen.

Dat vinyl pers

Guest Huub Derkx

Roger,

he he dus jij hebt toch ook gezien dat MC in de steigers heeft gestaan?

Hans,

ik kan ook niet precies omschrijven waarom ik Steve Reich en Philip Glass niet op LP zou kunnen horen. Ik heb bij die muziek toch echt het cd gebeuren in mijn kop zitten. Als iemand het anders ziet heb ik daar geen probleem mee hoor.

Waar ik wel problemen (nou ja problemen) mee heb is dat mensen op dure installaties MC draaien. Ja ik weet het wel: ik bepaal niet wat goed of slecht is. Maar ik heb daar mijn idee

Geplaatst door Hubertinus:

Roger,

ik kan ook niet precies omschrijven waarom ik Steve Reich en Philip Glass niet op LP zou kunnen horen. Ik heb bij die muziek toch echt het cd gebeuren in mijn kop zitten. Als iemand het anders ziet heb ik daar geen probleem mee hoor.

Eigenlijk wel erg vreemd. Veel van hun muziek dateert van ver voor het bestaan van de CD. Het zijn toch al ouwe knarren.

Waar ik wel problemen (nou ja problemen) mee heb is dat mensen op dure installaties MC draaien. Ja ik weet het wel: ik bepaal niet wat goed of slecht is. Maar ik heb daar mijn idee

Guest Huub Derkx

Live muziek heeft mijns inziens niks met cd's of LP's te maken. Het geluid is vaak zwaar kloten. Dus waarom zou ik een slecht geluid thuis willen hebben?

Nogmaals als iemand thuis graag live cd's en LP's draait moet zo iemand dat zelf weten. Ik vind het niks. Zelfs van groepen of artiesten die ik goed vind hoef ik geen live cd thuis.

Nogmaals, ik kan het ok niet goed uitleggen waarom Steve Reich en Philip Glass bij mij op CD moeten. Het zit in mijn hoofd.

Groetjes,

Hubertinus