John Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu:Je hebt bij een draaitafel idd altijd loopruis, maar bij een goed afgeregelt systeem hoor je die zeker niet door de muziek heen. Zelfs niet in de zachte passages. Alleen in de stiltestukken en de overgangen zul je wel wat loopruis waarnemen. Wes Montgomery Trio " Round Midnight " even op gezet ... zeer rustige Jazzopname waarin nog al wat "stille" passages zitten. Kan niet zeggen dat ik loopruis kan waar nemen op deze plaat . Ook nog een 2e hands LP die ik noem. Nu draai ik wel nooit op een hoog volume, gewoon normaal luister niveau. Ik kan mij voorstellen als je volumeknop verder open gaat dat de loopruis wel een rol gaat spelen, echter veel van mijn cd's bezitten ook een ruis als ik het volume verder open draai. Dus waar praten wij over Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Hubertinus: En wie weet draai ik nog wel ooit een keer een LP. Ik moet dan wel eerst een draaitafel en platen kopen. Maar ik sluit niks uit. Hubertinus Als je pieken hebt is hij redelijk snel aangeschaft Huub PLaten komen vanzelf wel weer, althans dat zie ik bij mij ook weer. Elke week iets erbij kopen en veel 2e hands voor een spotprijsje Deze week alleen al 3 LP's voor nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 John, de ruis die je bij een cd opname hoort is mijns inziens ruis die bij de opname mee is opgenomen, dan wel geproduceerd door de bij de opname gebruikte electronica/bandopnameapparatuur. De ruis bij LP weergave is een ruis voortgebracht zoals hierboven door mij reeds omschreven. Maar nogmaals, ik kraak een draaitafel/LP combinatie niet af. Alleen het gegeven is een feit dat men elke keer weer wil bagatelliseren.(behalve Roger a.k.a. Sodejuu dan) Groetjes, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Eigenlijk is het niet zo heel erg interessant, de wijze waarop dit topic zich ontwikkeld. Zowel van een LP als van een CD kan op plezierige wijze muziek beluisterd worden, er is vreselijk veel muziek slechts op een van beiden te vinden, denk alleen bij klassiek maar eens aan bijzondere uitvoeringen uit het verleden, modernere muziek is voor een deel wel opnieuw op cd gezet, echter dit geldt uitsluitend de commercieel aantrekkelijke titels, groepen etc. Verdiep je je in muziek en de ontwikkelingen in deze, ben je gedwongen beide systemen naast elkander te hanteren. LP heeft als bijkomend voordeel dat er verschrikkelijk veel 2ehands - voor weinig - is aan te schaffen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Hubertinus:John, de ruis die je bij een cd opname hoort is mijns inziens ruis die bij de opname mee is opgenomen, dan wel geproduceerd door de bij de opname gebruikte electronica/bandopnameapparatuur. De ruis bij LP weergave is een ruis voortgebracht zoals hierboven door mij reeds omschreven. Maar nogmaals, ik kraak een draaitafel/LP combinatie niet af. Alleen het gegeven is een feit dat men elke keer weer wil bagatelliseren.(behalve Roger a.k.a. Sodejuu dan) Groetjes, Hubertinus Huub , Ik kraak de cd ook niet af ... zoals eerder al genoemd gebruik ik beiden heel goed naast elkaar ." bagatelliseren " ?? nee hoor dat is niet mijn opzet .... Maar je start dit topic met een "feit" zoals je zelf zegt Mijn vooroordelen zijn ook weggenomen door te gaan luisteren en het zelf te beoordelen, denk dat dit het beste is voor zelf een keuze te maken en/of dat analoog voor jouw een goeie optie ook is . Over het ruisverhaal........ aangezien ik dit niet kan waarnemen op mijn volume dus is het ook niet aan de orde, dit geldt voor digitaal en analoog bij mij thuis groetjes John p.s kom eens een avond langs en naar binnen de koffie en Warsteiner staan al klaar ja ja Roger jij ook natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Jitze: LP heeft als bijkomend voordeel dat er verschrikkelijk veel 2ehands - voor weinig - is aan te schaffen. Groet Jitze Kun je wel zeggen ...het kost mij wel altjd veel tijd om die bakken altijd om te spitten Sta er versteld van wat je vaak aantreft aan LP's in perfecte staat, Peter Gabriel " So " deze week voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Kijk, zo'n Ome Henk blijft maar bagatelliseren! Dat bedoel ik dus. Maar nogmaals, ik zeg niet dat de draaitafel/LP combinatie zwaar kloten is. Integendeel, misschien is het geluid wel heel prettig! En voor de rest: veel draaitafelplezier, mag uiteraard ook veel cd speler plezier zijn. Groetjes, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts