Jump to content

Creek

Puur
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Puur:

Verder heb ik in het kader van budgetapparatuur direct een TEAC CD-P1820 met Rinsma modificatie erbij aangeschaft. Deze speler maakte ook direct duidelijk op een veel hoger plan te spelen dan zijn 6 keer duurdere voorganger.

Welke speler(s) waren zijn voorganger ?

:)

Geplaatst door kyra:

Welke speler(s) waren zijn voorganger ?

:)

Moet het beestje altijd een naam hebben?

Ik ben niet van plan andere apparatuur af te branden. Daarvoor spelen te veel mensen met veel plezier met dergelijke spelers. Dat is ook niet waarvoor ik deze topic wil gebruiken.

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb de instelling van: als de eigenaar vindt dat het goed is, dan is het goed. Wie ben ik dan om daarover te oordelen confused.gif

Dat is zeker ook zo. Ik heb ook lang getwijfeld. Ik wilde al eerder mijn oudere, compleet andere (ook andere speakers) en veel duurdere set laten reviewen, maar durfde het toch niet aan. Het is toch wel iets behoorlijk persoonlijks wat je aan een ander laat horen, tenminste zo ervaar ik dat. Maar nu ben ik denk ik zover dat ik de consumentenbond nog wel durf te vragen voor een review :D

Ik denk trouwens dat Wat heb ik hier nog te zoeken tijdelijk zeer gedateerd is. :D:) Niets is zo veranderlijk als...... cool.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Ik vond Creek vroeger een pracht merk. Of het nu nog dezelfde kwaliteit haalt als vroeger, weet ik niet.

Mijn eerste serieuze versterker was de 4140s2, met zo'n plat langwerpig houten kastje. Een erg mooi en onopvallend natuurlijk klinkende versterker.

Hij is echter lang niet zo krachtig als zijn opvolger een Bryston 4b nrb, deze is wat minder verfijnd dan de Creek, maar de pk's zijn toch ook wel prettig. De Creek hangt nu aan mijn pc.

Richard

Geplaatst door Ome Henk:

Wellicht kun je specifiek Picoso uitnodigen (via een PB-tje) confused.gif Ik hoop voor je dat hij dat wil...

confused.gif

It's me?

Met het voorjaar voor de boeg komen er in ieder geval weer betere tijden aan. In het hoge noorden is genoeg te beleven, zo blijkt. Maar ja, ik moet geloof ik binnenkort eerst eens naar[]game[], ik wil nog een keertje naar Audiopaul, en die Ushers bij jou in Sneek, die moet ik toch ook gehoord hebben?

Noord-Drenthe is natuurlijk wel mooi dichtbij. Moet ik toch maar weer eens met de camera en CD's op stap.

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb er zo m'n twijfels over aangezien bij nagenoeg ieder merk (ik weet er zo niet 1 te noemen) de prijs/kwaliteitverhouding er op achteruit gegaan is :(

Flauwe grap mode.

Ja, sinds er in euros gerekend wordt is dat quotient een stuk lager (ongeveer een factor 2.2 :) )

Btw Creek wordt vaak betiteld als high-end voor een budget prijs.

Geplaatst door Puur:

Moet het beestje altijd een naam hebben?

Ik ben niet van plan andere apparatuur af te branden. Daarvoor spelen te veel mensen met veel plezier met dergelijke spelers. Dat is ook niet waarvoor ik deze topic wil gebruiken.

tuurlijk niet... :) PUUR interesse van mijn kant uit :rolleyes: ik heb namelijk ook nog een oudere Teac speler hier staan en de speler van deze meneer kende ik niet vandaar dus mijn vraagje. Heb zelf ook een goedkope speler hoor waar ik alle plezier aan beleef. ;)

Verder heb ik in het kader van budgetapparatuur direct een TEAC CD-P1820 met Rinsma modificatie erbij aangeschaft. Deze speler maakte ook direct duidelijk op een veel hoger plan te spelen dan zijn 6 keer duurdere voorganger.

Inderdaad, de TEAC CD-P1820 is, zeker voor de lage prijs, een giant-killer.

Ik heb 'm mogen vergelijken met de Rega Planet, die 4x zo duur was, maar de Rega verloor 't, tot mijn verbazing.

De TEAC CDP-1820 is 1 van de lelijkste,goedkoop ogende spelers die ik ooit heb gezien, maar voor rond de 200,- euro heeft ie geen last van concurrentie, denk ik :)

Is eigenlijk heel simpel, Puur:

Alle apparatuur geeft een eigen tintje aan wat er oorspronkelijk op een cd of lp staat. Zelfs ultra high end spul doet dat. Dat kan ook niet anders, omdat de muzikale info bewerkt moet worden voordat het je oren bereikt (berijkt als je je set zorgvuldig hebt samengesteld ;) ).

Creek klinkt heel natuurlijk. Dit is echter een subjectieve waarneming, eenieder kan c.q. zal er een andere mening over hebben.

Ter vergelijk: ik zweer bij (mijn) buizenversterking. Terwijl bijvoorbeeld Audiopaul net een klein vermogen heeft uitgegeven aan een transistorversterker. Zeker een mooi apparaat, maar de klankkleur is heel anders. (Ik zeg nadrukkelijk niet beter of slechter.) Terwijl ze alletwee als heel neutraal te boek staan.

Zoals ik al zei: er is een verschil tussen neutraal klinken (subjectief) en neutraal zijn (absolute waarde).

Groet,

Michel

Guest Huub Derkx

Ik vind dat nogal onzin: "de REGA verloor het". Of: de Marantz verloor het. Of welk merk dan ook. Dat zijn weer van die subjectieve opmerkingen waar geen mens wat aan heeft.

Hubertinus

• 1 month later...

Vanochtend heb ik een paar Epos Acoustics M12 speakers gekocht.

m12pic.jpg

Epos is onderdeel van Creek en maakte voorheen deel uit van Mordaunt Short.

Deze speaker is een aanvulling op de "budget" set die bij mij is ontstaan.

Tot nu toe bevallen ze zeer goed.

Op dit moment staan de speakers op Acatama stands van 60 cm welke met zand gevuld zijn.

Er zijn mensen die de speaker beter vinden op zo licht mogelijke stands terwijl anderen een zo zwaar mogelijke stand prefereren. Epos zelf heeft een hele lichte stand. Ik denk dat ik de dealer maar eens een paar te leen ga vragen.

Er zijn mensen die de speaker beter vinden op zo licht mogelijke stands terwijl anderen een zo zwaar mogelijke stand prefereren. Epos zelf heeft een hele lichte stand.

Luidsprekers die zijn ontworpen voor deze z.n. 'open frame' stands klinken vaak ook echt beter op deze stands. (wat niet wil zeggen, dat ze voor geen meter klinken op zware stands)

Ik had m'n vorige speakers, de Linn Kan ook eerst op een zware Target stand staan.

Toen ik ze op aanraden van andere gebruikers uiteindelijk op de bijbehorende, lichte Linn Kan stands plaatste, klonken ze stukken beter. (opener, meer detail en een strakker laag) Met name dat laatste vond ik nogal opvallend, omdat dat vaak opgaat bij heel zware stands.

Mvg,

Alco