Hi-Fifi Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Wie is er van plan weer eens iets nieuws aan te schaffen? Zeg binnen een tijddomein van een half jaar. Mag van alles zijn,van speakers tot absorbers. Graag wel erbij te vertellen het waarom,of waarom juist die. IKKE My ears aren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Hoi Hoi, Nou, binnen een half jaar wil ik nieuwe speakers ontwerpen. Ik denk met de focal audiom units. De tweeter klinkt erg goed, de rest kan ik nog niet zo goed, dus tijd om ze te leren kennen. Het wordt een drieweg systeem. Vooral de woofer vind ik er erg mooi uitzien, en de spec's zijn ook goed. Mooi he? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 IK kan hem niet goed zien Dat is beter. Focal Audiom 11WX. Persoonlijk zou ik voor 13WX gaan, maar die is wel weer een stuk prijziger. Wat ga je bouwen? (Btw in Belgie koop je doe Focals een stuk goedkoper. Scheelt zo een paar honderd euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Hoi, De focal audiom 13WX is weer een stuk groter, en dat zien ik niet zo ziten, de speaker wordt weer een stuk groter op die manier. De tweeter wordt de Focal audiom TD 5 en de mid de Focal audiom 6 WM. Ik twijfel wel een beetje aan de middetoner, zal ie wel goed zijn, zeker in verhouding met de tweeter en woofer? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Er is wel een extreem groot prijsverschil tussen de Audiom TD5 (642 eruo) en de TC120 TD5 (91 euro) zeg. Nu is die Audiom erg goed, maar of dit verschil gerechtvaardigd is? Ik zou dan eerder kijken naar een Raven ribbons (of welllicht die Swan/Hivi ribbon voor $100 in de US). Overigens kwam Focal nu toch met berillium (birillium?) tweeters ipv titanium (iig in de kant en klare audiom speakers)? Een middentoner is altijd het moeilijkst, zeker een met een hoog (> 94 dB0 rendement. Nadeel van de 6WM vindt ik dat ie boven de 2000 a 2500 Hz toch wel een beetje inzakt (als je de grafiek bekijkt). Het wordt een BR neem ik aan. Wisselfilter?? (ik zou actief gaan wisselen tussen laag/mid)? Is de Andromeda van Tony Gee niets (is toch weer een 13) http://www.speakerbuilding.com/content/1044/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Hoi, Het wordt dan i.d.d. een basreflex. De tweeter ken ik en vond ik goed klinken, vandaar. Dat de mid wat inzakt is niet zo erg, daar wil ik nl ook het overnamemoment leggen van het filter. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Mijn geld gaat dit jaar op aan Festivals. Lowlands, I love Techno in Belgie, Vierdaagse (thuis) en dan nog een festival in spanje. Maar stel dat ik een meevaller krijg (paar weken werken in 't buitenland) dan wil ik een fatsoenlijke dac. Waarschijnlijk een upsampling dac. De A321 van MF bv. Waarom? De dac in mijn voorversterker is oud. Da's nog gewoon een 18 bitter. Hij klinkt wel goed hoor. Maar hij snapt mijn pc niet, en dat vindt ik jammer. En ik denk ook dat mijn speakers en versterkers wel wat beters verdienen dan mijn Sony tae 1000esd. Verder moet er nog een Zelfbouw pre-amp komen. Maar eerst dansen, dansen en sjansen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
raimond kieftenbeld Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 wat ik van plan ben aan te schaffen,is een natuurstenen plaat,voor onder mijn RB 1090 van Rotel. En in de toekomst wil ik nog een andere pre amp hebben(waarschijnlijk een SA 93 van Vincent).Verder,nog een netsnoer. Groeten Rai Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Een goeie phonotrap zal ik zeker aankopen binnen niet al te lange termijn. De trap die ik momenteel gebruik(NADPP2) is prijs/kwaliteit niet verkeerd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Nu zaterdag, nieuwe speakers en een marantz pm 4200 amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Beste mede audiofielen. Ik ga niks aanschaffen,ik heb namelijk al wat besteld namelijk nieuwe speakers, de Millon's Air Reverence II, waarom, omdat ik nu met hoorns speel van Klipsch en die zijn mij even te fel in het hoog. MVG:Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Op korte termijn ben ik niks van plan, maar pin me daar niet op vast! Ik ben zeer tevreden over m'n set, iedere verbetering gaat me ongetwijfeld een godsvermogen kosten en dat geef ik liever uit aan muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 ISOLATIEMATERIAAL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Nitty Gritty...waarom daarom Is onderweg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Ik ga denk ik niets aanschaffen. Geen geld. Eerst maar eens werk zoeken, dan een hoop cd's kopen en daarna misschien eens wat nieuws. Maar eigenlijk zou ik zo niet weten wat... Ok, het kan allemaal wel beter, maar ik heb eigenlijk weinig zin om nu al weer m'n speakers (bijvoorbeeld) te verkopen. Dat moet maar een keer na m'n studie of zo (en dat duurt nog wel ff ). Misschien dat er een tuner bijkomt, kan m'n midiset definitief weg. Nieuwe tv zou ook leuk zijn, maar ach, ik kijk toch niet zoveel tv, dus is het eigenlijk een beetje zonde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Ik heb een paar nieuwe luidsprekers besteld. Waarschijnlijk ga ik hierna eens kijken of de Grado Platinum Wood een beter element is dan mijn Grado Prestige Green. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Binnen een half jaar in ieder geval een nieuw element.Ik blijf kijken naar platenspelers en ga ook wat experimenteren met kabels. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk:Leuk om zo'n topic te beginnen, maar er was ook al een hele mooie Welk onderdeel in je set zou je als eerste willen vervangen? geeft niet. ik wil binnen nu en een jaar een andere versterker, de huidige voldoet nog wel maar er mag wel een wat meer high end ding komen.... Wat weet ik nog niet precies, een betere dts amp of 2 kanaals (en dan de processor van m'n dvd gebruiken..) Maar ik speel op dit moment nog even door met m'n sherwood, en gewoon eens rustig rond kijken/luisteren....... heb geen haast. (misschien eerst andere auto ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Ik mag niets meer kopen van Jopie (maar ik doe het steeds weer, waarom toch ) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 veranderingen die de komende week in gang worden gezet: andere voorversterker. audioquest midnight 3 kabels ipv dropveters. silverbullit interlinks ipv dropveters. Misschien nog wat modificaties. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
raimond kieftenbeld Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 ik heb een natuurstenen plaat voor onder mijn RB 1090 Rotel gekocht,staat erg mooi,vind ik Groeten Rai Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Platenwasser,echte ac-verdeeldoos,Tubetraps,arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 O ja, volgende maand, polycrystal Cable-Towers en dissiblocks. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Eigenlijk ben ik niet zo heel veel gericht op nieuwe dingen kopen, of het zou muziek moeten zijn. Gewoonlijk loop ik ergens gewoon tegen aan, bijv. na op een concert CD's te hebben gekocht, begin ik me af te vragen of het echt niet beter kan, resultaat een nieuwe CD speler. Een confrontatie met een NS, nieuwe klok.............. Een importeur komt langs met materiaal om zelf netsnoeren te bouwen, resulteert in een aantal netsnoeren, een zoektocht naar een goed stekkerblok levert een unit voor een gewone ouwe zekering op ....... Plannen dus : altijd muziek kopen....... Misschien ben ik gewoon te lui om te plannen, of heb ik het te druk......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts