erik klijnsmit Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 forummers , als jullie eens echte muziek willen horen dan denk ik dat het verstandig is om hier eens naar toe te gaan Bachs Grote Orgelmis Programma J.S. Bach Dritter Theil der Clavier- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:[QB]forummers , als jullie eens echte muziek willen horen dan denk ik dat het verstandig is om hier eens naar toe te gaan [QB] Wie gaat er nou naar een concert omdat het verstandig is Erik? Dat valt me toch van je tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Iedereen in R'dam e.o. staat te springen om met je mee te gaan Wie gaat er dan ook ELDERS wonen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:Programma J.S. Bach Dritter Theil der Clavier- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Moet je ook in een woordenboek uit de tijd van Bach kijken Sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door Hans:Moet je ook in een woordenboek uit de tijd van Bach kijken Sodejuu. Dan moet ik maar ff naar de bibliotheek van Leipzig gaan en hopen dat daar nog een oud exemplaar ligt. Het zou wel eens in het Leipziger dialekt kunnen zijn en dan is het handiger dat ik gelijk daar ben. Meer kans van slagen BTW: Bachs Grote Orgelmis Hoe kan ie dat groot ding nou niet raken . 't Zal best een happening zijn, zo'n ouwe vent die naar een orgel staat te gooien en telkens mis gooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Leipzig schijnt best een mooie stad te zijn om naartoe te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Alles beter dan R'dam Klopt, het tocht er zo maar dat doet het in Friesland ook, evenals in die Laurenskerk. Dus om nou te zeggen alles? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 februari 2003 Author Report Share Posted 28 februari 2003 ik zie het al , jullie luisteren liever naar een elektronische muziek op een imitatie setje nou dan ga ik wel alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ik zie het al , jullie luisteren liever naar een elektronische muziek op een imitatie setje nou dan ga ik wel alleen Je zou er toch wel heen gaan Erik 2,5 uur na je post over een evenement dat pas over een week plaats vindt staan we nog steeds niet in rijen van drie dik te dringen om mee te mogen...... Ik zou er makkelijk heen kunnen gaan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ik zie het al , jullie luisteren liever naar een elektronische muziek op een imitatie setje nou dan ga ik wel alleen Dat zou wel erg sneu voor de organist zijn. Er komen heus wel meer mensen dan jij alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ik zie het al , jullie luisteren liever naar een elektronische muziek op een imitatie setje Hallo Erik, Misschien vergis ik mij, maar ik bespeurde inderdaad in je uitnodiging al meteen iets van een verwijt: wie wat wil leren is zo verstandig om mee te gaan. Zoiets. Daar spreekt een vooroordeel uit. Op het forum staan wel vaker van die uitspraken die erop neer komen dat wie niet vaak genoeg naar live-concerten gaat eigenlijk niet van muziek houdt. Ik ga best met enige regelmaat naar (o.a.) klassieke concerten, bv in de Doelen, maar als ik me daar over moet verantwoorden zeg ik het eigenlijk nog liever niet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:forummers , als jullie eens echte muziek willen horen dan denk ik dat het verstandig is om hier eens naar toe te gaan Betekent dit dat alle andere muziek geen echte muziek is? Een prachtige kortzichtigheid en arrogantie waar ik toch even op wil reageren... Bij deze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door @: Betekent dit dat alle andere muziek geen echte muziek is? Een prachtige kortzichtigheid en arrogantie waar ik toch even op wil reageren... Bij deze... Haha, dat is de (minimaal) 2e keer dat Erik zo'n ontvangst krijgt Zeg dan gewoon "orgelmuziek" ipv "echte muziek" Erik, dan veroordeel je iig niet alle andere muziek (veel van die andere muziek ken jij misschien niet eens en dat is toch ook "echte muziek"). Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:forummers , als jullie eens echte muziek willen horen dan denk ik dat het verstandig is om hier eens naar toe te gaan Bachs Grote Orgelmis Programma J.S. Bach Dritter Theil der Clavier- Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Excuse, ik zie de tijd al staan, dat ga ik wel redden terug naar Haarlem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Sommigen op dit forum maken onbegrip tot norm. Wat zou Erik nou toch bedoelen met echte muziek? Dat orgelmuziek de enige echte muziek is en de andere muziek niet? Zou het echt? Of bedoelt hij wellicht met echte muziek er echt bij zijn. Weet je wel. Zo van dat musici ergens muziek maken en dat je er naar gaat luisteren. Heette vroeger een concert of zoiets, dacht ik. Kwam vroeger best wel vaak voor. Maar ja, toen had je alleen maar grammofoons en dropveters, dus toen moest je wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Sommigen op dit forum maken onbegrip tot norm. Wat zou Erik nou toch bedoelen met echte muziek? Dat orgelmuziek de enige echte muziek is en de andere muziek niet? Zou het echt? Of bedoelt hij wellicht met echte muziek er echt bij zijn. Weet je wel. Zo van dat musici ergens muziek maken en dat je er naar gaat luisteren. Heette vroeger een concert of zoiets, dacht ik. Kwam vroeger best wel vaak voor. Maar ja, toen had je alleen maar grammofoons en dropveters, dus toen moest je wel... Hallo Kermit, Het onbegrip ligt toch echt bij jou in dit geval. Wat je zegt is helemaal niks nieuws en zo denken ongetwijfeld de meeste mensen hier op Hear er over. Alleen doe jij alsof dat niet zo is en allerlei mensen hier niet in live-muziek ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: forummers , als jullie eens naar een mooi concert willen gaan dan denk ik dat het leuk is om hier eens naar toe te gaan Bachs Grote Orgelmis Programma J.S. Bach Dritter Theil der Clavier- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door Pjotr: Beste Erik, Bedankt voor de goed tip. Maar als je het zoals bovenstaand had gepost was er i.d.d. minder off-topic op gevolgd. Alhoewel we natuurlijk allemaal notoire zijkers blijven. En dat zijn pas echte zeikers BTW: Ik vind het sneu voor Erik dat er zo op dit topic wordt gereageerd; en ik realiseer me nu dat ik ongeveer de aanstichter van dit alles ben. Excuse me please, was niet de bedoeling. En dat niet iedereen evengoed is in het verwoorden van zijn gedachten is een feit, maar dan hoeft daar nog niet gelijk een oordeel aan verbonden te worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 nou dan ga ik wel alleen Ho ff makker! Niet zo snel. Ik had je aankondiging nog niet gelezen of je gaat al alleen!? Miscchien ik wel die FIGUUR dat weer langs komt. Heb je enig idee wat de prijs is? Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: En dat zijn pas echte zeikers In Rotterdam is de verleden tijd van zijken c.q. zeiken: Hij/zij zeek Bij de weg Erik, denk dat als ik het red vanuit mijn werk dat ik er wel naar toe ga Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 maart 2003 Author Report Share Posted 1 maart 2003 zo was het niet bedoeld hoor , sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:zo was het niet bedoeld hoor , sorry Hallo Erik, toevallig ben ik nogal een Bach-liefhebber, al heb ik nog nooit wat (live) op een orgel gehoord. Als je voor een kaartje kunt zorgen of mij laat weten waar het te kopen, ga ik mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 orgelmuziek..klinkt als een theelepel in mijn oren een Hammond niet......ow das ook een orgel greetz Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts