Jump to content

Laatste upgrade

TOUW
 Share

Recommended Posts

Mijn laatst upgrade zijn 'Pucks' voor onder de speakerboxen (vorige week aangeschaft), en ik moet zeggen een behoorlijke verbetering. De muziek klinkt een stuk losser, ruimtelijker.

Een aanrader dus.

MVG

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst door Ruud:

Mijn laatste confused.gif upgrade de platenspeler.

Vrij ingrijpende "verbouwing": element/lager/contragewicht/armbekabeling/interlink. confused.gif

Volgende upgrade's:

Extra eindversterker voor het laag

Nitty Gritty.

Net gekocht.

Extra eindversterkers voor het laag n.l. een stel monoblokjes van AudioLabor "Schnell"

Mijn laatste upgrade is...........

een stel luidsprekers!!

er is een wereld van verandering gekomen, ik zou haast zeggen "zo is het bedoeld!!"

Ik kan nu eindelijk zeggen, 99% van mijn set is af, tenminste zolang alles werkend blijft natuurlijk.

Ik ben blijjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D

Mijn laatste upgrade ... tja ... ahum ...

Vorige maand heb ik de glazen platen op mijn Standesign rack vervangen door marmeren platen van ongeveer 2,5 cm dik. Totaal gewicht ongeveer 26 kg. Het marmer was "afval" van een verbouwing van een huis.

Nu wist ik al dat het StanDesign rack best goed is (toen ik mijn spullen verhuisde van een wiebelig audiorack naar het StanDesign rack was het resultaat direct hoorbaar) maar deze goedkope tweak is absoluut aan te raden.

Het resultaat was direct hoorbaar :

* Het hoog werd veel transparanter

* in mindere mate geldt dit ook voor het middengebied, echter het laag werd een stuk "zwarter" en veel beter gearticuleerd

* Maar het meest opvallend was de veel betere ruimtelijke weergave: een veel duidelijker waar te nemen gelaagdheid in de diepte, meer lucht om de instrumenten en een (wat) betere afbeelding in de breedte.

Kortom : voor een prikkie (in mijn geval voor het zagen in stukken en bijpolijsten van de randen 20

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de bezitter van een paar Jamo Oriel speakers. Ze zijn in 1 woord geweldig. Geweldig ruimtelijk, geweldig gedetailleerd, geweldig diep, geweldig hoog maar vooral geweldig muzikaal.

Enno

jamooriel2.jpg

Ze zijn ook geweldig zwaar, geweldig groot, geweldig aanwezig, etc etc

Nooit geweten dat Jamo luidsprekers maakte in de hogere prijsklassen. Ik ken ze alleen van de spaanplaatboxen die ik ooit van hun in mijn bezit heb gehad. De Oriel ziet er schitterend uit. Hij wordt alleen wel gigantisch afgekraakt op audioreview.com Misschien toch een kwestie van de juiste versterker gebruiken??? Een accuphase versterker doet blijkbaar wonderen. Veel luisterplezier!

mvrgr

John :)

Beste John,

Ik heb de reviews ook gelezen voordat ik ging luisteren. De genoemde nadelen kan ik met de beste wil niet ontdekken, deze speakers zijn absoluut niet te vergelijken met een sateliet/subwoofer set zoals genoemd in 1 van de reviews. Waarom ze de grond in geschreven worden? Geen idee, maar ondertussen geniet ik lekker van de mooie muziek.

Enno

• 3 weeks later...
Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Het zin wel eerlijke speakers,door het poortje zie je het spaanplaat. :)

Geef nou maar toe dat je hartstikke jaloers bent, Gerrit! ;):P:D:D

Maar zonder gekheid, beter vind je niet voor het geld! ;) Ze klinken best lekker! :D Henk z'n overhemden worden vanaf nu superglad gestreken! :D

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de bezitter van een paar Jamo Oriel speakers. Ze zijn in 1 woord geweldig

Effe terug naar die Jamo's... Die Oriel is dat de opvolger van de ooit uitermate goed geteste 707i? Luidsprekers maken kunnen ze bij Jamo in elk geval goed, de tijd van de spaanplaatboxjes is al lang voorbij. Heb op dit moment nog altijd een paar Jamo's uit de BX-serie (bouwjr. 1995), deze klinken nog altijd zeer overtuigend maar het midden/hoog mag wat gedetaileerder. Ik denk er over om volgend jaar een paar ALR-Jordans te aan te schaffen.

gr.

Marjor

Ik zou nu iets lulligs kunnen zeggen maar doe dit niet

Moet de luistertests nog doen maar bij een recente test in Audio kwam de ALR Entry L er behoorlijk goed vanaf. Aangezien deze wat te licht qua vermogen is gaat mijn interesse uit naar een zwaarder type van ALR. Wat is jouw ervaring met ALR? Kun je me aangeven, los van het feit dat luistertests zo subjectief zijn als maar wat :), waarom je mij ALR-Jordan afraadt?

Groetjes,

Marjor :)