enno Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Geplaatst door marjor: Effe terug naar die Jamo's... Die Oriel is dat de opvolger van de ooit uitermate goed geteste 707i? Beste Marjor, Voor zover ik weet zijn de Oriels geen opvolgers van een eerder model. Ze zijn ontworpen vanaf een blanco blad zonder restricties vooraf. Het gevolg is een luidspreker die vreselijk mooi klinkt en zeker voor Jamo begrippen onbetaalbaar was. Model stamt overigens uit begin jaren 90. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Ik zou nu iets lulligs kunnen zeggen maar doe dit niet. Kom op Gerrit, maak van je hart geen moordkuil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door marjor: Moet de luistertests nog doen maar bij een recente test in Audio kwam de ALR Entry L er behoorlijk goed vanaf. Aangezien deze wat te licht qua vermogen is gaat mijn interesse uit naar een zwaarder type van ALR. Wat is jouw ervaring met ALR? Kun je me aangeven, los van het feit dat luistertests zo subjectief zijn als maar wat , waarom je mij ALR-Jordan afraadt? Groetjes, Marjor http://www.alr-jordan.com/images/download/...ote-Katalog.pdf Aluminium conussen daar hou ik niet zo van evenals crossoverfrequenties rond 3000Hz (resonantiefrequentie van je oor) daarnaast vind ik ze saai om te zien en hebben ze een passief membraam wat het systeem onnodig duur maakt en dat ze zelf als bas-reflex bestempelen,wat het niet is. verders vind ik dat het bedrijf zich erg ophangt aan een "uitvinding" (conusmateriaal en passief membraam) en is het filter wel erg karig uitgevoerd,hoe ze daarmee een 3-wegsysteem met 24dB/okt steilheid kunnen maken is mij een raadsel.Alle luidsprekermodellen hebben een crossoverfrequentie bij 2800 Hz wat op zich wel knap is maar volkomen ongeloofwaardig,zoiets als een autohandelaar met auto's die allemaal 39000 km gereden hebben(bestaat echt). De behuizing zou een sandwich konstruktie zijn,op de foto zie ik daar niets van terug,misschien twee lagen MDF van 12mm? Begrijp me niet verkeerd,ze zullen vast goed klinken maar of je een beter midden uit aluminium-conussen krijg betwijfel ik. De spaanplaatperiode is bij jamo zeker voorbij,ze maken nu dezelfde speaker van MDF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Lullig genoeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Lullig genoeg? In ieder geval onderbouwd.... en dan wordt lullig al snel kritisch (en dat moet kunnen) Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:De spaanplaatperiode is bij jamo zeker voorbij,ze maken nu dezelfde speaker van MDF. De Oriels zijn inderdaad van MDF, 7 lagen wel te verstaan. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 M'n laatste upgrade: Transrotor netzteil Fein Deze speciale voeding dient als upgrade voor m'n Transrotor Leonardo Doppia draaitafel. In de topic "Recensie Transrotor Leonardo" in de rubriek Recensies kun je alles over deze voeding lezen! Binnenkort zal ik in die topic wat meer over m'n luisterervaring met de Fein vertellen. Vooralsnog ben ik zeer enthousiast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Mijn laatste update komt -hopelijk- volgende week binnen. Ik heb mijn Meridian 556 eindversterker ingeruild en 2 Meridian 505 monoversterkers gekocht. De volgende upgrade worden dan de Master One luidsprekers van Dynamic Solutions die ongelooflijk echt klonken op de Meridian 502 met 505 eindtrappen en 506.24 CD speler. Dus .. mijn Audio Physic Tempo LE's gaan er toch nog eens uit..nooit gedacht dat dat zou gaan gebeuren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Toch eindelijk maar eens een DVD speler gekocht. Kon voor een zeer scherpe prijs een (heel belangrijk) regio vrije Pioneer DV 939 te pakken krijgen. Eindelijk m'n DVD'tjes es op een beetje normaal beeld bekijken ipv een computer schermpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Geplaatst door siep:Toch eindelijk maar eens een DVD speler gekocht. Kon voor een zeer scherpe prijs een (heel belangrijk) regio vrije Pioneer DV 939 te pakken krijgen. Eindelijk m'n DVD'tjes es op een beetje normaal beeld bekijken ipv een computer schermpje. Siep, De DVD-A speler hoop ik (voor je)? Maarten (Die Diana Krall in Paris luistert/kijkt op dit moment op zo'n speler) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 juni 2002 Report Share Posted 28 juni 2002 Geplaatst door Maarten: Siep, De DVD-A speler hoop ik (voor je)? Maarten (Die Diana Krall in Paris luistert/kijkt op dit moment op zo'n speler) Ja DVD-A doet ie ook en toevallig net Diana Krall besteld bij Amazon.com samen met wat klasiek van J.Hendrix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door Maarten: Maarten (Die Diana Krall in Paris luistert/kijkt op dit moment op zo'n speler) En? Wat vindt Maarten daarvan? Heb slechts alleen een paar keer SACD beluisterd(waarvan de meeste niet te pruimen zijn(software!))en nog geen DVD-A spelers. Net als bij SACD/LP/CD ben je natuurlijk afhankelijk van de opnamekwaleteit, en van de meeste SACD/CD opname Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door Ruud: En? Wat vindt Maarten daarvan? Heb slechts alleen een paar keer SACD beluisterd(waarvan de meeste niet te pruimen zijn)en nog geen DVD-A spelers. Net als bij SACD/LP/CD ben je natuurlijk afhankelijk van de opnamekwaleteit, en van de meeste SACD/CD opname Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door siep: Ja DVD-A doet ie ook en toevallig net Diana Krall besteld bij Amazon.com samen met wat klasiek van J.Hendrix Nu moet je wel je SIG upgraden, want die klopt nu voor geen meter meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door sodejuu: Nu moet je wel je SIG upgraden, want die klopt nu voor geen meter meer je snapt em dus helemaal. Maar ik heb de DVD puur voor het beeld dus dan telt ie niet echt mee. Voor echte muziek beleving blijft de Sig.100% oevereind Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Hallo, Mijn laatste upgrade: De spikes onder mijn boxen zitten direct in de schroefdraad van de bodemplaat gedraaid. In die verbinding zit altijd een beetje speling. Met op elke spike een moertje kan ik nu, na het positioneren, de spike met dat moertje vast tegen de bodemplaat aantrekken. Resultaat: toch weer een iets betere plaatsing en een wat strakker laag. Groet: Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Geplaatst door leobus:Met op elke spike een moertje kan ik nu, na het positioneren, de spike met dat moertje vast tegen de bodemplaat aantrekken. Zijn die moertjes dan niet standaard? Mijn meest recente upgrade : AKG Acoustics K 405 AFC II draadloze koptelefoon. Ik wil er alleen nog een betere interconnect bij - maar eerst moet ik dan even kijken waar ik de zender wil plaatsen en hoe lang de kabel dan moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Mijn laatste upgrade een tweedehands Pioneer PD-75 cd-speler. Ik heb hem gekocht om het feit dat ik het geluid uit dit kastje geweldig vind, en hij bij mijn set hoort. Aangezien er niets meer nieuw van leverbaar is, heb ik er dus 2 van die PD-75's waarvan 1 ter vervanging voor als de eerste de geest geeft, en de apparatuur niet meer te repareren is. greetz, Keessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Mijn laatste upgrade ben ik vergeten, maar de upgrade die er aan gaat komen is een betere netsnoer. Ik heb wel mijn CD collectie ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Deze draad maar weer eens naar boven halen. Na enig telefonisch overleg met Harry Weisfeld toch maar weer een upgrade pakket voor m'n draaitafel samen gesteld. Er is de afgelopen jaren toch wel weer veel verandert. Besloten is ,een nieuwe 300 tpm motor plus de nieuwste versie van het lager plus platter. Via een bevriende US dealer de handel besteld en op m'n Hotel kamer af laten leveren. Perfect geregeld. En je blijft je eigen verbazen wat een "simpele" upgrade kan toevoegen aan het geheel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Ben bzig naar Cardas interlinks te luisteren, ik denk dat dit mijn volgende upgrade wordt. De interlink geeft een mooi gedetaileerd geluid zonder dat bepaalde tonen gaan overheersen. Ik ben namelijk opzoek naar interlinks die het geluid niet veranderen maar alleen meer geven van wat er als is dus niet meer hoog of meer laag maar beter llaten horen wat er op de bron staat zonder dit te kleuren. Ik wil geen interlinks met een eigen geluid om het zo samen te vatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 Ben bzig naar Cardas interlinks te luisteren, ik denk dat dit mijn volgende upgrade wordt. De interlink geeft een mooi gedetaileerd geluid zonder dat bepaalde tonen gaan overheersen. Ik ben namelijk opzoek naar interlinks die het geluid niet veranderen maar alleen meer geven van wat er als is dus niet meer hoog of meer laag maar beter llaten horen wat er op de bron staat zonder dit te kleuren. Ik wil geen interlinks met een eigen geluid om het zo samen te vatten. Tja, het klinkt missien wat flauw, maar naar interlinks luisteren kan niet. Wel naar het effect wat die kabels teweeg "kunnen" brengen. Waarom probeer je niet eens een keer de SEEC Stage ONE, pracht kabel, die een zeer goede invloed op je geluid kan hebben. Niet omdat ik hem ook heb; maar hij zorgt "mede" bij mij voor een zeer dinamische weergave, strakke bas, open midden en hoog. Het mooie is, de kabel is niet duur. Hij bracht in iedergeval bij mij dat wat ik graag wilde horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Mijn laatste upgrade, van dipool kamerantenne naar Magnum Dynalab aan het balkon op de eerste etage: Momenteel luister ik naar Radio 4 zonder storing of ruis (de kabel is een stuk minder hier). Deze staat op een oude Revox, de A76, die het nog prima doet. Mocht iemand trouwens de 760 over hebben voor een leuke prijs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Ik ben vandaag begonnen met de upgrade van m'n X-Can V2. Ik heb alleen geen BG's in huis, dus begin ik eerst eens met Panasonic en Elna elko's. Daar verwacht ik al heel wat van. Daarna komen de buisjes ook wel aan de beurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Hallo, Mijn laatste upgrade: De spikes onder mijn boxen zitten direct in de schroefdraad van de bodemplaat gedraaid. In die verbinding zit altijd een beetje speling. Met op elke spike een moertje kan ik nu, na het positioneren, de spike met dat moertje vast tegen de bodemplaat aantrekken. Resultaat: toch weer een iets betere plaatsing en een wat strakker laag. Groet: Leobus wat een gezwets zeg pfffffffffffffffft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts