Haudio Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Medeforummers, Wat doe je als je van iemand op dit forum wat hebt gekocht..........en betaald ! Je krijgt niets ! Dus geld weg en product weg,wat te doen naam en toenaam op dit forum bekent maken. De politie inschakelen. De deurwaarder inschakelen. Er zelf naartoe gaan. Of zeggen das pech geld weg ? Iemand een idee ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Ik zou balen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Uitzoeken waar 'ie woont en gelijk erheen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Ik heb 1 keer wat gekocht op internet (afgezien van 'winkels' als Bol.com) en dat ging gelukkig goed. Voordat ik (en 2 huisgenoten) wat van 'm kochten, hebben we eerst opgezocht (via Google) wie de verkoper was. Het bleek een docent te zijn aan de landbouwhogeschool in Wageningen. En we hebben 'm bovendien aan de telefoon gehad (meerdere keren). Dan is het wel te vertrouwen. Maar als iemand per se anoniem wil blijven, terwijl ie iets wil verkopen, dan vertrouw ik het niet en dan mag ie z'n spullen houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Vervelend, heb zelf regelmatig wat verkocht/gekocht, (gelukkig)nooit problemen mee gehad. Is een beetje een kwestie van vertrouwen. Ook onderweg kan iets misgegaan zijn, dus wel verstuurd en onderweg verloren zijn gegaan En wat dat bekendmaken, tsa...dat zou ik niet zo gauw doen eerst maar eens op de normale manier proberen(telefoneren/mailen) helpt dat echter niet en blijkt het toch kwade opzet te zijn is het misschien raadzaam om hem/haar bekend te maken zodat hij/zij niet nog meer slachtoffers kan maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Als de persoon niets meer van zich laat horen, dan zou ik er ook gelijk naar toe gaan om uit te sluiten of het om een misverstand gaat of andere problemen. Zijn er geen misverstanden en probeert de persoon mij in kwestie een loer te draaien, dan ben ik zelf geneigd om wat minder vriendelijker van aard te worden. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Haudio, heb je een bewijs van betaling (overschijving per bank o.i.d.)? Verder hangt het af van de hoogte van het bedrag, voor een klein bedrag shiet het niet op om een deurwaarder in te schakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Ik heb een keer leergeld moeten betalen toen ik een mobieltje kocht, of eigenlijk dacht te kopen Gelukkig had ik het adres en telefoonnummer van de verkoper, want ik kreeg een lege doos, waarvoor ik bij het postkantoor eerst moest tekenen alvorens hem te mogen openen. Zonder adresgegevens had ik de doos ongeopend retour laten sturen. Nu ben ik bij de verkoper verhaal wezen halen en dat hielp, ik kreeg een ander mobieltje in de plaats Met audio apparatuur of accessoires zorg ik dat ik alle gegevens heb van de verkoper en het liefst ga ik bij hem luisteren, zodat ik de persoon kan beoordelen en hem weet te vinden mocht het fout lopen. Het gaat vaak om zoveel geld, dat ik niet snel iets 'op de pof' koop. Mijn versterkers heb ik ook (bijna) op deze manier gekocht, alleen is even luisteren in Denemarken wel wat lastiger De verkoper bleek (ongeveer als bij Array) een eigen merk versterker op de markt te brengen, dus de betrouwbaarheid was daarmee wel gewaarborgd Als ik problemen had gehad, dan had ik naar Denemarken kunnen gaan, niet onmogelijk, maar ook niet iets voor snel ff tussendoor. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Zijn er geen misverstanden en probeert de persoon mij in kwestie een loer te draaien, dan ben ik zelf geneigd om wat minder vriendelijker van aard te worden. Edwin Jij zegt het nog netjes, ik beheers me dan absoluut niet meer en laat m'n volle 110 kilo's gewoon even per ongeluk naar voren vallen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 mei 2003 Author Report Share Posted 21 mei 2003 Beste Allemaal, 28-10-2002 een element (gebruikt) gekocht voor 100 euro ik heb het geld overgemaakt en het is ook bij mij afgeschreven. Dus het bewijs van overschrijving heb ik . Het element zou verstuurd zijn maar ik heb niets gekregen. Eerst zou hij het aan een ander hebben verstuurd en die ander zou het weer naar mij hebben verstuurd. Daarna zou hij hij het geld terug sttorten , ook niet gebeurd. Ik word niet zo erg snel boos en of ongeduldig maar ik vind het wel lang duren nu. Een half jaar de tijd is toch wel voldoende? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Haudio:Beste Allemaal, 28-10-2002 een element (gebruikt) gekocht voor 100 euro ik heb het geld overgemaakt en het is ook bij mij afgeschreven. Dus het bewijs van overschrijving heb ik . Het element zou verstuurd zijn maar ik heb niets gekregen. Eerst zou hij het aan een ander hebben verstuurd en die ander zou het weer naar mij hebben verstuurd. Daarna zou hij hij het geld terug sttorten , ook niet gebeurd. Ik word niet zo erg snel boos en of ongeduldig maar ik vind het wel lang duren nu. Een half jaar de tijd is toch wel voldoende? MvG, Haudio Ruim voldoende Aan de schandpaal met hem/haar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Jij zegt het nog netjes, ik beheers me dan absoluut niet meer en laat m'n volle 110 kilo's gewoon even per ongeluk naar voren vallen! Ik dacht van, laat ik netjes blijven. Maar je hebt helemaal gelijk, ik zou ook mijn volle 115 kilo er tegen aan gooien. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Ruim voldoende Aan de schandpaal met hem/haar Wat een aggressie weer bij hear :) Ik zou hem wel een bezoek brengen, maar mijn gewicht maakt geen indruk denk ik Weet je het adres enzo Haudio? Zo lang had ik niet gewacht btw.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ik dacht van, laat ik netjes blijven. Maar je hebt helemaal gelijk, ik zou ook mijn volle 115 kilo er tegen aan gooien. Edwin Gelukkig, ik begon me al zorgen om je te maken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Maak je geen zorgen hoor Paul, een Snoek van 230 Pond til je niet zomaar. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul:Uitzoeken waar 'ie woont en gelijk erheen! Je weet ook waar ik woon, maar je komt hier nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door JSA: Je weet ook waar ik woon, maar je komt hier nooit Vreemd hoor Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door JSA: Je weet ook waar ik woon, maar je komt hier nooit Hoezo, krijg ik dan wat van je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Jeuk Jeugdpuistjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Hoezo, krijg ik dan wat van je? Natuurlijk niet, je moet wat meebrengen........een dochter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Natuurlijk niet, je moet wat meebrengen........een dochter En misschien wel twee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 ehm , we hebben het over een illuster persoon op dit forum, zullen we degene niet even bij naam noemen. > sodejuu, even voor alle duidelijkheid, omdat ik eventueel binnekort ook iets van jou ga kopen, geen haar op mn hoofd die denkt dat jij dat zou kunnen zijn, !! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:ehm , we hebben het over een illuster persoon op dit forum, zullen we degene niet even bij naam noemen. > sodejuu, even voor alle duidelijkheid, omdat ik eventueel binnekort ook iets van jou ga kopen, geen haar op mn hoofd die denkt dat jij dat zou kunnen zijn, !! game Wat ga je van Sodejuu kopen dan (als ik vragen mag)? Die oude Magnat Pro Logic-unit? Niet doen hoor, heeft ie mij ook al eens proberen aan te smeren kiddin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Wat ga je van Sodejuu kopen dan (als ik vragen mag)? Die oude Magnat Pro Logic-unit? Niet doen hoor, heeft ie mij ook al eens proberen aan te smeren kiddin... nee, sodejuu heeft nog wat kabelmateriaal voor mij geselecteerd, om silverbullits te maken. maar bedankt voor de waarschuwing, ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]: nee, sodejuu heeft nog wat kabelmateriaal voor mij geselecteerd, om silverbullits te maken. maar bedankt voor de waarschuwing, ... Hehe... Nou, zo erg is die Sodejuu niet hoor. Heb 'm nooit in levende lijve gesproken, maar hij was heel redelijk over de mail... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts