Jump to content

Akai recorder repareren....???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een colega heeft pas een gebruikte Akai taperecorder gekocht.

Een prachtig ding met echte reverse, 26 cm spoelen en GX koppen en zo. Ik denk dat de recorder ongeveer in 1980 is gebouwd.

Alleen nu mankeren er een paar kleine dingen aan, de bandsturing klopt niet meer precies, bovendien is een schakelaartje naar binnen gedrukt.

Wie weet er iemand die dit ding WIL en vooral ook KAN repareren.

confused.gifconfused.gif:)confused.gifconfused.gif

Fodor is er mee gestopt zoals ik onlangs bemerkte bij een reparatie aan mijn Akai hifi-stereo video. Ik kreeg een nummer van een zekere Nedes in Den Bosch (weg gegooid na telefoontje) zo rood en heet was ik ervan geworden mad.gif

Video was 5 jaar oud en geen enkel onderdeel meer verkrijgbaar (nieuwprijs fl. 750,-) dus ben je bedankt ...

Misschien is deze wel te repareren, probeer Fodor eens of deze tips hebben zou ik zeggen...

groetjes John :) p.s. bij mij in de buurt zit ook een bandrecorderboer, zal ik deze eens raadplegen voor je ???? , echter ik geloof dat je limburg ook te ver vond gezien de eerdere topics van je :D:P;)

Fodor is al enkele jaren ter ziele. Akai was tijdelijk ondergebracht bij Samsung, maar daar zijn ze volgens mij ook uitgeknikkert.

Nedis en ASWO zouden wel nog onderdelen kunnen leveren, maar voor beiden heb je een KvK nummer nodig om te kunnen bestellen. Ik heb wel mogelijkheden om bij ASWO te bestellen. Laat me weten wat je nodig hebt en geef ff door welk type dat het is, dan kan ik eea nakijken. ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Fodor is al enkele jaren ter ziele. Akai was tijdelijk ondergebracht bij Samsung, maar daar zijn ze volgens mij ook uitgeknikkert.

Nedis en ASWO zouden wel nog onderdelen kunnen leveren, maar voor beiden heb je een KvK nummer nodig om te kunnen bestellen. Ik heb wel mogelijkheden om bij ASWO te bestellen. Laat me weten wat je nodig hebt en geef ff door welk type dat het is, dan kan ik eea nakijken.    ;)

Als je een meisje was .... :D

je wilt niet weten wat ik in een bui gedaan heb met de video :P volgens mij zijn er nu nog enkele defecten bijgekomen eek.gif

Geplaatst door Hans van Liempd:

Een colega heeft pas een gebruikte Akai taperecorder gekocht.

Een prachtig ding met echte reverse, 26 cm spoelen en GX koppen en zo. Ik denk dat de recorder ongeveer in 1980 is gebouwd.

Alleen nu mankeren er een paar kleine dingen aan, de bandsturing klopt niet meer precies, bovendien is een schakelaartje naar binnen gedrukt.

Wie weet er iemand die dit ding WIL en vooral ook KAN repareren.

confused.gif    confused.gif    :)    confused.gif    confused.gif

Hoi Hans,

Probeer eens bij Hobo, geven ook eerlijk antwoord als ze het niet willen doen. Werkt daar volgens mij wel een spoelenliefhebber en aangezien die grote recorder best wel goed waren? PS die A 77, doe je daar ook nog iets mee of is het sir?

Groetjes Paul

Ik kan eens bij Hobo informeren, wie weet.

Die A77 is voor m'n "museum".

Dit betekend, als ik ooit nog eens veel tijd krijg dat ik er dan nog iets mee ga doen. Wat, weet ik niet.

:)