Jump to content

PEN audio luidsprekers

Alco
 Share

Recommended Posts

En daarom zei ik dat er geen laag uit kwam/...Ik heb het dus niet eens over "het allerdiepste laag", maar over helemaal geen laag

Hmm, dan is 't waarnemen van laag blijkbaar toch weer iets persoonlijks, want ik heb de PENnetjes nu 'n aantal keren beluisterd, en vind dat er ruim voldoende laag uit de PENnetjes kwam, i.p.v. 'helemaal geen laag'

(Dan had je m'n vorige Linn Kan speakers moeten horen, Ome Henk :D )

De ruimte is ongetwijfeld iets too much voor de Pennetjes Henk, dat ben ik met je eens.

Ze staan daar wel zo'n 2 meter van de achterwand, in een vrij grote ruimte.

Desondanks, vond ik juist met die opstelling in 't achterhoofd, het zo frappant dat er nog zo'n laag uit kwam.

Vrijwel elke klant die daar binnenkwam en de PEN's beluisterde, beaamde (o.a.) de fantastische laagweergave.

Zo blijkt maar weer... HiFi/geluid blijft toch grotendeels smaakgebonden :)

Groeten,

Alco

PS: Ik wou wel even erbij vermelden dat ik 't hier wel over de duurdere PENaudio 'Charisma' speakers heb.

De qua formaat en uiterlijk bijna identieke 'Rebel2' is inderdaad wel wat dun(ner) in 't laag.

(andere, goedkoper woofertje zonder metalen faseplug)

De Rebel2 heeft een metalen rooster frontje, en de Charisma niet.

Groeten,

Alco

Daar heb ik het ook over Alco   ;)

Tja,...dan verschillen we gewoon van smaak/mening, dat kan :rolleyes:

Dat is net als met die grote Klipsch speakers toen bij AS/Haudio. Ik vond die geweldig klinken en die kennis met wie ik meereed ook. Terwijl sommige mensen (wellicht ook gezien 't forse formaat en de opstelling van de Klipschen) meer laag hadden verwacht/gewenst.

Zaten ze ook met hun hoofd tegen de muur Alco ?

Yep, de luisterstoelen stonden inderdaad vrijwel tegen de muur. Op zich iets wat je al niet gauw ziet in een luisterruimte van een HiFi-zaak. Misschien al bewust gedaan in verband met de kleine PEN's.

En wie is nu die flierefluiter ?

Uhmm, volgens mij zijn er af en toe een paar vrijwillige flierefluiters aanwezig :D

Ik weet dus niet precies welke je bedoeld.

Wel is me opgevallen dat er soms wel uhm....hoe zeg ik dit...

:rolleyes::D 'n beetje vreemde gasten over de vloer komen....

(achja, 't blijft, in the middle of nowhere, in Friesland heh ;) )

Groeten,

Alco