Kermit Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Ruim een maand geleden heeft er bij orgelfanaat Erik Klijnsmit een sessie plaatsgevonden waarbij een aantal conusluidsprekers en panaalluidsprekers met elkaar vergeleken zijn. Op het helaas nog steeds uit de lucht zijnde forum van Jasper is daar flink over gepost. 's avonds hebben we besteed aan het luisteren naar veel verschillende soorten muziek, waarbij ik aan de hand van muziekvoorbeelden iets verteld heb over Pictures at an exhibition van Mussorgsky. We willen dat op de zaterdag 18 januari nog een keer gaan doen, maar nu bij mij in Hellevoetsluis. We hebben dan in ieder geval de Quad ESL63 en de magnepans van Ron Lindeman weer beshikbaar en een paar Pied Pipers. Verder te gebruiken apparatuur: Quad 99 CD-P (24/192 CD-speler) Quad 99 Voorversterker Quad 606 Eindversterker Het programma zal er grotendeels hetzelfde uitzien als bij Erik. 's Middags luidsprekers vergelijken (aan de hand van vooraf geselecteerde muziekstukken), 's avonds muziek luisteren en tussendoor iets eten.(Erik, kan ik je vrouw een middagje lenen voor de soep? Nee, nou niet kinderachtig doen, jij mocht mijn 306 ook lenen ). Ik zou het erg leuk vinden als er deze keer iemand anders iets over een muziekstuk zou kunnen presenteren, en anders doe ik zelf wel weer iets. De deelnemers aan de vorige sessie krijgen voorrang, maar er zullen er een paar van wege de grote afstand niet komen. Er is dus nog plaats voor andere liefhebbers, en het zou erg leuk zijn als er ook goede conusluidsprekers meegenomen zouden kunnen worden. Je kunt je inschrijven door op dit topic te rageren en aan te geven of je luidsprekers mee kunt brengen. Uiteraard wordt meebrengen van mooie muziek uitermate gewaardeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Hoi Kermit, Als er nog plek is lijkt het me leuk om ook te komen. Als ex-maggie bezitter vind ik het interessant om die speakers eens te horen in vergelijk met jouw esl. Wat betreft muziek: ik heb een mooie Teldec opname van Beethoven sym. 9 olv Harnoncourt. Het 4e deel hieruit is misschien mooi vergelijkingsmateriaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Hallo John, ik zou er graag bij willen zijn. helaas zal ik geen luidsprekers meenemen, die van mij zijn defect. Het zou wel leuk zijn als iemand een paar goede conussen meeneemt, op die Pied Pipers zit ik niet zo te wachten ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 ik ben ook van de partij ik neem mijn acoustat spectra 2200 mee die soep en mijn vrouw daar hebben we het nog wel over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 januari 2003 Author Report Share Posted 4 januari 2003 Tot nu toe -Erik met zijn Acoustat 2200 -Ron met zijn Magnepans -Michel met zijn Pied Pipers -Paul Jenner -Zee met mooie muziek -Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ja, ik ben er wel.. maar het forum moet nog even op zich laten wachten. De host ruimte wordt nu geregeld En verder moet er maar een expert komen kijken of de data nog terug te krijgen is Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Tot nu toe -Erik met zijn Acoustat 2200 -Paul Jenner -Zee met mooie muziek Er zijn er nog een paar, maar die gegevens kan ik pas weer beriken als Jasper's forum weer online is... Jasper waar blijf je nou... En ik ben er ook bij, zei hij bescheiden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Het lijkt mij leuk om ook weer te komen, ik wil wel de (al oudere) Dynaudio Image MKII speakers meenemen, klein formaat en groot geluid, met laag deze keer, zoals Dynaudio dus ook kan klinken Of ze straks goed- of afgekeurd worden vind ik niet belangrijk, ze staan in de hobbykamer pc/radio geluid weer te geven Een standaard heb ik niet voor deze monitors van 34x22x24 cm, maar het gebruik ervan is wel aan te bevelen. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2003 Author Report Share Posted 5 januari 2003 Natuurlijk Ron, jij stond er al bij, evenals michiel Romijn uit Barendrecht. En leuk dat jij ook weer komt, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Ik kan Target stands meenemen als ik daarmee van dienst kan zijn ... Zitten wel spikes onder John, wat heb je ook alweer op de vloer liggen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2003 Author Report Share Posted 5 januari 2003 Ha Paul Je kunt ze meenemen, maar ik heb al zelf al en paar hele goede AE stands staan. Tenzij je denkt dat die Targets beter zijn kun je je het gesjouw misschien beter besparen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Dan zijn ze vrij overbodig denk ik Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Ha Paul Je kunt ze meenemen, maar ik heb al zelf al en paar hele goede AE stands staan. Tenzij je denkt dat die Targets beter zijn kun je je het gesjouw misschien beter besparen. Ok, opgelost CD's neem ik natuurlijk ook mee, Sade zal ik maar thuis laten Morgen (vandaag) is er een andere luistersessie bij mij, iemand (nee, hij niet) wil graag weten hoe de R90's met bijv. orgelgeweld omgaan... Mogelijk komt hier nog een leuke tip uit betreffende de akoustiek of plaatsing, want ik beschouw mijn gehoor niet als ultiem Misschien wordt er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 en kermit zit hem al een beetje te knijpen ,nadat hij mijn spectra 2200 heeft gehoord . ik zou die esl 63 nog maar eens effe een beetje modden kemit anders halen ze de eindstreep niet (grapje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 Gaan we nog een beetje reageren op dit topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Nee! Topic gesloten..! Zo doen ze dat bij hifi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 januari 2003 Report Share Posted 9 januari 2003 en welke speakers neemt ron nou mee ps ik ga snel nog het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Gaan we nog een beetje reageren op dit topic? Hoi Kermit, Als ik wist hoe laat jullie van plan zijn om eea te bediscussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Gaan we nog een beetje reageren op dit topic? hoi kermit. effe een vraagje. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het programma eruit gaat zien van deze dag. en is er al een lijst gemaakt van de muziek ik heb zelf ook een nummer die ik graag op een esl wil horen. en hoe laat we aanwezig moeten zijn en tot hoe laat het duurt. grtn rob. ps. ik neem die dag wel een nicotine pleister Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Kermit, Is er al iemand die wat over een stuk muziek vertelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Ik was eigenlijk van plan om een expos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Als je de daad dan maar niet bij het woord voegt Paul! Lijkt me zowiezi beter als je dat betoog thuis gaat houden op het toilet. Dan vertel ik bij Kermit wel wat over Beethoven 9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik was eigenlijk van plan om een expos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Volgens mij hebben ze zelf al een expos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 DE stemming stijgt, het niveau daalt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts