Jump to content

Conussen vs panelen

Kermit
 Share

Recommended Posts

Ruim een maand geleden heeft er bij orgelfanaat Erik Klijnsmit een sessie plaatsgevonden waarbij een aantal conusluidsprekers en panaalluidsprekers met elkaar vergeleken zijn. Op het helaas nog steeds uit de lucht zijnde forum van Jasper is daar flink over gepost. 's avonds hebben we besteed aan het luisteren naar veel verschillende soorten muziek, waarbij ik aan de hand van muziekvoorbeelden iets verteld heb over Pictures at an exhibition van Mussorgsky.

We willen dat op de zaterdag 18 januari nog een keer gaan doen, maar nu bij mij in Hellevoetsluis. We hebben dan in ieder geval de Quad ESL63 en de magnepans van Ron Lindeman weer beshikbaar en een paar Pied Pipers. Verder te gebruiken apparatuur:

Quad 99 CD-P (24/192 CD-speler)

Quad 99 Voorversterker

Quad 606 Eindversterker

Het programma zal er grotendeels hetzelfde uitzien als bij Erik.

's Middags luidsprekers vergelijken (aan de hand van vooraf geselecteerde muziekstukken), 's avonds muziek luisteren en tussendoor iets eten.(Erik, kan ik je vrouw een middagje lenen voor de soep? Nee, nou niet kinderachtig doen, jij mocht mijn 306 ook lenen :P ).

Ik zou het erg leuk vinden als er deze keer iemand anders iets over een muziekstuk zou kunnen presenteren, en anders doe ik zelf wel weer iets.

De deelnemers aan de vorige sessie krijgen voorrang, maar er zullen er een paar van wege de grote afstand niet komen. Er is dus nog plaats voor andere liefhebbers, en het zou erg leuk zijn als er ook goede conusluidsprekers meegenomen zouden kunnen worden.

Je kunt je inschrijven door op dit topic te rageren en aan te geven of je luidsprekers mee kunt brengen. Uiteraard wordt meebrengen van mooie muziek uitermate gewaardeerd. :P

Hoi Kermit,

Als er nog plek is lijkt het me leuk om ook te komen. Als ex-maggie bezitter vind ik het interessant om die speakers eens te horen in vergelijk met jouw esl.

Wat betreft muziek: ik heb een mooie Teldec opname van Beethoven sym. 9 olv Harnoncourt. Het 4e deel hieruit is misschien mooi vergelijkingsmateriaal?

Hallo John, ik zou er graag bij willen zijn. helaas zal ik geen luidsprekers meenemen, die van mij zijn defect.

Het zou wel leuk zijn als iemand een paar goede conussen meeneemt, op die Pied Pipers zit ik niet zo te wachten ...

Paul.

Geplaatst door Kermit:

Tot nu toe

-Erik met zijn Acoustat 2200

-Paul Jenner

-Zee met mooie muziek

Er zijn er nog een paar, maar die gegevens kan ik pas weer beriken als Jasper's forum weer online is...

Jasper waar blijf je nou...

En ik ben er ook bij, zei hij bescheiden...

Het lijkt mij leuk om ook weer te komen, ik wil wel de (al oudere) Dynaudio Image MKII speakers meenemen, klein formaat en groot geluid, met laag deze keer, zoals Dynaudio dus ook kan klinken ;)

Of ze straks goed- of afgekeurd worden vind ik niet belangrijk, ze staan in de hobbykamer pc/radio geluid weer te geven :)

Een standaard heb ik niet voor deze monitors van 34x22x24 cm, maar het gebruik ervan is wel aan te bevelen.

Greetinx

Andr

Geplaatst door Kermit:

Ha Paul

Je kunt ze meenemen, maar ik heb al zelf al en paar hele goede AE stands staan. Tenzij je denkt dat die Targets beter zijn kun je je het gesjouw misschien beter besparen.

Ok, opgelost ;)

CD's neem ik natuurlijk ook mee, Sade zal ik maar thuis laten eek.gif

Morgen (vandaag) is er een andere luistersessie bij mij, iemand (nee, hij niet) wil graag weten hoe de R90's met bijv. orgelgeweld omgaan...

Mogelijk komt hier nog een leuke tip uit betreffende de akoustiek of plaatsing, want ik beschouw mijn gehoor niet als ultiem :D

Misschien wordt er z

Geplaatst door Kermit:

Gaan we nog een beetje reageren op dit topic?

hoi kermit.

effe een vraagje.

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het programma eruit gaat zien van deze dag.

en is er al een lijst gemaakt van de muziek ik heb zelf ook een nummer die ik graag op een esl wil horen.

en hoe laat we aanwezig moeten zijn en tot hoe laat het duurt.

grtn rob. :rolleyes:

ps. ik neem die dag wel een nicotine pleister :D:D:D