Henrie Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner:DE stemming stijgt, het niveau daalt ? Paul. Sorry Kon het niet laten... hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik was eigenlijk van plan om een expos Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door telefunken: grtn rob. ps. ik neem die dag wel een nicotine pleister Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Kermit, Ik heb maar 1 opname van de 9e, maar in jouw enorme collectie zitten er vast ook wel een paar dus misschien is het leuk wat uitvoeringen te vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 januari 2003 Author Report Share Posted 11 januari 2003 Hoi Zee Ik heb inderdaad best een aardige collectie, maar ik heb geen CD-opname van de 9e van Beethoven. Heeft iemand anders er toevallig eentje (bijvoorbeeld de opname van John Elliott Gardiner) of een opname van Karajan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Kermit, Ik bleek toch nog een uitvoering van de 9e te hebben. Ik neem er dus 2 mee: - KCO olv Haitink op Philips Classic en - Chamber Orchestra of Europe olv Harnoncourt op Teldec. Mijn voorkeur gaat uit naar deze laatste, zowel qua uitvoering als opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 januari 2003 Author Report Share Posted 11 januari 2003 Haitink heeft er twee keer een opname van gemaakt. De eerste was een live-opname (jaren '80) met het toen net opgerichte (en inmiddels allang weer terziele gegane) koor van het Concertgebouworkest, de tweede half jaren '90 als onderdeel van de set met complete symfonieen. welke heb je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Ik heb de eerste (inderdaad opgenomen in oktober 1980). De Harnoncourt versie is uit '91 met het Arnold Schoenberg koor. Ik ga overigens 1 feb. naar het residentieorkest als zij de 9e uitvoeren olv Jaap v. Zweden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 januari 2003 Author Report Share Posted 11 januari 2003 De Harnoncourt opname zal een stuk transparanter van opzet zijn. Klein orkest, klein koor. Harnoncourt doet mij in het algemeen niet zoveel. Maar zijn opname van de 9e ken ik niet, dus ik laat mij graag verrassen. Van de Haitink-opname heb ik de oorspronkelijke opname nog. Dat koor was zeer prominent aanwezig. Wat een enthousiasme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Inderdaad, het koor zie je niet over het hoofd. Toch vind ik de Haitink uitvoering 'vlak' overkomen ivgl die van Harnoncourt. Met name de laatste paar minuten van Ode an die Freude gaan hebben bij Harnoncourt een enorme spanning en dynamiek waar de rillingen over je lijf gaan. Dat mis ik in de Haitink uitvoering. Ik ben heel benieuwd wat jij er van vindt. Vanaf hoe laat zijn we zaterdag welkom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Recent 'ademloos' achter elkaar uitgeluisterd: 9-de van Beethoven Heel 'oud', voor wat betreft actuele uitvoeringspraktijken waarschijnlijk niet meer te verantwoorden, maar o zo mooi. Warm aanbevolen -o ja, alleen op LP verkrijgbaar-. vr gr, Picoso (introduktie in de wereld van klassieke muziek? 'De Klassieken') Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 januari 2003 Author Report Share Posted 12 januari 2003 Ja Picoso, dat is een hele beroemde. Ik heb die opname zelf ook. Geldt niet voor niet nog steeds als een topper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door picoso:Recent 'ademloos' achter elkaar uitgeluisterd: 9-de van Beethoven Heel 'oud', voor wat betreft actuele uitvoeringspraktijken waarschijnlijk niet meer te verantwoorden, maar o zo mooi. Ik heb geen platenspeler maar je maakt me wel benieuwd Picoso. Ik kom graag een keer bij je luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door Zee: Ik heb geen platenspeler maar je maakt me wel benieuwd Picoso. Ik kom graag een keer bij je luisteren! Ik hoop niet dat de reis naar Groningen een onoverkomelijke is. Voor afspraken kan worden gemaild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 januari 2003 Author Report Share Posted 12 januari 2003 Tot nu toe -Erik met zijn Acoustat 2200 -Ron met zijn Magnepans -Michel met zijn Pied Pipers -Paul Jenner -Zee met mooie muziek -Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Prima Kermit. Ik kom met Paul Jenner uit Den Haag. Als Picose naar het station in Den Haag komt kan ik hem wel even oppikken. Dat is makkelijker dan dat ik eerst weer R'dam in moet duiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Ik heb wijselijk afgezegd via PB, anders blijft er voor jullie niks te eten over Zonder gekheid, ik moet zaterdag werken en dat blijft zo tot maart . Als ik daarna nog de rit naar Hellevoetsluis aan moet treden denk ik niet dat ik veel meekrijg van dat gevlieskonus en zou ik jullie alleen maar storen. Of Kermit zou een schrootjesplafond moeten willen hebben, want dat zaag ik 'm wel op zo'n dag bij elkaar P.S.: Veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door Zee:Prima Kermit. Ik kom met Paul Jenner uit Den Haag. Als Picose naar het station in Den Haag komt kan ik hem wel even oppikken. Dat is makkelijker dan dat ik eerst weer R'dam in moet duiken. Dag Kermit & Zee, Meestal ben ik vrijdags redelijk afgedraaid, maar wie weet gaat het deze week iets beter, elke dag met een beetje discipline 'vroeg' naar bed, en met een stakingsdag erbij is het misschien allemaal wat minder vermoeiend. Mijn plan is in ieder geval tot aan Rotterdam of Den Haag te treinen (kan ik werken -wetenschap is voor het weekend, in de week wordt ik opgegeten door patientenzorg-). De 06 van Zee heb ik al, dus in de loop van de week neem ik wel even contact op. Het begintijdstip van de sessie is voor mij ideaal gekozen. Ik neem aan dat je een platenspeler hebt, Kermit? Ik zal ook wat 'B-negens' meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Ik zit net effe in m'n platenkast te neuzen en vind een luxe box (9 lp's) met alle 9 Symphonien van Beethoven, uitgevoerd door Joseph Krips en het London Symphonie Orchestra. Ik heb deze box gekocht in 1979 (had ik toevallig genoteerd op de binnenzijde), de opnames dateren uit 1966. Is dit nog wat of kan het gelijk de vuilnisbak in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 januari 2003 Author Report Share Posted 12 januari 2003 Ja, ik heb een platenspeler, maar die is niet aangesloten. Ik moet mijn VV nog laten aanpassen aan het Ortofon MC20S element. Ik heb ik nog wel een Ortofon MC3 Hihg output, maar ik weet niet hoe dat klinkt in mijn Thorens 2001-met-TP90 arm. Josef Krips heeft met het Concertgebouw orkest prachtige platen gemaakt. De Mozart-symfonieen zijn heel bijvoorbeeld heel bijzonder. Zijn opname van de Beethovensymfonieen ken ik niet, maarik zou ze zeker bewaren. En anders deponeer je ze hier in de afvalbak. Ik kan je garanderen dat ze er niet lang inliggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Zee:Prima Kermit. Ik kom met Paul Jenner uit Den Haag. Als Picose naar het station in Den Haag komt kan ik hem wel even oppikken. Dat is makkelijker dan dat ik eerst weer R'dam in moet duiken. En ik kom uit R'dam, we kunnen wel iets regelen Naar R'dam CS rijden is lastig, R'dam Lombardijen is 5 min vanaf mijn huis, dan kan Picoso meteen mijn setje ff zien en horen Ik wil wel de tijden even weten, de treinrit duurt zomaar 3u Bijv. 9:18 vertrekken en 12:10 in R'dam. De reis terug is een ander verhaal..... Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Ja, ik heb een platenspeler, maar die is niet aangesloten. Ik moet mijn VV nog laten aanpassen aan het Ortofon MC20S element. Ik heb ik nog wel een Ortofon MC3 Hihg output, maar ik weet niet hoe dat klinkt in mijn Thorens 2001-met-TP90 arm. Laten we het zaterdag maar bij CD's laten, Kermit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 ik neem mijn 606 ook nog mee kermit inclusief zelfgemaakt netsnoer (ik moet een beetje liever worden voor andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Nou nou eindelijk weer eens een bericht van mijn kant! Kermit, kan jij ons alvast een soort programma door sturen van wat wie op 18 jan. mee gaan maken. Ik wil dus weten of er al bekend is welke muziek we gaan beluisteren op al die speakers. Trouwens is het mijn verbeelding of hebben we nu nog meer van die dingen te beluisteren als dat we al hadden bij Erik? Tja en ook alvast sorry voor de gene die niet van Pied Pipers houden, Deze komen echt weer mee hoor! Ben er achter dat we bij Erik niet goed naar de aansluiting hebben gekeken, + zat aan de -, en - zat op de +. Mischien klonken ze daarom niet helemaal naar behoren? Tevens is Erik S hier geweest met zijn Aaron no.1 versterker en de joker cd speler van audio agile. Klonk een stuk beter als die speelgoed sony van mij kan ik je zeggen! Heb nu mijn oog/oor laten vallen op een Musical Fidelity 3.2 versterker + cd speler. Maar daar hebben we het nog wel over. Tot 18 Januari allemaal!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts