RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Ben er achter dat we bij Erik niet goed naar de aansluiting hebben gekeken, + zat aan de -, en - zat op de +. Eerlijk is eerlijk, dan doen we het nu andersom en sluit ik mijn speakers verkeerd aan en zet ze omgekeerd neer. Dubbele handicap Maar ff serieus, ik heb alleen nog gelezen over klassieke muziek en dan vooral werk voor groot orkest. Bestaan er suggesties of zullen we ter plekke een keus maken net als vorige keer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Kom maar op met suggesties. Ik wil het liefst vooraf bepalen wat we gaan gebruiken, zeker voor de eerste ronde. We houden die maximale tijd van 2 minuten per muziekstuk aan en een grote variatie in muzieksoorten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Michel Het verwiselen van + en - maakt niet uit als het voor de hele luidspreker tegelijk is. Het enige verschil is dan dat de conussen eerst naar achteren bewegen i.p.v. naar voren. Het is wel een probleem als bij een van de units de + en - verwisseld zijn of bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 stukje orgel??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Suggestie voor zaterdag: Net aangeschaft: Sara K, Hobo Ik stel voor track nr. 3 (Brick House). Een mooie bas aan het begin van het nummer met een enorme diepe soundstage. Misschien wel wat afgezaagd, maar wel de onovertroffen Chesky kwaliteit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Michel Het verwiselen van + en - maakt niet uit als het voor de hele luidspreker tegelijk is. Het enige verschil is dan dat de conussen eerst naar achteren bewegen i.p.v. naar voren. Het is wel een probleem als bij een van de units de + en - verwisseld zijn of bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 ps : andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Zee:Suggestie voor zaterdag: Net aangeschaft: Sara K, Hobo Ik stel voor track nr. 3 (Brick House). Een mooie bas aan het begin van het nummer met een enorme diepe soundstage. Misschien wel wat afgezaagd, maar wel de onovertroffen Chesky kwaliteit! Inderdaad mooi voor een demo en het ligt nog lekker in het gehoor ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Dat begrijp ik ron, dat heb ik zelf hierboven toch aangegeven: als je bij een van de twee luidsorekers de + en de - verwisseld, dan staan ze dus uit fase!. Als je bij allebei de + en - verwisseld dan staan ze dus weer in fase. Bij dipool is uit fase staan net zo erg als bij cunussystemen hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ps : andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Dat begrijp ik ron, dat heb ik zelf hierboven toch aangegeven: als je bij een van de twee luidsorekers de + en de - verwisseld, dan staan ze dus uit fase!. Als je bij allebei de + en - verwisseld dan staan ze dus weer in fase. Bij dipool is uit fase staan net zo erg als bij cunussystemen hoor! Ja maar dat geef ik toch ook aan: mits je 'm omdraait! Maar wat klinkt nu beter, de linker speaker uit fase (+/- omgedraaid) of de rechterspeaker correct aangesloten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Even weer on topic: Arie van Krimpen komt ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Even weer on topic: Arie van Krimpen komt ook! Is dat ook geen Magnepan-man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Even weer on topic: Arie van Krimpen komt ook! gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Jeetje, we zijn met zijn tienen. Zoveel stoelen heb ik niet eens. Hoeveel liter (groente)soep moet ik maken en hoeveel broodjes per persoon? En wat drinken jullie allemaal? Laat het me even weten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Ja Ron, Jarenlang geweest. Inmiddels is hij ook electrostatisch geworden: Final 1.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door RonL: En Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Kom maar op met suggesties. Ik wil het liefst vooraf bepalen wat we gaan gebruiken, zeker voor de eerste ronde. We houden die maximale tijd van 2 minuten per muziekstuk aan en een grote variatie in muzieksoorten. Ik stel een track van Tuck & Patti: They can't take that away from me. Exact drie minuten, of waren het er twee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Nou John, het is jouw dag, maar ... Ik zou meer voelen voor een beperkter aantal muziekstukken en een langere duur per stuk. Of hebben we teveel luidsprekers om tussen te schakelen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Ik ga niet naar die bijeenkomst, maar ik heb wel een suggestie voor jullie: Deus Misereatur van Paradise Lost. Nee, das geen brute metal, das bijna klassiek. Klinkt erg bombastisch. Ik vind het een erg indrukwekkend stukje (vooral de piano) en hij duurt 1:57, dus dat kan precies Zomaar een suggestie... Veel plezier daar trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 ik heb laatst de cd klassiek kado gekocht en daar staan ook wel wat mooie nummers op en zeker niet allemaal klassiek, of moet ik Sting daar dan toch na al die jaren onder zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 januari 2003 Author Report Share Posted 14 januari 2003 Maak je om de klassieke muziek maar niet druk. Keusze zat hier. Kom maar met suggesties voorandere muziek en het liefst niet van dat audiofiele geneuzel van een zangeres die met een heel klein stemmetje een microfoon oraal bevredigt, onderteund door een piano een bassist, drumer en gitarist of zoiets. En zeer close opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 januari 2003 Report Share Posted 15 januari 2003 hoi Kermit, ik had mij ook opgegeven voor de vergelijkingstest van as zaterdag (onder voorbehoud weliswaar).Maar helaas moet ik werken maar ik wens jullie veel plezier. Groeten Paul PS. ik zag net dat Mr. Puccini de eerste banbezoeker is op hifi.nl, terecht toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 15 januari 2003 Report Share Posted 15 januari 2003 Ha die Kermit! Nog ff een vraag. Je wilde net als bij Erik om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts