Jump to content

Conussen vs panelen

Kermit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Kermit:

Maak je om de klassieke muziek maar niet druk. Keusze zat hier. Kom maar met suggesties voorandere muziek en het liefst niet van dat audiofiele geneuzel van een zangeres die met een heel klein stemmetje een microfoon oraal bevredigt, onderteund door een piano een bassist, drumer en gitarist of zoiets. En zeer close opgenomen.

Wie durft er nog iets mee te nemen? Met deze eisen wordt het nog een hele toer om geschikte muziek te vinden en kom je automatisch op klassieke live-opnamen uit. Immers welke studio-opnamen zijn niet close opgenomen? En welke bandjes herbergen geen drummer, bassist en gitarist?

Een ijl klinkend zangeresje kan heel goed dienen om speakers te vergelijken. Misschien is dat wel de ware relevantie van dit soort opnamen :rolleyes: Toegegeven, ik hoef er ook geen hele cd van te beluisteren maar voor die twee minuten...

Maar goed, ik neem wel wat mee...

Natuurlijk Ron, gewoon meenemen. Maar ik wil niet 4 van dat soort CD's horen. En die audiofiele Cd's worden altijd wel meegenomen, vandaar mijn specifieke vraag naar wat anders. En Norwegian Mood van Kari Bremnes zit in mijn persoonlijke Sinbin

Geplaatst door Kermit:

Natuurlijk Ron, gewoon meenemen. Maar ik wil niet 4 van dat soort CD's horen. En die audiofiele Cd's worden altijd wel meegenomen, vandaar mijn specifieke vraag naar wat anders. En Norwegian Mood van Kari Bremnes zit in mijn persoonlijke Sinbin

Misschien moet 1 van jullie dan maar Type O Negative meenemen. Eens kijken wie de eerste is, die naar de volumeknop rent ;) Sjonge, wat zijn dat een vervormde instrumenten zeg. Vooral het laatste album...

nou dan moeten we de free record maar weer eens over vallen voor wat alledaagse r&b!

en daar hou ik niet eens van!!!! :(

Maar goed iets anders mee nemen hmmmz eens denken dan

pink floyd, golden earring, simply red, ub40, dire straits, is dit dan meer wat je wilt hebben kermit?

groet Michel

Geplaatst door erik klijnsmit:

wat denken jullie van een leuk stukje orgel ,in de vorm van adagio van albinoni ,met orgel en trompet.

een leuk stukje testmuziek denk ik   :)

Welke uitvoering is dat confused.gif

Ik heb hem met David Bell (orgel) en Leon Spierer (viool) en er is een uitvoering met Wolfgang Meijer (orgel), deze vind ik minder mooi dan de eerste :)

Beide zijn opnames met orkest en orgel onder leiding van Herbert von Karajan.

Of iedereen zo'n traag nummer waardeert (10-12 min lang) is ook nog de vraag eek.gif

Greetinx

Andr

Ik heb de a.s. bezoekers via PB een routebeschrijving gestuurd. Voor klassieke muziek had ik geen opname van het adagio van Albinoni in gedachten... Ik zoek wel iets aantrekkelijkers uit. Als pianomuziek dacht ik aan het 3e deel van de Mondscheinsonate van Beethoven. Ron heeft die inmiddels gehoord op zijn set...

Geplaatst door Kermit:

Ik heb de a.s. bezoekers via PB een routebeschrijving gestuurd. Voor klassieke muziek had ik geen opname van het adagio van Albinoni in gedachten... Ik zoek wel iets aantrekkelijkers uit. Als pianomuziek dacht ik aan het 3e deel van de Mondscheinsonate van Beethoven. Ron heeft die inmiddels gehoord op zijn set...

Ja maar dankzij mijn selectief geheugen ben ik die ben ik weer vergeten ;)

Hallo Kermit.

Ik hoorde zojuist dat de bijeenkomst om 14.00 des middags zou gaan aanvangen. Ik dacht dat het 's avonds zou zijn, nu heb ik dus een dubbele afspraak.

Afijn, ik hoor e.e.a. wel via PB.

Paul.

Merkwaardig

Ik heb nog niet zo lang geleden een posting gedaan met alle deelnemers en het programma. Is iedereen het alweer vergeten? Dan maar weer gekopieerd....

Tot nu toe

-Erik met zijn Acoustat 2200

-Ron met zijn Magnepans

-Michel met zijn Pied Pipers

-Paul Jenner

-Zee met mooie muziek

-Andr

Andre, ik bel je morgenochtend als ik in de trein naar Rotterdam race.

Ik ga ook muziek meenemen (CD):

- een setje Russische meesters in klassieke muziek

- een aantal 'samplers' uit de jaren 90 van GRP

- Kenny Loggins 'Outside from the Redwoods' -spetterend!-

- speciaal voor Erik: Wim van Beek aan het Schnitger orgel in de Martinikerk, Groningen (opname Johan Ketelaar, maar dat is een andere dan de baas van JK acoustics)

- een stuk HaFaBra, een opname van Johan Ketelaar uit de Nicolaaskerk te Elburg (live), nu wel door de baas van JK acoustics opgenomen.

Van alles wat, we zien wel wat we er van tot klinken kunnen brengen.

Zie jullie morgen!

Hier alvast wat pics voor een indruk van de luistersessie. Ik heb een prima dag gehad. Ik geloof de anderen ook wel. Dank aan Kermit en vriendin voor de gastvrijheid. Morgen volgen wel tekst en uitleg:

kp1.jpg

Staand, van links naar rechts: Erik Klijnsmit, Telefunken

Zittend: Picoso, Speedy Andr

Hai Paul, veilig aangekomen zie ik.

Laat Erik het maar niet horen, Audiostatics... De Pied Pipers zijn van Michel Romeijn (nu zal iemand mij wel corrigeren voor de achternaam).

Maar welterusten, het is al laat. En zeker wanneer je er ook nog een bezoek aan een zekere localiteit op hebt zitten.

Groet, Ron

De 'die hards' zijn inmiddels ook vertrokken. Leuk om zo snel al de eerste reacties terug te lezen, en nog wel met foto's. Het was geweldig. We hebben naar een grote diversiteit aan muziekstukken geluisterd en zo een redelijk beeld gekregen van wat de 6 verschillende luidsprekersets kunnen presteren. Nu ga ik eerst lekker slapen en morgen eens kijken wat de verschillende forumleden te melden hebben...