Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Wat is de zin/onzin van zo'n demagnetiserende CD, zoals die van Densen?? http://www.densen.dk/products/demagic/demagic.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Furitech (ofzo) heeft nu ook zo'n apparaat om CD's te demagnetiseren... je betaalt 429 euro voor zo'n cd-speler... Ik vindt dit persoonlijk aardig ver gaan (luchtfietserij? ik weet het niet). Laat ik het maar zo zeggen: ik heb het er niet voor over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Dis is niet voor de CDs bedoeld, maar voor de apparatuur zelf. Schijnt niet zo duur te zijn (ooit f 25?) Ik las er hier wat over: http://home.wanadoo.nl/thingman/setup.htm Wie de n*k is die Toine Dingemans?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Dis is niet voor de CDs bedoeld, maar voor de apparatuur zelf. Schijnt niet zo duur te zijn (ooit f 25?) Ik las er hier wat over: http://home.wanadoo.nl/thingman/setup.htm Dan is dat wel het proberen waard.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Oja, verder is het nu wetenschappelijk bewezen dat het demagnetiseren van CD's wel degelijk invloed heeft op de weergave van de CD. Maakt me wel nieuwsgierig aan 1 kant, alleen dan weer die prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Tenzij de prijs opgewaardeerd is naar 25 euro, dan wil ik toch liever eerst wat betrouwbare positieve ervaringen horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Ik las ooit eens een lijst van alle tweaks die je met je CDs kunt doen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Ha die Duck, Heb deze cd ook en moet zeggen dat er wel degelijk iets gebeurt,dmv div tonen wordt de apparatuur zgn schoongeveegd,zie het als devragmentatie van de pc.Als je hem wil proberen wil ik hem wel meenemen naar Arjan. Hoor het wel Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Dat lijkt me zeker leuk (kun je een kopietje branden? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Ff offtopic. Ik ga maar niet vragen naar het nut van : http://www.bybeetech.com/index.html Gebaseerd op "quantum mechanica", spin op. spin neer, (babanen)kwark Klinkt te veel als b*llshit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Ik heb de cd van densen ook, en het werkt echt, een hoorbaar verschil, vooral in de hoge tonen weergave die transparanter word en de strakkere bassen. Ik gebruik hem eens per maand zoiets. Voor iets van 15 euro? een tip. Bij de eerste keer gebruiken geeft het trouwens het meeste resultaat. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Ik heb die cd ook al jaren thuis liggen, maar gebruik 'm zelden. Ik ben blijkbaar doof of zo, want meer resultaat dan een minder warm wordende eindtrap haal ik niet. Misschien ligt het eraan dat ik 'm de laatste keer gebruikt heb, toen de set nog niet zo goed stond. Ik zal iig de cd nog eens draaien. BTW: Als je 'm gebruikt, loop dan wel ff de luisterruimte uit, anders klinkt daarna gewoon alles goed. Het dreunt en fluit in je oren, dat wil je niet weten. Ik heb er ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Afgezien van de vraag of het werkt. Ik denk dat je ook zo'n taperecorder demagnetiseur kunt gebruiken (ipv de furitech). Maar waar vind je dat nog tegenwoordig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Over de Furutech Demagnetiser doen ook de wildste verhalen de ronde. Een kennis van mij heeft 'm en zweert erbij. Louis Raatjes gebruikt gewoon een ouwe speakermagneet, want die doet hetzelfde. Probeer het gewoon uit, misschien heb je er baat bij??? Lijkt mij dat je hem met een speakermagneet magnetiseert Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Ik heb er zelf nu een van Benini, de Ultra Clarifier "Quadri Beam". En die is veel goedkoper (1/3) en die behaalt een veel beter effect dan de Furutech. En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij masterCDs. En het effect? ik had er heel veel geld tegen aan moeten gooien voor andere componenten om hetzelfde effect te behalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door JSA:En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij mastertapes. En het effect? ik had er heel veel geld tegen aan moeten gooien voor andere componenten om hetzelfde effect te behalen. Een tape is natuurlijk wel wat anders dan een cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Lijkt mij dat je hem met een speakermagneet magnetiseert Je moet de cd wel bewegen anders werkt het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Je moet de cd wel bewegen anders werkt het niet Dat begrijp ik maar volgens mij maak je hem dan magnetisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Louis Raatjes gebruikt gewoon een ouwe speakermagneet, want die doet hetzelfde. Geplaatst door JSA: En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij mastertapes. Moet je doen met de Louis Praatjes methode Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Een tape is natuurlijk wel wat anders dan een cd... duh, mastercd's bedoel ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Hoi, Op de andere site www.hifi.nl is al twee keer een poging gewaagd wat zinnige dingen over het demagnetiseren van CD's te zeggen. In de discussie ontstond er al heel snel een hele harde discussie tussen, zeg maar, geintereseerden, en een paar betweters die precies wisten dat het 'natuurlijk' niet kon werken. De starter van de topic had heel aardig een heleboel Duitse review tekst bij elkaar gesprokkeld. Der neueste CD-Entmagnetisierer von Furukawa!Ein 100% REPLAY Von der URSPR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door JSA: duh, mastercd's bedoel ik Maar dat zei je niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Maar dat zei je niet ...zucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door JSA: ...zucht Hehe... het leven is zwaar he Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 het is zoals Picoso al in zijn betoog steld op haj-faj al meerdere malen behandeld. ik heb 'm ook al jaren,en gebruik 'm enkel voor de discman waar verbluffend goed werkt. waarom niet de hele set? heb ik 1 maal gedaan,schrok me de t*ring van de herrie,ondervond weinig nut,en dus maar niet meer gedaan. kocht 'm ooit op aanraden van iemand die toch echt wel thuis is in de wereld die muziek heet,en 'm zelf ook gebruikte. placebo ? ik hoop 't niet,want dan zullen we de hobby anders moeten gaan defineren in de toekomst -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts