Jump to content

Demagnetiseer CD

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Furitech (ofzo) heeft nu ook zo'n apparaat om CD's te demagnetiseren... je betaalt 429 euro voor zo'n cd-speler... Ik vindt dit persoonlijk aardig ver gaan (luchtfietserij? ik weet het niet). Laat ik het maar zo zeggen: ik heb het er niet voor over!

Oja, verder is het nu wetenschappelijk bewezen dat het demagnetiseren van CD's wel degelijk invloed heeft op de weergave van de CD. Maakt me wel nieuwsgierig aan 1 kant, alleen dan weer die prijs... :rolleyes:

Ha die Duck,

Heb deze cd ook en moet zeggen dat er wel degelijk iets gebeurt,dmv div tonen wordt de

apparatuur zgn schoongeveegd,zie het als devragmentatie van de pc.Als je hem wil proberen wil ik hem wel meenemen naar Arjan.

Hoor het wel

Mr.Dynaco

Ik heb de cd van densen ook, en het werkt echt, een hoorbaar verschil, vooral in de hoge tonen weergave die transparanter word en de strakkere bassen. Ik gebruik hem eens per maand zoiets. Voor iets van 15 euro? een tip. Bij de eerste keer gebruiken geeft het trouwens het meeste resultaat.

gr. Rogier

Ik heb die cd ook al jaren thuis liggen, maar gebruik 'm zelden. Ik ben blijkbaar doof of zo, want meer resultaat dan een minder warm wordende eindtrap haal ik niet. Misschien ligt het eraan dat ik 'm de laatste keer gebruikt heb, toen de set nog niet zo goed stond. Ik zal iig de cd nog eens draaien.

BTW: Als je 'm gebruikt, loop dan wel ff de luisterruimte uit, anders klinkt daarna gewoon alles goed. Het dreunt en fluit in je oren, dat wil je niet weten. Ik heb er ook

Geplaatst door Sodejuu:

Over de Furutech Demagnetiser doen ook de wildste verhalen de ronde. Een kennis van mij heeft 'm en zweert erbij. Louis Raatjes gebruikt gewoon een ouwe speakermagneet, want die doet hetzelfde. Probeer het gewoon uit, misschien heb je er baat bij??? :rolleyes:;)

Lijkt mij dat je hem met een speakermagneet magnetiseert :rolleyes:

Ik heb er zelf nu een van Benini, de Ultra Clarifier "Quadri Beam". En die is veel goedkoper (1/3) en die behaalt een veel beter effect dan de Furutech.

En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij masterCDs. En het effect? ik had er heel veel geld tegen aan moeten gooien voor andere componenten om hetzelfde effect te behalen.

Geplaatst door JSA:

En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij mastertapes. En het effect? ik had er heel veel geld tegen aan moeten gooien voor andere componenten om hetzelfde effect te behalen.

Een tape is natuurlijk wel wat anders dan een cd...

Geplaatst door Sodejuu:

Louis Raatjes gebruikt gewoon een ouwe speakermagneet, want die doet hetzelfde.

Geplaatst door JSA:

En nee, demagnetiseren is geen onzin. In de studiowereld wordt het ook veel gedaan bij mastertapes.

Moet je doen met de Louis Praatjes methode :rolleyes:eek.gif:(

Hoi,

Op de andere site www.hifi.nl is al twee keer een poging gewaagd wat zinnige dingen over het demagnetiseren van CD's te zeggen. In de discussie ontstond er al heel snel een hele harde discussie tussen, zeg maar, geintereseerden, en een paar betweters die precies wisten dat het 'natuurlijk' niet kon werken.

De starter van de topic had heel aardig een heleboel Duitse review tekst bij elkaar gesprokkeld.

Der neueste CD-Entmagnetisierer von Furukawa!

Ein 100% REPLAY Von der URSPR

het is zoals Picoso al in zijn betoog steld op haj-faj al meerdere malen behandeld.

ik heb 'm ook al jaren,en gebruik 'm enkel voor de discman waar verbluffend goed werkt.

waarom niet de hele set?

heb ik 1 maal gedaan,schrok me de t*ring van de herrie,ondervond weinig nut,en dus maar niet meer gedaan.

kocht 'm ooit op aanraden van iemand die toch echt wel thuis is in de wereld die muziek heet,en 'm zelf ook gebruikte.

placebo confused.gif ?

ik hoop 't niet,want dan zullen we de hobby anders moeten gaan defineren in de toekomst :D

-- Hans.