dick jansen Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Amici, Een jaar of twee geleden heb ik mij ook laten verleiden tot de aankoop van de Densen-cd. Tweemaal achtereen heb ik deze cd op windkracht tien zijn werk laten doen, maar anders dan hysterische reacties van huisdieren in belendende percelen heb ik niets gemerkt van enige werking Niet voor een kleintje vervaard, heb ik het later nog eens geprobeerd, resultaat idem. Weg 25 gulden Maar ach, niet geschoten is altijd mis. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Picoso Als ik je dus goed begrijp wordt elke CD op den duur magnetisch geladen. Dat geeft een klankverandering ten nadele en als je hem demagnetiseert dan klinkt hij weer goed. Dan denk ik dat een nieuwe CD die nog niet gedraaid is dus ideaal zou moeten klinken. En moet je dus ook het verschil kunnen horen tussen twee identieke CD's, waarbij de ene ongebruikt is en de andere 100 keer afgespeeld is. Dat experinent lijkt me niet al te moeilijk uitvoerbaar. Afhankelijk van de uitslag kun je ook een nieuwe CD vergelijken met een identieke CD die 100 keer afgespeeld is en daarna weer gedemagnetiseerd. Kan tot interssante resultaten leiden. Daarna kunnen we eens aan theorievorming gaan doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 waar hebben we het precies over?? wat is een jensen cd?/ doe je iets et een cd of met de speler en hoe gaat dat in zn werking? niet theoretisch maar praktisch?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2003 Author Report Share Posted 9 maart 2003 Er lopen hier 2 zaken door elkaar. Een CD (van Densen) met geluid waarmee je de componenten in je apparatuur mee "demagnetiseert", kost circa 15 euro en een apparaat van 425 euro waarmee je je CDs zou demagnetiseren (hoewel ze grotendeels van plastic + aluminium zijn). Beide met jubel referenties in de pers... Van de eerste zou ik zeggen, "baat het niet dan schaad het niet". De tweede vind ik te ver gezocht (en in ieder geval te duur). Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Picoso Als ik je dus goed begrijp wordt elke CD op den duur magnetisch geladen. Dat geeft een klankverandering ten nadele en als je hem demagnetiseert dan klinkt hij weer goed. Dan denk ik dat een nieuwe CD die nog niet gedraaid is dus ideaal zou moeten klinken. En moet je dus ook het verschil kunnen horen tussen twee identieke CD's, waarbij de ene ongebruikt is en de andere 100 keer afgespeeld is. Dat experinent lijkt me niet al te moeilijk uitvoerbaar. Afhankelijk van de uitslag kun je ook een nieuwe CD vergelijken met een identieke CD die 100 keer afgespeeld is en daarna weer gedemagnetiseerd. Kan tot interssante resultaten leiden. Daarna kunnen we eens aan theorievorming gaan doen... Ha Kermit, Op die manier zou je dat kunnen testen. Het is opvallend dat de ene CD er veel gevoeliger voor is dan de andere. Het in HVT (3/2003) genoemde stuk maakt er ook melding van dat 'vroeger' demagnetiseren een vaste bewerking was van de eindfase van de CD-produktie, maar dat dit nu heel vaak (?) niet meer gebeurt. Wat ik tot nu toe aan resultaten heb gehoord vond ik wel dermate overtuigend dat ik een aanschaf overweeg. Maar liever wil ik het proced Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Er lopen hier 2 zaken door elkaar. Een CD (van Densen) met geluid waarmee je de componenten in je apparatuur mee "demagnetiseert", kost circa 15 euro en een apparaat van 425 euro waarmee je je CDs zou demagnetiseren (hoewel ze grotendeels van plastic + aluminium zijn). Beide met jubel referenties in de pers... Van de eerste zou ik zeggen, "baat het niet dan schaad het niet". De tweede vind ik te ver gezocht (en in ieder geval te duur). Bedankt voor de verheldering. Mijn vertaalde stukje gaat dus over het CD-demagnetiseer apparaat van Furutech. Ik vind het ook veel geld voor wat het apparaat beloofd te doen. Natuurlijk is het handel, misschien zelfs hele dikke handel. Maar als het effect op meer dan 50 % van mijn CD-collectie zo heftig zou zijn als dat ik dat in 't Harde hoorde, dan heb ik het er toch wel voor over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2003 Author Report Share Posted 9 maart 2003 Toch blijft het raar dat magnetisch veld de photonen van de laserstraal "hinderen". Of eh, is er wel invloed van magnetisme op licht? Wie heeft hier quantumtheorie in zijn vakken pakket gehad?? Ik moet de HVT ook nog eens nalezen (niet dat ik daar veel uitleg verwacht). Anyway, als de Furitech echt een succes (commercieel of geluidstechniech) is verschijnen er binnenkort vast wel een paar Chineese clonen voor 25% van het bedrag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Toch blijft het raar dat magnetisch veld de photonen van de laserstraal "hinderen". Of eh, is er wel invloed van magnetisme op licht? Wie heeft hier quantumtheorie in zijn vakken pakket gehad?? Ik moet de HVT ook nog eens nalezen (niet dat ik daar veel uitleg verwacht). Anyway, als de Furitech echt een succes (commercieel of geluidstechniech) is verschijnen er binnenkort vast wel een paar Chineese clonen voor 25% van het bedrag Je kan toch met een electrisch geladen glazen staaf toch ook een waterstraal afbuigen, of heb je die proef tijdens de natuurkundeles overgeslagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 met die demagnetiseer cd. Is de cd nou speciaal of zijn de tonen op de cd speciaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Picoso Ik denk dat het heel belangrijk is om te weten hoe het precies werkt. Wellicht is het zelfde effect op een heel andere (en misschien veel goedkopere) manier te bewerkstelligen. Of is het op een andere manier nog veel effectiever te krijgen. Het verhaal zoals het nu gepresenteerd wordt lijkt me weinig overtuigend. Daarmee wil ik niet zeggen dat het effect zich niet voordoet, maar wel dat er wel eens een heel ander verhaal achter zou kunnen zitten. Nu heb ik toch een beetje het idee dat er een theorie bij een effect verzonnen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Some years ago we discovered that a strong signal from a signal generator through the signal path of an amplifier had a positive effect on the sound. One year later, during which we had experimented with complex signals, we found an algorithm of signals that gave a stunning improvement in soundstage, transparency, details and dynamics of audio systems. The reason behind this is that small magnets in the signalpath are, with time, orientated in one direction. This produces a detrimental effect on the signal. The DeMagic signal actually relocates the magnets, and thereby breaks the magnetic field and it's negative effect on the sound. In 1997 the University of Seoul, Korea, made scientific tests that positively proved the Densen theory behind the DeMagic signal, and today the DeMagic is a must for any serious audiophile and musiclover. Dit is wat Densen over hun DeMagic schrijft, effect heeft het, voor hoelang deze effecten werken - lijkt meer lucht en helderheid tebewerkstelligen - heb ik niet helder. Was vann plan een schemaatje op te zetten voor behandelingen, echter ben wat afgeleid en ongedisciplineerd de laatste tijd........ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Je kan toch met een electrisch geladen glazen staaf toch ook een waterstraal afbuigen, of heb je die proef tijdens de natuurkundeles overgeslagen Denk dat ik het al weet: http://www.geocities.com/thesciencefiles/e...nteraction.html Het magnetische veld zorgt er voor dat sommige electronen ook tussen de putjes van de CD rondjes gaan draaien. Zo nu en dan komt er een photon langs die door de electron wordt opgegeten en later (op een random moment) weer wordt uitgespuugt. Tel daar bij op het onzekerheidsprincipe van Heisenberg en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen... O jee, foute humor vrees ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: O jee, foute humor vrees ik Ja hartstikke fout. Gaan we weer zo'n serieus topic "humoristisch" de grond inboren? Pas maar op, straks komt er een reprimande van een forum-politieagent. Het hele verhaal van die demagnetisatie doet mij een beetje denken aan die kastjes die je 30-40 jaar geleden voor veel geld kon kopen om aardstralen te neutraliseren. Veel mensen woonden op zo'n aardstraal. Zo'n aardstraal leidde tot depressiviteit. Wat een aardstraal was kon niemand zeggen, laat staan meten. Maar die kastjes waren wel effectief. Velen hadden er baat bij en werden minder depressief, bij anderen had het totaal geen effect. Wat door de verkopers uitdrukkelijk werd gesteld: Zo'n kastje nooit openmaken want dan ging de werking ervan totaal verloren. Er waren destijds verhitte discussies (meestal op verjaardagen) wat nou het beste werkte: Een kubusvormig kastje of een piramidevormig kastje. Zo kon je in die tijd ook "vonkversterkers" voor in je auto kopen. Koste ook een lieve duit maar je kon er wel tot 20% benzine mee besparen volgens de verkopers. Zo is er nog wel wat aan te halen. Maar horen we daar ooit nog wat van? Wat mij betreft: Iets werkt als het ook aantoonbaar altijd werkt voor het doel waar het voor gemaakt is. Zo niet, dan kun je zoals gewoonlijk er alle kanten mee op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Ik geloof dat er zelfs ooit pyramide vormige eindversterker bestaan hebben (Yamaha geloof ik). Cubus ook natuurlijk (Carver) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Ik heb de Densen en de Sheffield demagnetiseer CD. Ze werken allebei. Wanneer je veel magnetisch materiaal (ijzer) in je systeem hebt dan is het effect groter. Ik heb in het verleden mijn versterkers van magnetisch materiaal ontdaan (o.a. stalen kappen op de uitgangstrafo)waarna het effect niet meer zo duidelijk hoorbaar was. Het effect van de Furutech kan je zelf ook op een goedkopere manier bereiken. Er vanuitgaande dat de reflectielaag van een CD van zuiver alluminium is, kan deze niet magnetisch worden. Wat er dan overblijft is statische lading; dit heeft hetzelfde effect als magnetisme. Ik maak de laserzijde van mijn CD's schoon met een alcohol dat voor reiniging van medische instrumenten is bedoelt (te koop bij elke apotheek) het is zeer zuiver en laat geen residu achter op de CD. Ik ontdekte dat ik een CD die ik een week eerder al had schoongemaakt, na een tweede reiniging weer frisser klonk!! Hoe kon dat?? Mijn vermoeden: waarschijnlijk hef je de statische lading op van het schijfje. Probeer het eens uit, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Als je uitgaat van een demagnetiseer cassete dan moet dit simpel te maken zijn met wavelab of een andere wave editor. Laat een signaal van 0db x hz een x aantal minuten op door je systeen jagen (speakers loskopelen) en dan langzaam afbouwen naar -120db (oh wacht dat haalt 't medium cd niet) maakt niet uit. Die Xen moet je maar effe uitproberen met een CD-RW Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Ik heb gisteren de Densen CD gekregen uit de UK. Ik heb echt geen idee hoe het werkt maar het werkt wel! Kost net zoveel als een gewone CD (10 pond) dus daar kun je je geen buil aan vallen. Het viel me op dat het luchtiger en rustiger klonk na gebruik van de Densen CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door gripen: Het viel me op dat het luchtiger en rustiger klonk na gebruik van de Densen CD. Ja nogal wiedes. Zowat alles klinkt rustiger en beter dan die t@r*ing herrie van die Densen CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Ja, hahaha grapjas. Waarom zou je de versterker open laten staan? 't is alleen maar een diepe toon die alleen maar door de cd speler opgepikt hoeft te worden. Je hoeft hem dus zelf niet te horen. Of wou je je versterker en speakers ook op die manier behandelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door seoman: Laat een signaal van 0db x hz een x aantal minuten op door je systeen jagen (speakers loskopelen) en dan langzaam afbouwen naar -120db (oh wacht dat haalt 't medium cd niet) maakt niet uit. Groeten Simon Doe dit(speakers loskoppelen)nooit bij buizen versterkers , of je moet hem zat zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door gripen:Ja, hahaha grapjas. Waarom zou je de versterker open laten staan? 't is alleen maar een diepe toon die alleen maar door de cd speler opgepikt hoeft te worden. Je hoeft hem dus zelf niet te horen. Of wou je je versterker en speakers ook op die manier behandelen? In de talloze voorgaande threads over die Densen CD's op diverse fora moest alles doorgeruist worden incl. de speakers. Is dat nu weer anders Jullie bedenken het ook zoals het uitkomt. Dit is een quote van de Densen site zelf: "Some years ago we discovered that a strong signal from a signal generator through the signal path of an amplifier had a positive effect on the sound. One year later, during which we had experimented with complex signals, we found an algorithm of signals that gave a stunning improvement in soundstage, transparency, details and dynamics of audio systems. The reason behind this is that small magnets in the signalpath are, with time, orientated in one direction. This produces a detrimental effect on the signal. The DeMagic signal actually relocates the magnets, and thereby breaks the magnetic field and it's negative effect on the sound" Er wordt daar helemaal niet over CD-spelers gesproken. Densen heeft een CD met dat specifieke signaal uitgebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Okay, dus eigenlijk moet je de versterker wel openzetten? Zal mij benieuwen of dat een nog beter resultaat oplevert. In elk geval lijkt het ook alsof het zonder dat geluid aan te moeten horen werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Doe dit(speakers loskoppelen)nooit bij buizen versterkers , of je moet hem zat zijn Hoezo? Welke typen versterkers en waarom? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door seoman: Hoezo? Welke typen versterkers en waarom? Groeten Simon Ik kan me vergissen maar volgens mij zit het zo: Als een buizenbak geen weerstand ziet dan, kan er een spanningsoverslag aan de primaire kant van je uitgangstrafo ontstaan. Met kortsluiting als gevolg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door LaMa: Ik kan me vergissen maar volgens mij zit het zo: Als een buizenbak geen weerstand ziet dan, kan er een spanningsoverslag aan de primaire kant van je uitgangstrafo ontstaan. Met kortsluiting als gevolg. Dan zou ie dus geen moeite moeten hebben zonder speakers. Geen speakers = oneindige weerstand. Dus wat wil je nog meer Maar waarschijnlijk bedoel je dat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts