JSA Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Hoi, Kan iemand mij duidelijkheid geven hoeveel het shippen me gaat kosten als ik een versterker (16KG) in Amerika koop en laat shippen naar Nederland? De reden ik dat wil is dat er simpel weg nog geen importeur is in Nederland die ze importeert. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Hoi Jasper, Het is moeilijk te zeggen, maar goedkoop is het zeker niet. Er zijn een aantal kostenbepalende factoren. Het gewicht, massa en verzekerde waarde spelen een belangrijke rol, net als ook de manier van shippen en van waar in de VS het wordt verstuurd en wie het vervoerd. Je kunt op de meeste sites van de bekende vervoerders wel een richtbedrag laten berekenen. Vaak versturen ze via FedEx, UPS en TNT. DHL wordt zelden gebruikt door de verkopende partij. Hou er rekening mee dat onze fiscus hier ook nog wil vangen. De douane bepalingen vindt je HIER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 januari 2003 Author Report Share Posted 3 januari 2003 OK, thanks Roger Odyssey vraagt er maar 120 euro voor http://www.odysseyaudio.com/international.html Maar die wil ik nou net niet hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Geplaatst door JSA:Hoi, Kan iemand mij duidelijkheid geven hoeveel het shippen me gaat kosten als ik een versterker (16KG) in Amerika koop en laat shippen naar Nederland? De reden ik dat wil is dat er simpel weg nog geen importeur is in Nederland die ze importeert. Alvast bedankt. hoi jsa. een vreemde vraag maar is er in duitsland geen importeur te vinden. als je de versterker daar te pakken kunt krijgen zou het wel geld kunnen schelen ivm open grenzen. om welk merk versterker gaat het eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Geplaatst door JSA:OK, thanks Roger Odyssey vraagt er maar 120 euro voor http://www.odysseyaudio.com/international.html Maar die wil ik nou net niet hebben Ik had een berekening op de UPS site gemaakt voor een pakketje van 50x40x20cm en 20kg, met een verzekerde waarde van $1600 en verstuurd vanaf LA naar Z.. ehh Gelderland. Kosten: $195,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 januari 2003 Author Report Share Posted 3 januari 2003 Merk is van PS-audio. En naar mijn weten is er geen importeur in Duitsland en moet je alles via hun bestellen. Die Powerplants was ook al zo omslachtig om aan te komen. Misschien dat iemand wat weet? 200 is toch wel weer 420 gulden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Met de zwanen mee naar Engeland, waarom zou je zelf vliegen? Aan de andere kant zit wel een importeur: Ultimate Sonics 392 Finchley Road London, United Kingdom NW221HR 020 7435 1222 In Duitsland heb je dit adres: Kordula Sachweh Im Strutfeld 22 Schwaebisch-Gmuend, Germany D-73529 4907173914813 j.sachweh@gmx.de Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 Jasper, hou je er wel rekening mee dat USA apparaten (meestal) alleen op 110 volt werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 januari 2003 Author Report Share Posted 3 januari 2003 Ja, dat weet ik. Maar deze kan je schakelen tussen 120/240 volt dmv een schakelaar. Met de Powerplant was dat wel een probleem, en die zijn in de europese versie ook wat duurder. In ieder geval bedankt iedereen, ik zal binnenkort een bezoekje brengen aan Duitsland http://www.audiophiles-hifi.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ja, als je een versterker uit de VS laat overkomen betaal je eerst nog rond de 20% invoerrechten. Over het dan ontstane totaalbedrag moet je nog eens 19% BTW betalen, dus erg goedkoop wordt het er niet op als je buiten de EU besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Ja, als je een versterker uit de VS laat overkomen betaal je eerst nog rond de 20% invoerrechten. Over het dan ontstane totaalbedrag moet je nog eens 19% BTW betalen, dus erg goedkoop wordt het er niet op als je buiten de EU besteld. Die 20% invoerrechten lijkt mij een beetje aan de hoge kant. Maar ach het is maar net wat je koopt,ondanks dat je belasting etc moet betalen zijn nog steeds besparingen tot soms wel 50% mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Heb je het al eens nagekeken? Moet je eens doen! www.douane.nl Als je dat gedaan had, wist je nu dat je voor electronica zoals versterkers de hoofdprijs betaalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Als je in de lijst kijkt zie je dat je max 10% + 19%BTW moet betalen. Alleen blijken boeken bij de eerste levensbehoefte te horen (0% + 6%BTW) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ja je hebt gelijk voor CD spelers bijvoorbeeld betaal ik de hoofdprijs van 9,5% invoerrechten. En als ik zorg dat de waarde beneden de 350 ligt betaal ik zelfs 3.5%invoerrechten. Video camera's daarentewgen betaal ik weer wat meer voor 14%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Heb je het al eens nagekeken? Moet je eens doen! www.douane.nl Als je dat gedaan had, wist je nu dat je voor electronica zoals versterkers de hoofdprijs betaalt. 75% van m'n audio apparatuur komt rechtstreeks uit de VS,zelf geimporteerd,dus ik zou niet weten wat ik aan invoerrechten moet betalen, en heb betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ssssssst...... je weet nooit wie er mee leest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts