Jump to content

Shipping kosten

JSA
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Kan iemand mij duidelijkheid geven hoeveel het shippen me gaat kosten als ik een versterker (16KG) in Amerika koop en laat shippen naar Nederland?

De reden ik dat wil is dat er simpel weg nog geen importeur is in Nederland die ze importeert. :(

Alvast bedankt.

Hoi Jasper,

Het is moeilijk te zeggen, maar goedkoop is het zeker niet. Er zijn een aantal kostenbepalende factoren. Het gewicht, massa en verzekerde waarde spelen een belangrijke rol, net als ook de manier van shippen en van waar in de VS het wordt verstuurd en wie het vervoerd. Je kunt op de meeste sites van de bekende vervoerders wel een richtbedrag laten berekenen. Vaak versturen ze via FedEx, UPS en TNT. DHL wordt zelden gebruikt door de verkopende partij.

Hou er rekening mee dat onze fiscus hier ook nog wil vangen. De douane bepalingen vindt je HIER.

Geplaatst door JSA:

Hoi,

Kan iemand mij duidelijkheid geven hoeveel het shippen me gaat kosten als ik een versterker (16KG) in Amerika koop en laat shippen naar Nederland?

De reden ik dat wil is dat er simpel weg nog geen importeur is in Nederland die ze importeert. :(

Alvast bedankt.

hoi jsa.

een vreemde vraag maar is er in duitsland geen importeur te vinden.

als je de versterker daar te pakken kunt krijgen zou het wel geld kunnen schelen ivm open grenzen.

om welk merk versterker gaat het eigenlijk.

Geplaatst door JSA:

OK, thanks Roger

Odyssey vraagt er maar 120 euro voor :(http://www.odysseyaudio.com/international.html Maar die wil ik nou net niet hebben ;)

Ik had een berekening op de UPS site gemaakt voor een pakketje van 50x40x20cm en 20kg, met een verzekerde waarde van $1600 en verstuurd vanaf LA naar Z.. ehh Gelderland. Kosten: $195,-

Merk is van PS-audio. En naar mijn weten is er geen importeur in Duitsland en moet je alles via hun bestellen. Die Powerplants was ook al zo omslachtig om aan te komen. :(

Misschien dat iemand wat weet?

200 is toch wel weer 420 gulden.

Ja, als je een versterker uit de VS laat overkomen betaal je eerst nog rond de 20% invoerrechten. Over het dan ontstane totaalbedrag moet je nog eens 19% BTW betalen, dus erg goedkoop wordt het er niet op als je buiten de EU besteld.

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Ja, als je een versterker uit de VS laat overkomen betaal je eerst nog rond de 20% invoerrechten. Over het dan ontstane totaalbedrag moet je nog eens 19% BTW betalen, dus erg goedkoop wordt het er niet op als je buiten de EU besteld.

Die 20% invoerrechten lijkt mij een beetje aan de hoge kant.

Maar ach het is maar net wat je koopt,ondanks dat je belasting etc moet betalen zijn nog steeds besparingen tot soms wel 50% mogelijk

Ja je hebt gelijk voor CD spelers bijvoorbeeld betaal ik de hoofdprijs van 9,5% invoerrechten.

En als ik zorg dat de waarde beneden de 350 ligt betaal ik zelfs 3.5%invoerrechten.

Video camera's daarentewgen betaal ik weer wat meer voor 14%.

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Heb je het al eens nagekeken? Moet je eens doen! www.douane.nl

Als je dat gedaan had, wist je nu dat je voor electronica zoals versterkers de hoofdprijs betaalt.

75% van m'n audio apparatuur komt rechtstreeks uit de VS,zelf geimporteerd,dus ik zou niet weten wat ik aan invoerrechten moet betalen, en heb betaald. ;)