Wijx Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Ik kreeg laatst een eindversterker terug met de volgende mededeling: Geen weergave geluid Apparaat ongerepareerd retour. De eindtrappen zijn helaas niet meer betrouwbaar te hestellen, apparaat is niet meer temepratuur stabiel; dit beinvloedt de ruststroom door de eindtrap, hierdoor gaat het apparaat steeds defect. Wat betekend dit in normaal nederlands? Nou had ik al niet zoveel vertrouwen in het bedrijf die de reparatie uitvoerde vanwege de behandeling dus kan het zijn dat dit bedrijf de kennis mist om hem te repareren of dat het te duur voor ze wordt? Kan ik de versterker ooit nog gebruiken? Ik hoop idg van wel. Wat denken jullie? mvg wijx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Natuurlijk is die versterker weer te repareren en ook wel betrouwbaar. Probleem is vaak de kosten die ermee gemoeid zijn. Voor een bedrijf is het vaak niet rendabel zoiets uit te voeren omdat het tijdrovend kan zijn en dat is nou net het duurste. Ik vermoed dat de reparatiekosten daarom hoger uit zouden vallen dan de waarde van de versterker. BTW: Welke versterker is het ??? P.S.: Nog steeds geen virus van je ontvangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 5 januari 2003 Author Report Share Posted 5 januari 2003 yamaha mx830 Het liefst laat ik m wel repararen want ik gebruik er normaal gesproken 2 van. p.s. sommige providers mailden het virus (worm eigenlijk) terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Wijx:yamaha mx830 Het liefst laat ik m wel repararen want ik gebruik er normaal gesproken 2 van. p.s. sommige providers mailden het virus (worm eigenlijk) terug Hoi Wijx, Die MX830 is een redelijk recht toe recht aan versterker zonder moeilijke dingen erin. OK hij is al wat op leeftijd, maar toch nog lang niet rijp voor de sloop. Ik heb al eerder deze tip aan iemand anders gegeven: probeer het eens op een MTS oid en laat er een project van maken. De meeste leraren zien dit als een goeie leerschool voor de leerlingen en de reparatiekosten blijven beperkt tot de onderdelen en een (kleine) schenking. Deze versterker leent zich erg goed voor zoiets vanwege zijn ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Wat een grappig idee, audiofielen sponseren het onderwijs (win-win situatie heet dat toch ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Wat een grappig idee, audiofielen sponseren het onderwijs (win-win situatie heet dat toch ) Ik zou zoiets echter niet met een Krell, ML of Bryston of zo laten doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik zou zoiets echter niet met een Krell, ML of Bryston of zo laten doen Ik ook niet Zeg "meester", die trafo was toch rond, waarom staat hij nu zo raar bol? En die elco's ook, vies zeg die prut die er uit loopt Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik zou zoiets echter niet met een Krell, ML of Bryston of zo laten doen Wie hoort er niet in het rijtje thuis? (grapje) FF serieus, maar voor al die oude (japanse) apparatuur is het wel een idee. Ik heb nog een Onkyo Receiver (20 jaar oud) die het niet meer doet, een Yamaha receiver begint te haperen (staat bij mijn pa & ma) en van mijn eerste ampje (Luxman 700X) doet 1 kanaal het niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Andre, zo'n Krelll is ook veels te gevaarlijk met al die ontploffende elcos, krijg je nog een vette claim aan je broek als toegift (weer een grapje ) Oh ja, die handelaar die te weinig omzet deed, de sukkel Je hoeft alleen maar het sn na te trekken en je weet dat in NL geleverde Krells geen problemen hebben. Import uit Duitsland (waar ze eerder verkrijgbaar waren) kan nog wel riskant zijn. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Aha, was dat de achtergrond van de ad. Nou ja, er zullen best wel een paar muziekliefhebber met een uit DL afkomstige Krell bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Ik zou zoiets echter niet met een Krell, ML of Bryston of zo laten doen Geplaatst door Duck-Twacy: Wie hoort er niet in het rijtje thuis? (grapje) Bryston? Daar zit 20 jaar garantie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door richard 1:Bryston? Daar zit 20 jaar garantie op. Heeel scherp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door richard 1:Bryston? Daar zit 20 jaar garantie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 maar wat is er nou stuk? en zal reparatie duur worden gokken jullie, als het meer als 300 euro gaat kosten ruil ik alles in en koop ik een andere eindversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Wijx:maar wat is er nou stuk? en zal reparatie duur worden gokken jullie, als het meer als 300 euro gaat kosten ruil ik alles in en koop ik een andere eindversterker Vanaf deze plek en zonder de versterker voor m'n neus is dat lastig te zeggen. Als de eindtorren er de hele tijd uitvliegen lijkt het op een defecte condensator of zo en die zijn niet zo duur. OK, de torren moeten natuurlijk ook weer vervangen worden maar dat is dan nog maar eenmalig. Kun je een (paar) foto('s) van het binnenste maken en die hier plaatsen, dan kunnen we misschien een beetje licht in de zaak brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 ik zal morgen eens kijken of ik een digicam kan lenen. Ik heb er wel eens ingekeken (de versterker dan) maar ik zie niets dat kapot is ofzo, maar ik heb ook geen idee waar ik op moet letten. Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 7 januari 2003 Author Report Share Posted 7 januari 2003 hier weer een update: Ik heb m eens aangesloten en wat blijkt en komt geluid uit op alle kanalen. Ik heb m wel maar heel kort aan gehad, want ik ben bang om m alsnog te frituren. Iemand enig idee wat het kost om die ruststroom te fixen. En weet iemand een goede reparateur in de omgeving Leiden/den haag/ rotterdam/ utrecht? Hier zijn de beloofde plaatjes : plaatjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Kijk!! Ik ben niet de enige die met zijn apparatuur naar bed gaat Ik ga alleen niet met Feynoord naar bed!!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door Wijx:hier weer een update: Ik heb m eens aangesloten en wat blijkt en komt geluid uit ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 Wil de geflipte TU-student opstaan? Een potmetertje kost toch niet zoveel? Die zou ik best zelf kunnen insolderen, ik ben best handig met een soldeerbout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door Wijx:Wil de geflipte TU-student opstaan? Je zou Harrie HEC (Hoogh Electronica)in de Molenstraat eens kunnen bellen of ie er nog zit. Ik ben al lang niet meer daar in de buurt geweest. Een potmetertje kost toch niet zoveel? Die zou ik best zelf kunnen insolderen, ik ben best handig met een soldeerboutJa als dat het probleem is. Dat is zo op afstand niet zomaar te zeggen, deed slechts een suggestie van wat nogal eens voorkomt. Kennis van zaken is wel handig om te weten wat er werkelijk aan de hand is. Anders schiet het niet op. Als er nog enig geluid uitkomt dan is ie zeker niet niet-reparabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 dat dacht ik ook maar de reperateur zei dat die versterker overleden was. Molenstraat in welke stad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 de goudengids kent geen Hoogh Electronica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Delft HEC Hoogh Electronic Components Molenstraat 4 A 2611KA Delft 015-2140371 Elektronica-onderdelen Dat is dus NIET die reparateur maar hij kent hem zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts