Guest Huub Derkx Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Ik heb een paar maanden een subwoofer bij mijn Dynaudio luidsprekers gehad, omdat ik het gevoel had dat ik iets miste in het laag. Dus een REL Q50 aangeschaft. Nu een paar maanden later heb ik hem weggedaan. Je blijft namelijk aan het instellen. Denk je bij de ene cd: dat klinkt goed. Dan denk je bij een andere weer: dat klinkt waardeloos. Subwoofers bij stereo weergave: nooit meer! REL of geen REL. En nu ben ik toch weer gelukkig met mijn Dynaudio's. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Hoi Huub, Ik heb zelf een Q100, maar die speelt niet naast mij B&W's. Ik heb zelf zoiets als:"het is leuk voor eens erbij, maar voor de rest ....." hij staat op de tweede set die ik ook als HT gebruik. Nu is een Q-serie ook niet echt geschikt om als hifi-sub dienst te doen. Daar is een ST-serie wel goed voor. Als je ooit nog eens in de verleiding zou komen om een sub erbij te plaatsen, hou dan in je achterhoofd dat je dan beter een downfiring type kan nemen i.p.v. een forwardfiring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Nee, Sodejuu, nooit meer. Je weet welke speakers ik laatst vergeleken heb en dat ik daar niet depressief van ben geworden. Die godverdomde kleine Dynaudio's. Geef me een zakdoek! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Geplaatst door Hubertinus:Nee, Sodejuu, nooit meer. Je weet welke speakers ik laatst vergeleken heb en dat ik daar niet depressief van ben geworden. Die godverdomde kleine Dynaudio's. Geef me een zakdoek! Hubertinus Tja, de Dynaudio's zijn ook echte beauty's qua geluid. 't Is ook vaak zo, een sub maakt meer kapot dan goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Ja inderdaad sub sucks. Ik heb 'm nog proberen te slijten maar zelfs dat lukt niet!! Leuk om ruzie met de buren te maken maar als 't laag niet in je boxen zit gaat een subwoofer daar weinig aan veranderen. Die stoort alleen maar!! Hij gaat alleen nog maar aan bij films. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Whaat een Sub sucks Ik hoor mijn sub niet,ik voel hem alleen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Hubertinus, Heb zelfde ervaring gehad met magnepan SMGA speakers,Sub gaat op den duur vervelen en storen. Trouwens,laatste octaaf in het laag HOEFT geen gemis te zijn. groet hvsl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Heeft iemand van jullie overigens ervaring met de (nieuwe) subwoofer van Avalon? Ik vraag mij af of die nog iets toevoegt aan mijn Avalon Arcussen. Wel behoorlijke prijzig (8400 euro). Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Theo, als je hem wil gebruiken voor stereo weergave, hou dan het geld in de knip. Mijn advies is: doe het niet!!! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 20 juli 2002 Report Share Posted 20 juli 2002 Subwoofa, je leest altijd dat je een aktieve subwoofer moeiteloos in een bestaand systeem kunt onderbrengen. Nou vergeet het maar. Je denkt dat je hem goed hebt afgesteld, maar bij een vokgende cd blijkt dat niet zo te zijn. Dus in wezen stel je hem gemiddeld af. Dit werd me in en gesprek met een audiozaak, waar men behoorlijke merken verkoopt, door een verkoper die zo te horen verstand van zaken had. ook nog eens bevestigd. Dus Subwoofa, NOOIT meer een subwoofer. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Hubertinus, Het gaat inderdaad om stereo weergave. Jouw slechte ervaringen gelden ook voor de betere sets met de betere subwoofers (waar ik de Avalon toch wel onder schaar)? Verder heb ik een Meridian 508.24 CD-speler, een Chord 3200E voorversterker (aanrader!), een Sphinx 18 Special Edition eindversterker, Avalon Arcus speakers en alle bekabeling van Harmonic Techology. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Geplaatst door Theo:Heeft iemand van jullie overigens ervaring met de (nieuwe) subwoofer van Avalon? Ik vraag mij af of die nog iets toevoegt aan mijn Avalon Arcussen. Wel behoorlijke prijzig (8400 euro). Theo Ikzelf heb de Avalon Avatars gehad, lijkt mij dat de Arcussen iets meer output naar beneden toe hebben, en bij een juiste opstelling zou je eigenlijk geen subwoofer nodig moeten hebben, of het moet een zeer grote ruimte zijn, die van mij stonden in een kamer van 42 m2. En mocht je voor stereo ooit aan een subwoofer willen beginnen dan uiteraard wel twee, voor home-theater volstaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 >> Dus een REL Q50 aangeschaft. Da's nou net de subwoofer die mij werd afgeraden - als ik iets beters wilde dan de Quake kon ik beter een Q100 nemen. Het is inderdaad wel lastig om zo'n apparaat af te stellen op zo'n manier dat 'ie overal bij past. Maar het kan zeker de moeite waard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Lieve jongens, het is allemaal goed bedoeld, maar voor mij hoeft het niet meer. Allemaal flauwekul die subwoofers voor stereo weergave. Ik ga weer gewoon genieten van mijn muziek. Ik merk trouwens, dat je op den duur alleen nog maar met kabels en apparaten bezig bent, terwijl het om de muziek gaat. Ik ga dus lekker luisteren! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Ik heb bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Whaat een Sub sucks Ik hoor mijn sub niet,ik voel hem alleen maar Daarmee geef je 't dus zelf al aan... zo'n soepwoefer sucks Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Als je je subwoofer goed instelt, dwz met een RTA, dan is 1x instellen genoeg. Maarja, met een Q50 kan ik het me voorstellen, dan noem je er ook een.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts