Jump to content

Iemand weleens geprobeerd?

Hi-Fifi
 Share

Recommended Posts

De buitenrand van de cd met een zwarte stift te verven?

Dit schijnt hoorbaar te zijn?!

Of vierentwintig uur in de vriezer laten liggen?

Klinkt dat ook beter?

Soortgelijk iets mag ook gemeld worden.

Maar laten we het wel bij cd

In de vriezer leggen, werkt volgens mij averechts (schrijf je dat zo?). Ik heb zelf de ervaring dat wanneer het koud is, en ik loop buiten met m'n discman, en ik ga dan in een warme ruimte zitten (doorgaans is dat de trein), dan doet ie het niet als ik 'm dan aanzet. Dat komt doordat de lens (en de cd) dan beslaan. Dat gebeurt volgens mij ook als je de cd in de vriezer legt en 'm er koud uithaalt. Volgens mij kan de cd-speler er dan moeite mee hebben. Ik heb dit geloof ik al eens eerder gemeld, maar goed.

Randen zwart verven (ik hoor meestal groen verven) zie ik ook niet zitten, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Volgens mij is er geen of marginaal verschil. Niet interessant dus (vind ik...).

Ook nog nooit geprobeerd de randen van de cd groen te stiften.

Mocht ik ooit de neiging krijgen dit te doen dan hoop ik dat ik me in kan houden en rustig in een hoekje ga zitten wachten tot de gekke bui over drijft.

Kan me niet schelen of een of andere gek een keer verschil dacht te horen, en ook al is er een natuurknudige verklaring, .... Ik zal nooit maar dan ook nooit van mijn leven, jean luc ponty's enigmatic ocean durven te krenken....

kortom, ik respecteer mijn cd's veel teveel, om er mee te experimenteren eek.gif

Geplaatst door [[Game]]:

Kan me niet schelen of een of andere gek een keer verschil dacht te horen, en ook al is er een natuurknudige verklaring, .... Ik zal nooit maar dan ook nooit van mijn leven, jean luc ponty's enigmatic ocean durven te krenken....

kortom, ik respecteer mijn cd's veel teveel, om er mee te experimenteren eek.gif

Als je je cd's net zo respecteert als Ponty zijn viool kun je best eens een kleurtje gebruiken ;)

Geplaatst door RonL:

Als je je cd's net zo respecteert als Ponty zijn viool kun je best eens een kleurtje gebruiken ;)

Heb het 1 keertje gedaan, op 3 spelers geprobeerd.

resultaat:

multitech : geluid verbeterde aanzienlijk

Denog DCD 1560: wisselend verschillend alhoewel ik daar weer met DE MAT wel goed resultaat boekte

T+A 1240 : Totaal geen verschil tussen origineel.

Mijn simpele conclusie:

multitech: in tijd van eerste philips nog studentenbudget (veel plezier van gehad) succesvol

Denon: kennelij toch wat onstabiel loopwerk (conclusie omdat mat werkte)

T+A : Techniek van nu en gewoon degelijk, mag weliswaar ook qua prijsklasse.

ADVIES (persoonlijk) : als je een lidl, eda of wat voor speler koopt, probeer de stift dan eens

Middenklasse : Probeer de Mat, geen verschil dan niet kopen

Duurdere werk: laat al die spullen achterwege

;)

Er worden idd de gekste toeren uitgehaalt om een cd beter te laten klinken. Er is op dit forum ook al meerdere malen aandacht aan geschonken. Mijn eigen ervaringen op een rijtje.

Groene stift: werkt, mits het de goeie is. Een Edding 400 geeft weinig resultaat op betere loopwerken, een Staedler Lumocolor geeft op elk loopwerk een duidelijk beter geluidsbeeld.

Vriezer: nog nooit geprobeert. Blijkbaar hoef je de cd ook maar voor 1 etmaal daar de deponeren en het resultaat is daar. Nogmaals, ik heb het nooit uitgeprbeerd.

Rand slijpen: Er zijn van die cd-randenslijpers te koop die de rand van een cd in een hoek van 45 graden afslijpen. Hierdoor zou de cd minder randreflectie naar de laser terugwerpen. Ook die heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb zo'n apparaatje niet en ik vind het te maf om mijn cd's in die mate te verminken. Kleuren gaat nog net ;)

Furutech demagnetiser: Ook hier lopen de meningen over uiteen. Ik hoor wel licht verschil, maar om daar