Jump to content

kleine forumleden meeting

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Duck-Twacy:

Misschien kun je korting krijgen op de entree bij het concert :D

Jij mag dan niet mee, want jij bent te groot. Die kleintjes mogen met z'n 2en op 1 stoel :P. Hoewel ik ook klein ben, heeft dat voor mij echter ook geen zin. De 2de persoon op die stoel zal weinig zitvlees kwijt kunnen eek.gif:P

O, 't is in een kerk confused.gif. Dan zullen ze vast wel banken hebben :rolleyes:. Des te beter :D;)

Geplaatst door Paul Jenner:

Dat klinkt lekker positief Berend, altijd al pretletter geweest denk ik.

Erik, ik wil d'r in principe bij zijn. Ik neem aan dat het een zaterdag is ?

Al dat ge-orgel hoeft voor mij ook niet zo, maar de galmstaarten in de Laurenskerk zijn absolutely drop-dead gorgeous! , moet je gehoord hebben. Ik kan het alle orgelhaters aanraden. Vraag anders of die pief het programma een beetje wil inkorten :)

Paul.

beste paul ,

leuk dat je komen wilt .

het is idd op zaterdag .

hoe vind je het concert programma .

leuker kan bijna niet op het gebied van orgel ,zou ik zeggen .

en gitaarwerk ,

probeer te komen man ,

het is buiten het orgel om ,

Erik,

Ik heb nog nooit een orgelconcert bijgewoond (wel in het Concertgebouw, met orgel erbij), lijkt me erg leuk. En het programma is zeker interessant. De Schilderijen van een Tentoonstelling ken ik alleen op piano (en de orkest versie van Ravel natuurlijk). Ik zou niet weten hoe je de fijne nuances van het stuk op een orgel moet laten klinken. Ben benieuwd. Ik weet alleen nog niet of ik 30 augustus kan. Maar dat hoor je nog wel.

Sebastiaan,

Ik ben zeker ook geinteresseerd in een sessie bij jou op de zaak. Jammer dat je de Crown dan niet wil neerzetten (we hebben er nog over gemaild als versterker voor mijn N803's). Maar dat maakt niet uit. Er valt vast nog genoeg samen te stellen.

Groetjes,

Eric.

Geplaatst door Kermit:

Ik denk dat het mij ook wel lukt... Wordt in ieder geval een leuke avond.

Pff, ben ik blij dat ik 's middags ga :D

Geintje, dit wordt een leuk opwarmertje voor zondag ;)

De middag zou (als er interesse is) deels bij Multifoon kunnen plaatsvinden.

Ik denk aan Aitos versterking, misschien een mooie draaitafel als bron en dan nog een set speakers die goed klinken op de Aitos eindbakken.

Heeft iemand suggesties confused.gif

Dan kan ik het bij Multifoon voorleggen :)

Andr

Ik zou graag mee gaan, ben ook een liefhebber van grote orgels in grote kerken, edoch heb helaas andere verplichtingen.

@ Erik,

Ben je bekend in Maassluis? Daar hebben "we" ook een orgeltje :D in de grote kerk. Een heus Garrelsorgel met o.a. een 32' bazuin. Ga er op vrij regelmatige basis even voelen of tie het nog doet.

Everhard Zwart laat zich regelmatig strikken om de toetsen en pedalen te beroeren. Er worden ook regelmatig opnames van gemaakt, die dan de volgende uitvoering weer te koop zijn voor een luttel bedrag. Aanraders!

Wellicht een aardige tip voor de terugweg van R'dam naar huis:

Orgelconcert door Jaap Kroonenburg

D.V. zaterdag 30 augustus 2003

Groote- of Nieuwe Kerk te Maassluis

Aanvang 20:15 uur

1. Feike Asma

1912-1984 a. Orgelkoraal

Geplaatst door Michel:

Ik zou graag mee gaan, ben ook een liefhebber van grote orgels in grote kerken, edoch heb helaas andere verplichtingen.

@ Erik,

Ben je bekend in Maassluis? Daar hebben "we" ook een orgeltje :D in de grote kerk. Een heus Garrelsorgel met o.a. een 32' bazuin. Ga er op vrij regelmatige basis even voelen of tie het nog doet.

Everhard Zwart laat zich regelmatig strikken om de toetsen en pedalen te beroeren. Er worden ook regelmatig opnames van gemaakt, die dan de volgende uitvoering weer te koop zijn voor een luttel bedrag. Aanraders!

Wellicht een aardige tip voor de terugweg van R'dam naar huis:

Orgelconcert door Jaap Kroonenburg

D.V. zaterdag 30 augustus 2003

Groote- of Nieuwe Kerk te Maassluis

Aanvang 20:15 uur

1. Feike Asma

1912-1984 a. Orgelkoraal

Ron, Erik heeft daar connecties, hij kan voor jou misschien een staalplaats regelen :)

Ik neem aan dat we enkele dagen voor de 30e nog een berichtje krijgen ?

Paul.

als het niet te druk is ,kun je ook midden in de kerk gaan staan .

zelf ben ik wel eens heen en were gaan lopen ,om de verschillende golfvormen van de lage tonen te horen .

maar als we zorgen dat we vroeg genoeg zijn ,hebben we hele mooie plaatsen .

btw ik stuur jullie een mail ,of ik gooi het in deze topic ,waar we verzamelen .

en ik beloof je dat je er geen spijt van krijgt .

:)

Ron, Erik heeft daar connecties, hij kan voor jou misschien een staalplaats regelen :)

Ik neem aan dat we enkele dagen voor de 30e nog een berichtje krijgen ?

Paul.

Nou Erik, als je dat zou kunnen regelen voor me. Als het kan eentje dicht bij de deur, dat zou al een stuk schelen om me over mijn drempelvrees te helpen. ;)

Je mag mij ook noteren voor de 30e, leuk.