Paul Jenner Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Yes indeed, speed is guaranteed, for all ! Step right up folks, step right up ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Is die ook in poedervorm verkrijgbaar dan ? Beetje terug on-topic dan maar ? Als die vunspeuk van een Sherwin zich ermee gaat bemoeien wordt het nix Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:[QB]zeg , waarom houden jullie niet van een heel groot en mooi akoustisch kerkorgel ? hebben jullie het wel eens live gehoord . echt een groot orgel in een grote kerk ? ik snap best dat ik een vreemde muzieksmaak heb , maar ook voor iemand die er absoluut niet van houd ,is zo,n instrument beluisteren echt indrukwekkend . QB] Ben ik het mee eens. Ik hou er niet van maar ik vindt het een machtige "machine" om te zien en om te horen maar mooi is anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 ik denk dat velen van jullie het orgel alleen maar kennen uit de horror films . en ja, dat klinkt niet zo best . maar , een orgel heeft net als een symphonieorkest heel veel kanten . het kan ook zeer liefelijk klinken . of vrolijk , of opzwepend en vooral ontspannend . afijn , degene die meegaan horen het vanzelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 btw , dit is het orgel wat we gaan beluisteren . en dit zijn de registers : >>>klik hier<<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 hier nog een paar mooie pics (om jullie alvast in de stemming te brengen ) hier kun je mooi het chamadewerk zien (dit zijn spaanse trompetten ) en hier zit de organist Interessant is te weten dat het Hoofdwerk de meeste pijpen bezit, namelijk ca. 2000. Dit komt o.a. door de verdubbeling van vele registers en vulstemmen. Het rugwerk omvat ca. 1850 pijpen, het Bovenwerk ca. 1470en het Pedaal 1050 stuks. Het Borstwerk heeft 925 pijpen en het Chamadewerk 280 stuks. Imposant te noemen is ook de afmeting van het Hoofdorgel. De onderkas bezit in plattegrond de volgende maten, breedte 12.20 m. en de maximale diepte 3.70 m. De totale hoogte van het orgel vanaf de kerkvloer bedraagt 23.85 m., ofwel 8 woonverdiepingen boven elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Ha die Erik, Als er nog plaats is wil ik ook mee! Ik hoor wel hoe wat en wrom! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Ha die Erik, Als er nog plaats is wil ik ook mee! Ik hoor wel hoe wat en wrom! Groet Michel volgens mij is er nog plaats hoor . dus welkom . ik stuur jullie allemaal nog een mail of ik post hear nog wat om af te spreken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Jongens en meisjes. Voor het avondeten na ons uitstapje heb ik een een goed idee: Op de Coolsingel zit een Italiaans restaurant genaamd "La Borsa". Mijn vriendin is daar al eens pizza wezen eten en het heeft uitstekend gesmaakt. Een pizza kost ongeveer E 10,00, zodat je in totaal voor ongeveer E 17,50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 augustus 2003 Author Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:Best indrukwekkend! dan kom je toch ook ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Met een leker pizaatje erbij is zo'n orgel best te verteren hoor ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Zo het er nou uitziet kan ik zaterdag ook komen. Is er nog iets voor de avond geregeld ???? Ik moet n.l. om 1:00 's-nachts mijn zoon met vriendin van Schiphol halen. Dan kan ik mooi de boel combineren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Zo het er nou uitziet kan ik zaterdag ook komen. Is er nog iets voor de avond geregeld ???? Ik moet n.l. om 1:00 's-nachts mijn zoon met vriendin van Schiphol halen. Dan kan ik mooi de boel combineren. Behalve het eten is er voor de avond nog niets geregeld volgens mij. Je kunt bij mij (met een 2e Array A-1 onder je arm ) terecht of bij een van de anderen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Zo het er nou uitziet kan ik zaterdag ook komen. Is er nog iets voor de avond geregeld ???? Ik moet n.l. om 1:00 's-nachts mijn zoon met vriendin van Schiphol halen. Dan kan ik mooi de boel combineren. Je kan na de Laurenskerk ook eventueel nog terecht bij de Pauluskerk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Wat er in de Pauluskerk gepredikt wordt is dan wel iets minder stichtelijk .... Hans, en ook Cock en Petra trouwens, jullie kunnen je tot woensdag inschrijven voor het eten, waarvan de kosten ongeveer E 17,50 p.p. zullen bedragen. Inschrijven door e-mail aan mijn priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 augustus 2003 Author Report Share Posted 24 augustus 2003 t'word echt gezellig zeg . kermit andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 en waar zitten die pijpen waar het laag uit komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Pff, 8 man alweer Bij Multifoon rekenen ze op 5 a 6 man. Ik wil dinsdag wel bellen dat er 8 komen, als dat dan het definitieve aantal is .... Ze vertellen me dan wel of er voor 8 man plaats is Dan het parkeren, 8 auto's lijkt me overdreven en kostbaar, we kunnen ook carpoolen en bijv. Hans, Erik en Michel bij mij voor de deur laten verzamelen, ik zit aardig op hun route. We kunnen alles lopen denk ik, dus de auto's staan van 13:00 tot na het eten (19:00 ofzo) in de parkeergarage en dat is niet echt voordelig..... Met de trein naar het centrum is ook een idee, bij station Lombardijen kun je genoeg auto's kwijt. Voor wie eerder naar de Doelen is geweest, Multifoon zit in het zelfde pand. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 Hallo allen, Ik vind alles best Andre. Ik hoor wel van jullie wat er gaat gebeuren. Andre weet je toevallig ook hoeveel strippen het is van Barendrecht naar Lombardijen met de trein? Anders moet ik ff bellen met de NS! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 ik meld even dat ik nie tmee kan, ik kan geen vervanger zoeken voor mijn werk zaterdag.. jammer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:btw hans , als je s,avonds na het eten nog even onderdak zoekt voor dat je naar schiphol gaat ,kun je wel bij mij terecht . kan je gelijk de nieuwe eindversterker zien . en de tweepaneels versie van mijn esl,s beluisteren . ik hoor het wel . Hier maak ik graag gebruik van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 De lijst eters totnutoe: Erik Klijnsmit Michel Romijn Hans van Liempd Ron Lindeman Paul Jenner Nu maar hopen dat de pizzeria ondertussen niet failliet is gegaan ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 augustus 2003 Author Report Share Posted 25 augustus 2003 Geplaatst door JSA:en waar zitten die pijpen waar het laag uit komt? die zitten aan de linker en de rechterkant van het orgel , de zogenaamde pedaaltorens . dat zijn die 10 meter (32voets) pijpen . ps : de meeste pijpen die in het zicht zitten zijn trouwens nep. de echte staan er achter en zien er niet zo mooi glimmend uit . zo ziet het er van binnen uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 en geen quatro stagioni te bekennen ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 augustus 2003 Author Report Share Posted 25 augustus 2003 kijk hier eens paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts