Jump to content

Eerst de versterker of eerst de luidsprekers?

Douma
 Share

Recommended Posts

Dag medeforummers,

Mijn versterker begint kuren te vertonen. Nou was ik eigenlijk al aan een nieuwe(andere) versterker toe. Het probleem is dat ik ook op zoek ben naar een stel nieuwe luidsprekers. Ik heb het budget alleen niet om luidsprekers en een versterker aan te schaffen. Wat is nou wijsheid: Eerst een nieuwe versterker aan schaffen en aan het eind van het jaar een stel luidsprekers of eerst een goedkope vervanger voor de versterker zoeken tegelijkertijd luidsprekers aan schaffen?

Groet,

Rienk.

Hallo Rienk,

zou inderdaad beginnen met de versterker, realiseer je wel dat je hierbij rekening moet houden met de speakers die je in de toekomst wenst aan te sluiten.

De versterker moet dezen wel kunnen trkken.

Groet Jitze

Geplaatst door Douma:

Dag medeforummers,

Mijn versterker begint kuren te vertonen. Nou was ik eigenlijk al aan een nieuwe(andere) versterker toe. Het probleem is dat ik ook op zoek ben naar een stel nieuwe luidsprekers. Ik heb het budget alleen niet om luidsprekers en een versterker aan te schaffen. Wat is nou wijsheid: Eerst een nieuwe versterker aan schaffen en aan het eind van het jaar een stel luidsprekers of eerst een goedkope vervanger voor de versterker zoeken tegelijkertijd luidsprekers aan schaffen?

Groet,

Rienk.

Beste Rienk,

Voor iedereen is het gemakkelijk om eerst te weten welke luidsprekers je wilt aanschaffen.

Alle luidsprekers zijn verschillend , Impedantie,Rendement,Impedantieverloop,Karakter etc.

Als je dit alles weet van jou luidsprekers , dan weet je ook welke versterker je nodig hebt , veel vermogen,stabiel,dempingsfactor,etc.

Als je het andersom doet dan kun je in de problemen komen.

MvG,

Haudio

Jitze zei:

zou inderdaad beginnen met de versterker, realiseer je wel dat je hierbij rekening moet houden met de speakers die je in de toekomst wenst aan te sluiten. De versterker moet dezen wel kunnen trkken.

Dag Jitze,

Het rekening houden met speakers die ik in de toekomst ga aanschaffen, wordt lastig. Ik heb namelijk nog geen idee welke dat worden. Wel zou ik graag een versterker willen die niet zo kieskeurig als het om luidsprekers gaat.

Haudio zei:

Beste Rienk, Voor iedereen is het gemakkelijk om eerst te weten welke luidsprekers je wilt aanschaffen. Alle luidsprekers zijn verschillend , Impedantie,Rendement,Impedantieverloop,Karakter etc. Als je dit alles weet van jou luidsprekers , dan weet je ook welke versterker je nodig hebt , veel vermogen,stabiel,dempingsfactor,etc. Als je het andersom doet dan kun je in de problemen komen.

Dag Haudio,

Dit vermoede ik al. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat verschillende speakers ga beluisteren om te kijken wat voor soort geluid mij trekt. Misschien dat ik op basis daarvan een versterker kan kiezen.

Groet,

Rienk.

We gaan binnenkort even luisteren Rienk.. Ik krijg vandaag vakantie! Ga je eerst maar eens orienteren op wat je mooi vindt, dan is de kans groter dat je er langer mee tevreden bent.. Je moet dus eigenlijk een versterker bij je luidsprekers kopen (zelf namelijk ook gedaan, en dus zeeeer tevreden) ;):D

Ey PD,

Volgende week heb ik aardig wat tijd over, dus... Ik ga dan waarschijnlijk ook eens kijken of ik een beetje uit Ome Henk zijn platenkoffer kan snoepen. :P

Groet,

Rienk.

Geplaatst door Alco:

Nou, inderdaad... pfff, geen weer veur 'n blanke :D

Met deze temperaturen zit ik liever binnen dan buiten, hoewel 't straks wel heeeerlijk vertoeven is op 'n terrasje met 'n groot glas ice-tea met ijsklontjes, genietend van 't 'fraaie uitzicht' :rolleyes:cool.gif

Nou geloof het of niet, maar het is hier boven in de flat warmer dan buiten... Zeker nu de zon niet meer zo actief is...

Vanavond wordt het wel lekker buiten ja. Maar binnen blijft het puffen... :(