Douma Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Dag medeforummers, Mijn versterker begint kuren te vertonen. Nou was ik eigenlijk al aan een nieuwe(andere) versterker toe. Het probleem is dat ik ook op zoek ben naar een stel nieuwe luidsprekers. Ik heb het budget alleen niet om luidsprekers en een versterker aan te schaffen. Wat is nou wijsheid: Eerst een nieuwe versterker aan schaffen en aan het eind van het jaar een stel luidsprekers of eerst een goedkope vervanger voor de versterker zoeken tegelijkertijd luidsprekers aan schaffen? Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 zo te horen is je amp het meest dringende, ik zou voorstellen om eerst een nieuwe amp te kopen. om als je dan later nieuwe luidsprekers koopt, er dubbel en dik te kunnen van genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Hallo Rienk, zou inderdaad beginnen met de versterker, realiseer je wel dat je hierbij rekening moet houden met de speakers die je in de toekomst wenst aan te sluiten. De versterker moet dezen wel kunnen trkken. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Douma:Dag medeforummers, Mijn versterker begint kuren te vertonen. Nou was ik eigenlijk al aan een nieuwe(andere) versterker toe. Het probleem is dat ik ook op zoek ben naar een stel nieuwe luidsprekers. Ik heb het budget alleen niet om luidsprekers en een versterker aan te schaffen. Wat is nou wijsheid: Eerst een nieuwe versterker aan schaffen en aan het eind van het jaar een stel luidsprekers of eerst een goedkope vervanger voor de versterker zoeken tegelijkertijd luidsprekers aan schaffen? Groet, Rienk. Beste Rienk, Voor iedereen is het gemakkelijk om eerst te weten welke luidsprekers je wilt aanschaffen. Alle luidsprekers zijn verschillend , Impedantie,Rendement,Impedantieverloop,Karakter etc. Als je dit alles weet van jou luidsprekers , dan weet je ook welke versterker je nodig hebt , veel vermogen,stabiel,dempingsfactor,etc. Als je het andersom doet dan kun je in de problemen komen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 26 mei 2003 Author Report Share Posted 26 mei 2003 Jitze zei: zou inderdaad beginnen met de versterker, realiseer je wel dat je hierbij rekening moet houden met de speakers die je in de toekomst wenst aan te sluiten. De versterker moet dezen wel kunnen trkken. Dag Jitze, Het rekening houden met speakers die ik in de toekomst ga aanschaffen, wordt lastig. Ik heb namelijk nog geen idee welke dat worden. Wel zou ik graag een versterker willen die niet zo kieskeurig als het om luidsprekers gaat. Haudio zei: Beste Rienk, Voor iedereen is het gemakkelijk om eerst te weten welke luidsprekers je wilt aanschaffen. Alle luidsprekers zijn verschillend , Impedantie,Rendement,Impedantieverloop,Karakter etc. Als je dit alles weet van jou luidsprekers , dan weet je ook welke versterker je nodig hebt , veel vermogen,stabiel,dempingsfactor,etc. Als je het andersom doet dan kun je in de problemen komen. Dag Haudio, Dit vermoede ik al. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat verschillende speakers ga beluisteren om te kijken wat voor soort geluid mij trekt. Misschien dat ik op basis daarvan een versterker kan kiezen. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 We gaan binnenkort even luisteren Rienk.. Ik krijg vandaag vakantie! Ga je eerst maar eens orienteren op wat je mooi vindt, dan is de kans groter dat je er langer mee tevreden bent.. Je moet dus eigenlijk een versterker bij je luidsprekers kopen (zelf namelijk ook gedaan, en dus zeeeer tevreden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Ey PD, Volgende week heb ik aardig wat tijd over, dus... Ik ga dan waarschijnlijk ook eens kijken of ik een beetje uit Ome Henk zijn platenkoffer kan snoepen. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Helemaal mee eens: eerst de speakers naar jouw smaak. Daar luister je per slot van rekening naar. Goed matchende versterkers om het af te maken zijn er genoeg. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: de specials achter slot en grendel zetten Die zou ik eventueel wel voor je willen bewaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Die zou ik eventueel wel voor je willen bewaren Nee, nee, breng ze maar bij mij, da's 100% safe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Pfffffff Ja, 't is warm h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Ja, 't is warm h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Alco: Nou, inderdaad... pfff, geen weer veur 'n blanke Met deze temperaturen zit ik liever binnen dan buiten, hoewel 't straks wel heeeerlijk vertoeven is op 'n terrasje met 'n groot glas ice-tea met ijsklontjes, genietend van 't 'fraaie uitzicht' Nou geloof het of niet, maar het is hier boven in de flat warmer dan buiten... Zeker nu de zon niet meer zo actief is... Vanavond wordt het wel lekker buiten ja. Maar binnen blijft het puffen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts