Jump to content

Quad 66-606 serie2

Michel Romijn
 Share

Recommended Posts

Beste Gripen

Weergave is geen wedstrijd hoor. Beoordeling is heel erg afhankelijk van de criteria die een ieder individueel kiest, hanteert en interpreteert. Om nog maar te zwijgen over de gebruikte weergevers. Iemand anders is op eigen gronden misschien weer erg gecharmeerd van de MF en minder van de Unico. Als je nou beschrijft onder welke omstandigheden je geluisterfd hebt, met welke set en dan zegt dat jij de Unico mooier vindt dan de MF en uitlegt waarom, dan lever je een zinvolle bijdrage aan het forum.

Ik ken het merk unico niet eens!

Leg eens uit wat volgens jou het verschil is aub

Hallo Michel,

Dit is de Unico die Gripen bedoeld:

unico.jpg

de Unico is echter niet een merk, maar een type-aanduiding. Het gaat om 't merk Unison Research, die beter bekend staat om z'n buizen versterkers. De Unico is een recente versterker van dat merk, waarbij de voorversterker is uitgerust met buizen en 't eindversterker gedeelte met transistoren.

Het is een fraai afgewerkte krachtige versterker, (80watt als ik me niet vergis) met een fluweelzacht midden/hoog.

Voor de 1250,- euro geen verkeerde versterker.

(maar zou 'm niet willen ruilen met m'n 14jaar oude Naim Nait-2)

Weergave is geen wedstrijd hoor. Beoordeling is heel erg afhankelijk van de criteria die een ieder individueel kiest, hanteert en interpreteert. Om nog maar te zwijgen over de gebruikte weergevers.

Absoluut mee eens! :)

Mvg,

Alco

Tja als je alleen naar cijfers kijkt en naar techniek die de twee verschillende merken gebruiken, zou de MF het van de unicon kunnen verliezen.

Maar naar mijn mening en die van nog wat anderen (heb ik gemerkt) moet je zelf de klank van een versterker (zolang die dat heeft) mooi vinden.

Ik persoonlijk stap straks over van Sony naar MF, das voor mij 5 stappen voorwaarts.

Wat alle andere merken betreft, ze kunnen best beter zijn maar deze vond ik mooi klinken op een set xanadu speakers.

En altijd eerst thuis uit proberen!!!!!

Groet Michel

P.s.

Power 115 Watts per channel into 8 Ohms

(20.5dBW) 185 Watts per channel

into 4 Ohms

Dit mag er toch ook zijn????? ;)

Power 115 Watts per channel into 8 Ohms

(20.5dBW) 185 Watts per channel

into 4 Ohms

Dit mag er toch ook zijn?????

aantal watts zegt (mij) 0,0,niets,nada.

De 2 mooiste sets die ik in mijn leven heb mogen beluisteren hadden versterkers met een vermogen van 7,5 en 15 watt.

Greetings,

Alco :)

Geplaatst door nando:

Je hebt je MF A3.2 nog niet? Wel (ke) de Xanadu's?

De mijne heeft lekker 200 wat(t)

nando

Nee versterker heb ik nog niet.

Maar duurt (hopelijk) niet lang meer.

Ligt er even aan wat er nu weer kapot gaat in huis(de tv wil niet echt meer en de vaat wasser is net vervangen) Oftewel daar ging weer een deel ven de versterker de vaatwasser in :(

De Xanadu

Geplaatst door Alco:

aantal watts zegt (mij) 0,0,niets,nada.

De 2 mooiste sets die ik in mijn leven heb mogen beluisteren hadden versterkers met een vermogen van 7,5 en 15 watt.

Greetings,

Alco :)

Oke ook voor jou heb ik iets gevonden.

Dit zegt jou(en mij ook wel hoor)waarschijnlijk meer.

Peak-to-peak

output current 24 Amps

Damping factor 120

Groet Michel

;)

Dit zegt jou(en mij ook wel hoor)waarschijnlijk meer.

Peak-to-peak

output current 24 Amps

Damping factor 120

Hoi Michel,

uhmm, dat zegt me eigenlijk net zo weinig.

Ik bedoel dan klankmatig, niet waar de cijfers voor staan :)

Maar MF en Xanadu is inderdaad wel een hele mooie combinatie!

Groeten,

Alco

Geplaatst door Michel Romijn:

Ik ben benieuwd hoe de versterker het doet op mijn Mordaunt Short 914 speakers.

Groet Michel

Lijkt mij dat je voordat je tot aanschaf over gaat hem eerst thuis mag proberen(en dat niet voor een paar uurtjes ;) )

Geplaatst door Ruud:

Lijkt mij dat je voordat je tot aanschaf over gaat hem eerst thuis mag proberen(en dat niet voor een paar uurtjes ;) )

Jeppers daar heb ik het al met mijn dealer over gehad en ik mag de versterker/cd speler(want die hoort er ook bij) een weekend thuis uitproberen!

En zij zorgen dat er voor mij een ingespeeld setje staat

Groet Michel ;)

Geplaatst door Blue-Eyes:

nu jullie het toch over MF hebben, hoe is die losse DAC van hun? Voegt dat wat toe tov een cd speler van zeg maar 2000 euro? De DAC kost nw ongeveer 1200 euro dacht ik.

Ik heb hier nog geen kaas van gegeten

Maar het lijkt mijns inziens verstandig als je eens een afspraak maakt met de/je dealer om het thuis eens uit te proberen

En houd ons hier over op de hoogte natuurlijk!

Groet Michel

Geplaatst door Michel Romijn:

Nee versterker heb ik nog niet.

Maar duurt (hopelijk) niet lang meer.

Ligt er even aan wat er nu weer kapot gaat in huis(de tv wil niet echt meer en de vaat wasser is net vervangen) Oftewel daar ging weer een deel ven de versterker de vaatwasser in :( ...

Groet Michel

Tja, dan zou ik wel even een paar maanden zelf de afwas doen...

;)

mvrgr,

Fons MDS

MF klinkt zelden scherp, neigt eerder naar de warmere kant (zonder ook echt warm te zijn, met uitzondering van de oudere A-versterkers)

met vrgr ;)

Fons MDS

Fonds heel erg bedankt voor de reactie.

Ik ga morgen naar de speler kijken/kopen.

Heeft 1 van jullie ervaring met de bijbehorende afstandsbediening?

Deze zit er niet meer bij die is hij aan het testen geweest onder zijn voeten! (kon die niet echt tegen zeg maar)

Maar heb begrepen dat MF loopwerken van sony gebruiken, doen ze dta ook met ab

Over remotes gesproken: Is een remote van een recente (maar niet meer in productie zijnde) Denon cd-speler nog aan te komen? Ik was van plan om zo ff de stad in te gaan en het in de winkel te vragen, maar via deze weg zou ook kunnen natuurlijk :)

Ja Henrie daar is nog aan te komen. Bij de importeur vroeg ik een tijdje geleden of er nog een ab was van mijn toch al niet recente Denon dcd960 te koop was en dat was zo. Importeur is Look and Listen. http://www.denon.nl

Ik heb mijn x-ray geprobeerd te laten werken met mijn denon ab en met de cd speler toetsen op mijn ab van e minidisc. Geen van de commando's kwamen over.

nando

Geplaatst door nando:

Ja Henrie daar is nog aan te komen. Bij de importeur vroeg ik een tijdje geleden of er nog een ab was van mijn toch al niet recente Denon dcd960 te koop was en dat was zo. Importeur is Look and Listen. http://www.denon.nl

nando

Bedankt Nando. Weet je ook wat dat ongeveer gaat kosten? Ik heb die cd-speler (3 jaar oud) namelijk voor €39 gekocht (op www.marktplaats.nl) en ik heb dus niet zoveel zin om een dergelijk bedrag (of meer confused.gif ) aan een ab uit te geven. Dan maar geen ab. Is wel lastig soms, maar ach...

Trouwens nog iets (al raken we zo wel off-topic): Er zit op mijn Denon (een DCD-635) wel een 'skip'-functie maar geen 'search'-functie (om nummers te 'doorzoeken' dus). Weet jij toevallig of die wel op de ab zit? Is namelijk wel zo handig. Niet dat ik het vaak gebruik, maar toch. Ik heb bijvoorbeeld ook een cd waarbij VOOR nummer 1 al ruim 2 minuten muziek staat (Black Light District van The Gathering). Zou wel handig zijn als ik dat op deze speler ook kan luisteren...

Voor zover ik het me goed heb herinnerd koste die in guldens iets van 100 ballen! Dus dat is 45 euro...

Geen idee of op de ab een search functie zit maar het zou me sterk lijken als dat niet het geval was.

Die cd van the gathering heb ik niet... is dat een oudje?

musical%20fidelity%20set%205-2-2003%2005%20klein.jpg

Dit is een plaatje van mijn set om toch nog ontopic te blijven.

nando

Geplaatst door nando:

Voor zover ik het me goed heb herinnerd koste die in guldens iets van 100 ballen! Dus dat is 45 euro...

Ah... Nou als dat zo is, dan is me dat te duur. Ik ga zo wel ff vragen in de winkel.

Geen idee of op de ab een search functie zit maar het zou me sterk lijken als dat niet het geval was.

Lijkt mij ook. Zou mooi zijn, maar niet voor €45... :(

Die cd van the gathering heb ik niet... is dat een oudje?

Nee, das juist een nieuwe. Van najaar 2002. Is geen volledige cd trouwens hoor, maar een EP. Is uitgebracht om het 12,5 jarig bestaan van The Gathering te vieren :) Er staan 3 nummers op: Black Light District (16:22) Debris (4:35) en een piano-versie van Broken Glass (3:30) waarvan de 'gewone' versie weer op het nieuwe album Souvenirs is te vinden. Dat album is net een maand of zo uit. Voor het eerste nummer staat dan nog ruim 2 minuten muziek. Niet echt een apart nummer, maar meer een soundscape, als intro op de cd. Overigens hebben ze dat nummer goed verstopt, want niet iedere cd-speler kan 'm vinden eek.gif Zelfs een brandprogramma als Nero ziet 'm niet. Dus ik denk dat je dat verborgen nummer er niet bij op brandt als je een kopie zou maken. Maar dat doet natuurlijk niemand hier... toch confused.gif:D;)