Pjotr Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Nu heb ik een vraag over de XA-1 van mf. Wie van jullie heeft dit kleine krachtpatsertje, en kan mij hier meer over vertellen. Is hij b.v. ook als pre-amp alleen te gebruiken, en hoe doe ik dat. Hoe oud kan zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Zee:Hoi Michel, Heeft je cd speler geen variabele uitgang. Dat zou ik namelijk eerst proberen. Ik gebruik dat ook en het voldoet prima (beter dan de vv's die ik heb geprobeerd) Neen helaas deze heeft dat nog niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Pjotr:Heb bij Paul Jenner de A1 gehoord. Dat is de voorloper van de XA-1. Moet zeggen dat hoewel het vermogen vrij beperkt is ik dit een wonderlijk mooi klinkend versterkertje vind (op zijn grote Rogers). Je moet hem alleen niet te hard zetten. Google eens op de MF XA-1, kom je aardig wat reviews tegen. Bedankt voor de link pjort. hier zal ik zeker eens gaan kijken, maar wat wil het geval: Heb op hifi.nl een bod gedaan op een pre-amp van rotel, heeft ie al verkocht. Komt ie met een quad 66 pre-amp en een 606 eindbak aan zetten!!!! Weet de prijs en de staat van deze ste nog niet heb ik wel opgevraagd. Dus wie weet wordt het wel gelijk allemaal quad! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 20 mei 2003 Author Report Share Posted 20 mei 2003 Hallo allen, Nou het is zover kan ik jullie mededelen. Het is alleen iets anders geworden dan MF. Ik heb op internet een leuk geinig voor weinig Quad 66 setje op de kop weten te tikken. Tja dat loop je zomaar tegen het beeld scherm an of niet natuurlijk.(doet wel zeer dat glas kan ik je zeggen) Donderdag 29 mei is de dag als alles goed gaat. Jullie horen uiterraad meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Hallo allen, Nou het is zover kan ik jullie mededelen. Het is alleen iets anders geworden dan MF. Ik heb op internet een leuk geinig voor weinig Quad 66 setje op de kop weten te tikken. Tja dat loop je zomaar tegen het beeld scherm an of niet natuurlijk.(doet wel zeer dat glas kan ik je zeggen) Donderdag 29 mei is de dag als alles goed gaat. Jullie horen uiterraad meer! Wat is dat nou????? Veel plezier gewenst uiteraard, ben nog wel op zoek naar zo'n voeding (X-P????) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 21 mei 2003 Author Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door paul demo: Wat is dat nou????? Veel plezier gewenst uiteraard, Hoe bedoel je "wat is dat nou" pecies Paul? ---------------------------------------- ben nog wel op zoek naar zo'n voeding (X-P????) Nou dan moet je niet bij mij zijn voor zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 ben benieuwd ! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 21 mei 2003 Author Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:ben benieuwd ! game Jij niet alleen Game! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 oh hoor! maar als je dat weet, waarom doe je er niet wat aan??! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 22 mei 2003 Author Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:oh hoor! maar als je dat weet, waarom doe je er niet wat aan??! game Omdat diegene die het heegft staan donderdag de 29e pas kan. Ik kan er dus weinig aan doen! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 YES YES YES!!!!!!!! Nou de gehele set is hier binnen en staat optewarmen (zal met deze temeratuur niet echt lang duren) Maar wat een sound. Word ik toch wel ff stil van. Het enige wat iets minder is, is de eind versterker. Dat is n.l geen serie 2 maar serie 1 Dus wat heen en weer gepraat met die man en er nog wat geld afgekregen! Mooie deal dus, kreeg er toch nog alle kabels bij enz. Tja nu is het zoeken over dan gaan we sparen voor een uitbreiding van de woonkamer zodat ik els Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Michel Romijn: Tja nu is het zoeken over dan gaan we sparen voor een uitbreiding van de woonkamer zodat ik els Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Weet alleen mijn vrouw nog niet, hoe zal ik haar dat gaan vertellen ? Hoi Michel, Uhmm,... je zegt tegen je vrouw dat ze tevens dienst kunnen doen als 'room-devider', da's toch hardstikke hot, in de interieur branche. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Alco: Hoi Michel, Uhmm,... je zegt tegen je vrouw dat ze tevens dienst kunnen doen als 'room-devider', da's toch hardstikke hot, in de interieur branche. Ja, maar in een room devider moet je spulletjes kunnen zetten (en dat gaat Michels vrouw dan ook proberen )... Dat is een soort semi-doorzichtige muur. In die cathegorie zou ik ESL's niet willen scharen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Oeps, daar zit wat in Henrie Tja, electrostaten zijn niet echt de meest vrouw-vriendelijke speakers. Ik kreeg zelf een keer als commentaar (jaar of 8 geleden, op onderstaande AudioStatic ES200's) "Vreselijk, 't zijn net raam/deur kozijnen, die midden in de kamer staan" ... zucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Tja... Nou moet ik zeggen dat ik ze ook niet mooi vind (ESL's in het algemeen), dus ik zou ze niet zo snel kopen denk ik. Heb er nog nooit een gehoord trouwens, dus over de klank kan ik niet veel zeggen. Ik denk (gezien de verhalen) dat ik echter liever conussen heb. Ik hou wel van wat druk in het laag en dat schijnt met ESL's nog niet zo mee te vallen. Maar goed, daar ging het hier niet over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 gefeliciteerd (..) maar je hebt dus de quads thuisstaan? ... Zou je misschien iets toegeweider kunnen vertellen wat het verschil is met je vorige versterkers? ofzo... thanx game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:gefeliciteerd (..) maar je hebt dus de quads thuisstaan? ... Zou je misschien iets toegeweider kunnen vertellen wat het verschil is met je vorige versterkers? ofzo... thanx game Mijn vorige set was van Sony (F 310-R type)! Dit zegt volgens mij genoeg over mijn overstap naar Quad. Veel meer detail in alles (laag en hoog vooral)en ik hoef niet zo gek hard meer te draaien om alles toch te horen. (sony was 2x29 sonywatt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 10 juni 2003 Author Report Share Posted 10 juni 2003 Tjonge jonge. Ik raak er gewoon na al die tijd luisteren nog steeds van verwonderd. Wat een ruimtelijk beeld zet mijn combinatie nu neer, en wat een vooruitgang heb ik geboekt! Ik zit meer met kippenvel te luisteren als dat ik ooit gehad heb. Tuurlijk zijn er veel betere setjes te krijgen, maar voor een beginner is een Quad set zeker een leuk maar vooral ook een goed begin. Laatst mijn cd speler eens open gemaakt, en wat ziet mijn oog een phlips cd werkje. Met zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 15 juni 2003 Author Report Share Posted 15 juni 2003 Hallo allen, Ik heb een vraag omtrent mijn cd speler. Vanavond heb ik hem uit elkaar geschroefd, om de koude las tevinden en te elimineren. Nu viel er bij het solderen van nog wat verdachte soldeerpunten het kristal van mijn print af(zat dus zowiezo niet echt lekker vast) Nu heb ik hem er weer op gezet maar hoe hij heeft gezeten weet ik niet zeker. Zou het kunnen dat ik hem verkeerd om heb terug gesoldeerd. Ik heb namelijk nu een zo ongehoord breed geluidsbeeld dat ik er misselijk van wordt (of heb ik een ziekte onder de leden?) Graag een reactie van jullie. Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Kristallen hebben geen + en - kant, dus omgekeerd solderen kan niet ... PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 17 juni 2003 Author Report Share Posted 17 juni 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Kristallen hebben geen + en - kant, dus omgekeerd solderen kan niet ... PAul. Bedankt Paul voor je uitleg. Was er idd ook al achter gekomen door wat te zoeken op internet. Maar wat blijft is die vershrikkelijk mooie geluids weergave die ik nu heb. Wat er die bewuste dag gebeurd is weet ik nu. De cd van Madonna "inmuculate" is verschrikkelijk slecht of vreemd opgenomen. Het lijkt soms wel of ze naast me staat te zingen. Dit is iets wat ik bij andere cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Michel Ik heb je een paar scans gestuurd over de 66 serie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 20 juni 2003 Author Report Share Posted 20 juni 2003 Geplaatst door Kermit:Michel Ik heb je een paar scans gestuurd over de 66 serie... Heb ze inmiddels gelezen en toen nog maar een keertje. Wat er instaat heb ik zelf dus allemaal ondervonden Kermit! Hartelijk dank voor deze scans! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Ik blijk nog een heel groort artikel over de 66-serie te hebben. Het Blad Disk is begin jaren '90 weer 2 jaar op de markt geweest. Met plaatbesprekingen, vergelijkingen van verschillende uitvoeringen van een werk, technische artikelen en recensies van audio-apparatuur. Ik zal het Quad artikel scannen en je mailen. Oh, en mochten er anderen belangstelling voor hebben: stuur me een gewoon emailadres. Ik heb geen zin meer om moeite te doen en uiteindelijk meldingen van bounced berichten te krijgen van Hotmail. Vorige week nog met Ruud gebeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts