dick jansen Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Niet van The Gathering, nee............. Sorry, ik kon het niet laten. Met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Geplaatst door dick jansen:Niet van The Gathering, nee............. Sorry, ik kon het niet laten. Met vriendelijke groet, Ga jij nou maar eens deze cd van The Gathering luisteren i.p.v. Nighttime Birds... Tsss... Nighttime Birds Ff weer een beetje meer on-topic: Ik ben net terug van Hifistudio City om eens naar zo'n AB voor m'n cd-speler te vragen. Blijkt dat ze geen Denon meer voeren. Ze vinden het HT-gebeuren van Denon niet goed genoeg. De stereo-apparatuur wel, maar das blijkbaar niet genoeg Maar gelukkig hadden ze nog wat 'oude' AB's over, zodat ik er wel 1 'op proef' mee naar huis kon neemn. Voor €10 kon ik 'm meenemen en als ie het niet deed, kon ik 'm weer terugbrengen. Nou, ik heb nieuws voor ze: HIJ DOET HET! En hij heeft functies waar ik nog nooit van gehoord had: er zit namelijk een speciale repeat-functie op die een stukje muziek herhaalt wat je zelf kunt instellen. Je klikt op een gegeven moment op de knopt (de 'A-B'-knop), en stel, je wacht 10 seconden, dan druk je nog een keer op de A-B-knop en dan herhaalt de cd-speler die laatste 10 seconden. Erg nuttig is het niet denk ik, maar wel grappig. Maar het ging uiteraard gewoon om de AB en die doet het. Er zitten nog wat funties op, die niet op de cd-speler zelf zitten: een search-functie, een volumeregeling, program-funties, een open/close-functie en een stel cijfers om direct het gewenste nummer op te zoeken. Ik ben er helemaal blij mee Of ie er ook officieel bij hoort, weet ik niet (wisten ze in de winkel ook niet), maar dat doet er niet toe. Hij hoort iig bij een cd-speler. Nog ff de cd van The Gathering geprobeerd en ja hoor, ook het verborgen gedeelte kan ie vinden. Wel is het volume dan heel erg laag (ik moest de versterker helemaal open draaien om een enigszins normaal geluidsniveau te krijgen). Vreemd, want op m'n midiset is het geluid wel even hard. Ps. het is trouwens de RC-220. Is er iemand die weet waar deze AB bij hoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 maart 2003 Author Report Share Posted 18 maart 2003 Mooie opstelling zo Nando!!! Wordt er zelf helemaal warm van al die mooie apparaten opgestapeld Maar ik begrijp dat er evt bij mijn dealer vragen naar een ab geen slecht idee is? Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Maar ik begrijp dat er evt bij mijn dealer vragen naar een ab geen slecht idee is? Groet Michel Zie mijn verhaal (dat er door een of andere fout eerst niet kwam te staan, zodat ik het helemaal weer overnieuw moest typen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Shit dat ziet er idd erg tof uit!!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 maart 2003 Author Report Share Posted 18 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Zie mijn verhaal (dat er door een of andere fout eerst niet kwam te staan, zodat ik het helemaal weer overnieuw moest typen) Das niet leuk als je alles op nieuw moet typen, want het is nogal een stukje! Maar wel fijn dat die ab het doet!!! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Michel Romijn: Das niet leuk als je alles op nieuw moet typen, want het is nogal een stukje! Maar wel fijn dat die ab het doet!!! Groet Michel Ik baalde idd flink toen bleek dat alles weg was, terwijl het nog niet gepost was... Maar goed, hij doet het idd. En dat is mooi! En dat voor maar €10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijkbaar heeft je Denon geen "search"-buttons op de speler zitten . Veel spelers hebben de "skip" en "search" in 1 functie zitten. Snel drukken is "skippen" en de knop ingedrukt houden is de "search"-functie. Had je dat al eens geprobeerd? Wel fijn dat je nu een AB hebt (met extra functies ) Alle spelers hebben dergelijke "hidden features" waar je niks aan hebt. Zelfs de spelerswaarvan je denkt dat ze alleen de hoofdfunties hebben, hebben dat. Die zitten dan verborgen achter bepaalde toetsencombinaties. Het is leuk om ff mee te spelen, maar daarna gebruik je het nooit meer. Ik vraag me af of die marketing-pipo's daar ook al aan gedacht hebben: "Zit de klant daar nu echt op te wachten ???", of is het meer zo van: "Kijk eens welke toeters en bellen ons apparaat allemaal heeft, waar niemand iets mee kan " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijkbaar heeft je Denon geen "search"-buttons op de speler zitten . Veel spelers hebben de "skip" en "search" in 1 functie zitten. Snel drukken is "skippen" en de knop ingedrukt houden is de "search"-functie. Had je dat al eens geprobeerd? Wel fijn dat je nu een AB hebt (met extra functies ) Ja dat had ik uiteraard al eens geprobeerd. Op m'n discman werkt dat ook zo. Maar dat werkt dus niet. Als ik 'm ingedrukt houd, skipt ie fijn door naar de volgende nummers. Bij 2x indrukken, skipt ie 2 nummers door. Werkt niet dus. Vond ik ook vreemd, maar goed, met m'n AB lukt het dus wel. Wel zo handig. Alle spelers hebben dergelijke "hidden features" waar je niks aan hebt. Zelfs de spelerswaarvan je denkt dat ze alleen de hoofdfunties hebben, hebben dat. Die zitten dan verborgen achter bepaalde toetsencombinaties. Het is leuk om ff mee te spelen, maar daarna gebruik je het nooit meer. Ik vraag me af of die marketing-pipo's daar ook al aan gedacht hebben: "Zit de klant daar nu echt op te wachten ???", of is het meer zo van: "Kijk eens welke toeters en bellen ons apparaat allemaal heeft, waar niemand iets mee kan " Misschien dat deze speler ook wel van die features heeft. Maar dan zijn het wel goed verborgen features. Er zitten wel geteld 8 knoppen op: een powerknop, een volumeknop voor de hoofdtelefoonuitgang, een open/close-knop, een play-knop, een pause-knop, een stop-knop en 2 skip-knoppen. Het volume voor de gewone uitgang kan ik dus alleen met de AB bedienen. Net zoals de search-functie, programmeer-functie en de 2 repeat-functies. Er zit nog een knop op (de 'Call'-knop), maar wat die doet (en of ie op deze speler uberhaupt iets doet) weet ik niet. Als ik er op druk doet ie niks, maar misschien dat ik iets fout doe of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 "Call" is alleen hoorbaar voor de butler die dan de cd verwisseld. >Mooie opstelling zo Nando!!! >Wordt er zelf helemaal warm van al die mooie apparaten opgestapeld Dank, je. Ik word er zelf ook warm van en dat komt niet alleen door de koorts die ik op dit moment heb. De apparaten worden zelf ook aardig warm met z'n allen maar dat boeit niet zo. Is ook nei zo verwonderlijk met 6 ecc88 buisjes in 3 van die apparaten. Michel misshcien was je toch iets te snel met die e61 cd speler... er stond nu een A3.2 te koop! Ik denk dat ik weet wat je gaat zeggen en dat zal dan wel slaan om het 10 voudige verkoopbedrag. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 19 maart 2003 Author Report Share Posted 19 maart 2003 Tja dat zal je altijd Zien Nando, zo denk je een mazzeltje te hebben en zo hebbie eigenlijk weer pech. Maar idd de aanschafs kosten zijn ook wat meer. Des al niet temin ben ik op dit moment zeer in mijn nopjes met mijn eerste echte stap de highend kant op! Ik kan je zeggen dat deze speler aardig het geluid van die Quad van John naderd.(voor zover dit mogenlijk is) Nu opjacht naar een ab of zal ik wachten tot ik die versterker heb???? Groet Michel P.S. voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 19 maart 2003 Author Report Share Posted 19 maart 2003 Ohja dat ben ik nog vergeten te vertellen! Die PP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 21 maart 2003 Author Report Share Posted 21 maart 2003 Vandaag met mijn cd speler bij Andeweg geweest on meer info en ab. Ik ga Dinsdag a.s. terug om de speler voor een nakijk beurt achter te laten. Dan weet ik in iedergeval dat hij echt 100% in orde is (en dit voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Dat van dat dubbeltje probeer ik ook altijd. Zo is mijn MF set (exclusief mijn eindversterkers die met korting gekocht zijn) 2e hands. Ik heb het grootste deel voor minder dan de helft van de nieuwprijs gekocht. Dit vind ik ook wel een beetje een sport als ik iets nieuws wil om het dan als goede 2e hands te kopen. Michel, ik hoop dat je loopwerk nog goed is van je e61 anders denk ik dat je 'm redelijk goedkoop kan vervangen want bij mijn weten gebruikt MF Sony loopwerken. Die zijn volgens mij niet echt schaars... nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 Zo is er al weer een week voorbij! En mijn speler is 100% in orde. De lens was idd wat aangekoekt en de monteur had het over een rook geur (w.s. van vorige eigenaar die gerookt heeft) Maar goed alles weer aangesloten en wat een verbetering! Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het zoveel kan schelen, en het is toch al de tweede keer dat ik die sony weg haal voor die van MF. Maar goed de interlink klinkt ook niet gek, moet alleen nog echt het verschil eens beter beluisteren(tussen oude van Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Erg fijn dat je zo tevreden bent, wat voor Sony is het? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 De speler die ik van sony heb staan is een oudje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 15 april 2003 Author Report Share Posted 15 april 2003 Hallo allen! Nou Nando die speler van Sony is idd het type 270. Niet veel byzonders dus! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 16 april 2003 Report Share Posted 16 april 2003 Mijn MF x-ray is best genadeloos afgeslacht bij de luistertest. Eigenlijk gaat het om dat ik tevreden ben, niet waar? Overigens heb ik niet echt een onderzoek gedaan naar verschillende cd spelers in die prijsklasse voor ik 'm 2e hands kocht, hij was de enige die bij de rest vn de x-serie pastte. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 24 april 2003 Author Report Share Posted 24 april 2003 Tja jij zit ook nog met die ronde buisjes natuurlijk, moet er idd wel bij passen. Maar wat geeft het als jij tevree bent met je speler! Tuurlijk zijn er veel betere spelers maar die kosten ook meer. Het zal echt mijn laatste speler niet zijn die ik nu heb, mar ben er nu erg mee in mijn sas! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 25 april 2003 Author Report Share Posted 25 april 2003 Nou ik ben lekker bezig hiet thuis. Ben lekker aan hjet wisselen en luisteren gegaan met/naar kabels (interlinks) Ik ga mij alleen volledig aansluiten bij Kermit wat dit aangaat. Mijn set draait voorloopig (mischien wel altijd) op dropveter interlinks. Dit is minder schel als zilver, meer fundament in de lagere regionen kortom veel meer muziek. Nu is mijn set zeer zeker niet de beste maar mijnsinziens: als je het al op zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Michel Romijn: Dit is minder schel als zilver, meer fundament in de lagere regionen kortom veel meer muziek. Prima niet veranderen. Nu is mijn set zeer zeker niet de beste maar mijns inziens: als je het al op zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 28 april 2003 Author Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door Ruud: Zou het niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 Hallo allen, Tis alweer even geleden dat ik hier iets geschreven/ gezlezen heb, dus wordt het weer eens tijd dit te doen. Ik ben inmiddels een middag bij John geweest, en heb daar zitten genieten van die els 63; wat een speakers!!! Als het allemaal door gaat, krijg ik zijn quad 606 op proef bij mij thuis om eens te kijken wat dat ding tenopzichte van die sony met mijn speakers doet (kan bijna alleen maar positiever zijn) Dus ik ben op zoek naar een goede pre-amp gegaan. Nu heb ik een vraag over de XA-1 van mf. Wie van jullie heeft dit kleine krachtpatsertje, en kan mij hier meer over vertellen. Is hij b.v. ook als pre-amp alleen te gebruiken, en hoe doe ik dat. Hoe oud kan zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Hoi Michel, Heeft je cd speler geen variabele uitgang. Dat zou ik namelijk eerst proberen. Ik gebruik dat ook en het voldoet prima (beter dan de vv's die ik heb geprobeerd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts