Jump to content

IS OF WORDT HIFI.NL EEN KLOTE FORUM?

robb
 Share

Recommended Posts

Off-topic wordt daar en op andere forums niet meer gewaardeerd. Ik vind dat erg jammmer, omdat het allemaal wel heel serieus aan toe gaat.

[Je kunt modereren, of actief modereren :D]

Op dit forum kun je lekker offtopic gaan en word je mond niet gesnoerd. http://www.audioforum.cjb.net (sorry voor de popups) -> http://www.plusforum.nl/basic/forum/index...._offtopic_forum

We hebben al steeds meer leden :) :)

• 2 weeks later...

Ik vind het ook jammer dat de off toppic weg is. Vroeger was het tenminste nog gezellig.

En er zitten nu een stel beroepszeikers bij (zaten er toen ook al bij).

Als je maar bij het minste of gerinste je mening geeft over een bepaald merk word je meteen afgebrand. Sommige hebben een beetje langen tenen op het forum geloof ik.

Die moderators zijn ook zielig bezig. Als je een plaatje hebt wat net 5mm te breed is krijg je gelijk een email want ze zijn bang dat je teveel schermruimte inneemt zodat de layout te breed word. Ik begrijp het probleem niet echt want ze gebruiken maar de helft van het scherm op het forum ipv de hele breedte.

Ook zijn er blijkbaar mensen bij die het voor elkaar krijgen om er wel offtopic te posten zonder daarvoor gestraft te worden. Ligt er zeker aan hoe populair je ben ofzo.

Geplaatst door Marcus:

... Ik vind het ook jammer dat de off toppic weg is.  Vroeger was het tenminste nog gezellig.

... Sommige hebben een beetje langen tenen op het forum geloof ik.

... Die moderators zijn ook zielig bezig.  

... Als je een plaatje hebt wat net 5mm te breed is krijg je gelijk een email want ze zijn bang dat je teveel schermruimte inneemt zodat de layout te breed word.  

... Ik begrijp het probleem niet echt want ze gebruiken maar de helft van het scherm op het forum ipv de hele breedte.

Beste marcus,

Het leven is hard en medogenloos.

Als je off topic wil moet je naar zo'n forum gaan. Ik ga ook niet naar een Jazz cafeetje voor een orgelconcert.

Dat er sommigen lange tenen hebben is ook op dit forum duidelijk gebleken. De werkelijkheid is soms zeer bedreigend.

Dat jij die moderators zielig vindt kan ik snappen.

Je moet natuurlijk wel bedenken dat nog ongeveer de helft van de mensen met een schermpje zit te kijken wat 800 pixeltjes breed is. Dus als je een webpagina maakt zoals meestal gebeurt, zorgt men ervoor dat de pagina niet breder kan worden dan die 800 pixels. Bij dit forum hebben ze de tabellen waar dit allemaal in staat in procenten geprogrammeerd. Dat is wat flexibeler. Kan overigens ook misgaan. Ga maar eens naar Zelfbouw/ Modificatie

Ook zijn er blijkbaar mensen bij die het voor elkaar krijgen om er wel offtopic te posten zonder daarvoor gestraft te worden. Ligt er zeker aan hoe populair je ben ofzo.
Dat heeft niet zo veel met populariteit te maken. Juist omdat het niet mag, maken er een aantal een sport van om zoveel mogelijk niets te zeggen zonder dat de moderators er iets van kunnen zeggen zonder in hun hemd te komen staan. ;)

Als je off topic wil moet je naar zo'n forum gaan. Ik ga ook niet naar een Jazz cafeetje voor een orgelconcert.
Natuurlijk ga je naar een Jazz cafe omdat je van Jazz houdt. Maar als je ook van orgelmuziek houdt (of van mooie auto's en noem maar op) en je bent daar enthousiast over, zal niemand je een pleister op de mond plakken als je dat laat blijken. Ook mag je in een Jazz cafe laaiend enthousiast zijn over de ene band en de andere band niets vinden. Anderen zullen het dan niet met je eens zijn, maar die zullen er niet wakker van liggen.

• 2 weeks later...

Ik vind dat de beheerders van Hif.nl in het begin wel erg streng waren, maar gelukkig zijn ze wel iets soepeler geworden vind ik.

Het is natuurlijk niet zo dat je uitgebreid over Auto's, politiek, en andere off-topic zaken meer kunt praten, maar een geintje af en toe wordt naar mijn mening niet meer onmiddelijk afgestraft met een waarschuwing of een slotje.

Ik vind het hifi.nl forum wel okee zo, maar met het off-topic forum was het natuurlijk wel veel leuker. :D

Groetjes, Edwin

Zie je wel,had ik het toch goed!

Veel mensen van hifi.nl zijn hiernaartoe gegaan.

Gezellig toch,weet je tenminste waar je aan toe bent.

Ik vond dat het veel complexer was om je aan te melden o.i.d.

Maar dit werkt tenminste.

Groeten,

Siebe

Geplaatst door raimond kieftenbeld:

Dat mag ook wel Edwin,anders raken ze steeds meer leden kwijt,ik vind het trouwens nog steeds veel te streng(die #$#@$@# moderators)

Yep,mee eens!

Komt tijd,komt raad,en dus ook voor JP zal ooit het euro'tje vallen,das wel te hopen voor HI-FI nl.

:D

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst door JSA:

Yep ik ook, heb het helemaal gehad daar en vooral het 'forumbeheer'

Goh, J. Dat jij je zo snel uit het veld laat slaan eek.gif:D;)

Mij zie je de laatste tijd zowiezo weinig op de fora. Mijn internetgebeuren loopt nog niet zo soepel als ik dat zelf wil. Moet nog het een en ander aan m'n CAI installatie verprutsen :P , maar heb daar eigelijk geen zin in. Het zo nl betekenen dat ik weer een demper extra in de loop krijg eek.gifmad.gif

Geplaatst door sodejuu:

Goh, J. Dat jij je zo snel uit het veld laat slaan    eek.gif     :D     ;)

Mij zie je de laatste tijd zowiezo weinig op de fora. Mijn internetgebeuren loopt nog niet zo soepel als ik dat zelf wil. Moet nog het een en ander aan m'n CAI installatie verprutsen    :P , maar heb daar eigelijk geen zin in. Het zo nl betekenen dat ik weer een demper extra in de loop krijg    eek.gif     mad.gif

Naja, makkelijk. Ik heb het gehad weetje.

Men durft de waarheid niet onder ogen te zien en ruimt kritiek uit de weg. Tevens komen de waarschuwing met bosjes uit de hemel vallen :D

Sinbin hoef ik ook niet in, omdat het a) niet helpt. Ik zal daardoor nog steeds geen blad voor m'n mond nemen. En B) je hoort 1 kant van het verhaal, van een admin.

Maargoed, ik ga hier verder niet op in.

• 2 weeks later...

www.hifi.nl is dood, lang leve de ongemodereerde moderators!

hiermee wil ik de oorspronkelijke stelling van dit topic dus bevestigend beantwoorden!

Ik snap niet waarom sommige mensen perse op hifi.nl blijven rondhangen in de hoop dat het forum weer zo wordt als het was. hifi.nl heeft gekozen voor een professionele, bedrijfsmatige aanpak, waarbij wellicht nog wat pegeltjes kunnen worden verdient. Ironisch genoeg is hear.nl een initiatief vanuit de branche (dus professioneel) maar is het hier veel relaxter! Waarom zijn er eigenlijk maar zo weinig leden? Wordt je anders in de isoleercel gezet op hifi.nl?? haha, wat een lacher zeg, Stakkers!

Volgens mij is meer dan de helft van de online-leden bij hifi.nl (niet veel tegenwoordig) moderator..

gelukkig is het hier nog gezellig!

Met weemoedige groet,

Nanning

Hai,

Het voordeel van hifi.nl is toch wel dat je je met name kan richten op een bepaald topic en vervolgens de rest kan laten liggen. Surround zegt mij niets, maar platenspelers wel.

Het is mij overigens onduidelijk wie die recessenten zijn en met name hun achtergrond. Juigende verhalen schrijven kan iedereen.

Groet,