Ruud Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door jopie: absoluut niet mee eens gekopieeerd is altijd slechter het resultaat is bij mij DUIDELIJK te horen Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 tvalt allemaal nie mee jongens . die psygologie ook . gelukkig komen er steeds meer nuchtere mensen hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Henrie:Ff voor de duidelijkheid: ik heb WinDAC 32 gebruikt voor het omzetten naar WAV en Xing 1.0 voor het omzetten van WAV naar MP3... Weet niet of dat goeie programma's zijn, maar feit is dat ik weinig verschil hoorde... Hier vind je de volgens velen beste MP3 encoder die er is (Lame), te downloaden in combinatie met de CD ripper "Exact Audio Copy". Tis gewoon gratis: http://cd-rw.org/articles/archive/eac_and_...setup_guide.cfm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Ehh,.. Om mij ook maar eens in deze (herhaalde) discussie te vermengen, valt mij tijdens het bespreken van tests en vergelijkingen op dat deze volgens mij appels met appels vergelijken en dan is er sowieso geen verschil. Immers, wanneer je een Wave net zo door de mangel (rippen, branden) haalt als de mp3 dan nivelleer je daatrmee volgens mij sowieso een flink deel van het kwaliteitsverschil. Je zou dus een mp3 op cd moeten zetten en deze met een originele cd moeten vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van de brander/schijfjes/snelheid ok mee, maar toch maak je pas een eerlijk vergelijk waneer je de cd opnames op de cd laat staan (handen af van die Waf!! ;-)) en de mp3 z'n volledige cimprimerende weg door de computer laat doorlopen. Tijdens enkele bezoekjes van audio-kenissen ben ik geconfronteerd met de gebrekige kwaliteit van (mijn?) gekopieerde cd's (dus van cd naar cd). Het was al na enkele seconden hoorbaar. Daarom kop ik nu alleen nog maar originele cd's en heb ik een hele hoop kopietjes weggeknikkerd... Ken je nagaan, zelfs met metal en dance cd's maakt het verschil!! Zal wel aan mijn brand-methoden liggen? Volgens mij gooi je dus de baby weg met het badwater waneer je 1 complete vergelijkings-cd tussen wave en mp3's brandt. En nu jij weer Zie jullie volgende week! Gr, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 Geplaatst door Nanning:Ehh,.. Om mij ook maar eens in deze (herhaalde) discussie te vermengen, valt mij tijdens het bespreken van tests en vergelijkingen op dat deze volgens mij appels met appels vergelijken en dan is er sowieso geen verschil. Immers, wanneer je een Wave net zo door de mangel (rippen, branden) haalt als de mp3 dan nivelleer je daatrmee volgens mij sowieso een flink deel van het kwaliteitsverschil. Je zou dus een mp3 op cd moeten zetten en deze met een originele cd moeten vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van de brander/schijfjes/snelheid ok mee, maar toch maak je pas een eerlijk vergelijk waneer je de cd opnames op de cd laat staan (handen af van die Waf!! ;-)) en de mp3 z'n volledige cimprimerende weg door de computer laat doorlopen. Tijdens enkele bezoekjes van audio-kenissen ben ik geconfronteerd met de gebrekige kwaliteit van (mijn?) gekopieerde cd's (dus van cd naar cd). Het was al na enkele seconden hoorbaar. Daarom kop ik nu alleen nog maar originele cd's en heb ik een hele hoop kopietjes weggeknikkerd... Ken je nagaan, zelfs met metal en dance cd's maakt het verschil!! Zal wel aan mijn brand-methoden liggen? Volgens mij gooi je dus de baby weg met het badwater waneer je 1 complete vergelijkings-cd tussen wave en mp3's brandt. En nu jij weer Zie jullie volgende week! Gr, Nanning Hoe ik het heb vergeleken is zo: Ik heb een originele cd (meerdere, maar hier heb ik bijvoorbeeld de cd van Talk Talk genoemd) in m'n cd-speler gestopt en gedraaid. Tegelijkertijd heb ik een mp3 van hetzelfde nummer op m'n computer gedraaid en heb ik hiermee een A-B-vergelijking gedaan. Puur om te kijken of er verschil is, niet om te bepalen wat beter is... Volgens mij heb ik dan juist precies het goede gedaan. MP3's draai ik namelijk altijd op m'n computer en cd's draai ik altijd in m'n cd-speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 En de computer is weer via kabeltjes op de stereo aangezloten? Indien dit zo is, dan is het knap dat de mp3 evengoed klinkt dan de stereo. Waarom heb je dan eigenlijk nog een (dure) cd speler nodig zou je je kunnen afvragen..? Mijn antwoord doelde echter op de test die Henno op het oude forum heeft gedaan. Hij ripte en brandde vervolgens gecomprimeert en ge-on-compromiteerd naar de cdrom schijfjes die door verschillende forumleden werd beordeeld, met weinig succes. Ik bedoelde dat je door deze wijze van 'testen' automatisch al een stukje van de hogere kwaliteit van een cd inlevert nij het rippen/branden. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dit voor de gecomprimeerde nummers ook het geval was (was ook zo natuurlijk) maar toch is de test niet helemaal koosjer! Ik ga voortaan dus (ook) voor puur! Gr, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 Geplaatst door Nanning:En de computer is weer via kabeltjes op de stereo aangezloten? Indien dit zo is, dan is het knap dat de mp3 evengoed klinkt dan de stereo. Waarom heb je dan eigenlijk nog een (dure) cd speler nodig zou je je kunnen afvragen..? Ja dat vraag ik me dus ook af. Ik heb m'n computer aan m'n versterker hangen met een simpel tulpsnoertje (nou ja, snoertje; het ding is 10m lang...). Tussen m'n cd-speler en versterker zit een zelfgebouwd interlinkje van microfoonkabel. En het verschil tussen mp3 en cd is echt miniem. Nou heb ik niet een uitgebreide test gedaan, dus wellicht dat het geluid van cd op den duur toch aangenamer is dan dat van mp3, maar zo op het eerste gezicht is er nauwelijks verschil... Mijn antwoord doelde echter op de test die Henno op het oude forum heeft gedaan. Hij ripte en brandde vervolgens gecomprimeert en ge-on-compromiteerd naar de cdrom schijfjes die door verschillende forumleden werd beordeeld, met weinig succes. Ik bedoelde dat je door deze wijze van 'testen' automatisch al een stukje van de hogere kwaliteit van een cd inlevert nij het rippen/branden. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dit voor de gecomprimeerde nummers ook het geval was (was ook zo natuurlijk) maar toch is de test niet helemaal koosjer! Ik ga voortaan dus (ook) voor puur! Gr, Nanning Tja, je levert misschien door het branden al wat in, maar aangezien je zowel een nummer van de originele cd overneemt en een gecomprimeerde, dan zou het verschil er nog wel moeten zijn. Dat was er blijkbaar niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 Ja dat vraag ik me dus ook af. Ik heb m'n computer aan m'n versterker hangen met een simpel tulpsnoertje (nou ja, snoertje; het ding is 10m lang...). Tussen m'n cd-speler en versterker zit een zelfgebouwd interlinkje van microfoonkabel. En het verschil tussen mp3 en cd is echt miniem. Nou heb ik niet een uitgebreide test gedaan, dus wellicht dat het geluid van cd op den duur toch aangenamer is dan dat van mp3, maar zo op het eerste gezicht is er nauwelijks verschil... De eerste indruk zou toch zeker in dit geval minstens een daalder waard moeten zijn...!? Hmm, en dan nog wel via zo'n verschrikelijke 10 meter lange radio-antenne? Wara het om gata is dat je van de muziek geniet, de rest is zoals men gezegd heeft geschiedenis! Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2003 Author Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door Nanning: De eerste indruk zou toch zeker in dit geval minstens een daalder waard moeten zijn...!? Hmm, en dan nog wel via zo'n verschrikelijke 10 meter lange radio-antenne? Wara het om gata is dat je van de muziek geniet, de rest is zoals men gezegd heeft geschiedenis! Nanning Genieten van de muziek deed ik al. Ook op mp3. Maar als cd's niet zo duur waren, kocht ik alles wat ik leuk vind gewoon bij de platenboer. Nu download ik ook het een en ander, zeker als ik nog niet weet of ik het na een tijdje ook nog leuk vind... Maar sommige cd's die moet ik gewoon hebben dus die koop ik dan ook gewoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Genieten van de muziek deed ik al. Ook op mp3 Dit geld ook voor mij. Het is alleen jammer dat niet alle mp3's die je download van even goede kwaliteit zijn. Sommige klinken ronduit slecht. In mijn computer heb ik een geluidskaart van bovengemiddelde kwaliteit zitten, die ik via een TaraLabs interlink heb verbonden met mijn versterker. Zo kan ik ook naar mp3, uren luisteren. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts