Jump to content

Rinsma Bugbear

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allen,

Even voorzichtig met mailtjes van Rinsma. Ik had ze een keer informatie gevraagd over iets en kreeg vorige week een mailtje met het nieuwe Bugbear virus. Op een of ander manier is Rinsma besmet. Als je het hebt zo snel mogelijk het virus verwijderen want het tast je virusscan aan en ze kunnen in je computer komen.

Overigens heb ik nu ook een virus maar dat is een ander.

Geplaatst door carl:

Hai allen,

Even voorzichtig met mailtjes van Rinsma. Ik had ze een keer informatie gevraagd over iets en kreeg vorige week een mailtje met het nieuwe Bugbear virus. Op een of ander manier is Rinsma besmet.

Vind het echt belachelijk dat Dhr.Rinsma zich daar niet optimaal tegen beveiligd heeft.

Vind het echt belachelijk dat Dhr.Wiersma zich daar niet optimaal tegen beveiligd heeft.

Dhr. Wiersma ? :rolleyes:confused.gif

Ik neem aan dat je nog steeds Rinsma bedoeld... Rinsma heeft zelf de site niet gemaakt, dat doet z'n zoon geloof ik.

De site & Emails worden helaas niet dagelijks/wekelijks bijgewerkt en dus kan Rinsma 't beste even telefonisch op de hoogte worden gebracht, denk ik.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Dhr. Rinsma    

...  Rinsma heeft zelf de site niet gemaakt, dat doet z'n zoon geloof ik.

De site & Emails worden helaas niet dagelijks/wekelijks bijgewerkt en dus kan Rinsma 't beste even telefonisch op de hoogte worden gebracht, denk ik.

Groeten,

Alco

Die bedoel ik ;)

Sorry Alco, het was erg vroeg :(;)

Thanx Carl.

Had al een paar dagen mijn virusscanner niet ge-updated. Heb dat onmiddelik gedaan na jouw posting hier.

Zojuist onderschepte Norton het Bugbear virus in een E-mail die van van 47Labs kwam.

Jongens (en meisjes) update iedere morgen je virusscanner. En laat hem ook ALLE nieuwe files scannen, dus niet alleen de .exe files zoals sommige doen. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Groet,

Geplaatst door Pjotr:

Thanx Carl.

Zojuist onderschepte Norton het Bugbear virus in een E-mail die van van 47Labs kwam.

Jongens (en meisjes) update iedere morgen je virusscanner. En laat hem ook ALLE nieuwe files scannen, dus niet alleen de .exe files zoals sommige doen. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Groet,

Heb ik dus ook net gekregen, iets met de firma Vaessen en 47labs.

Norton-virus scanner :D;)

Geplaatst door Pjotr:

Thanx Carl.

Had al een paar dagen mijn virusscanner niet ge-updated. Heb dat onmiddelijk gedaan na jouw posting hier.

Groet,

Ik had de mail vanmorgen ook al onderschept. Ik zag het toen ik op het werk mijn mailbox controleerde. een mail van iets of iemand die ik niet kende. Toen ik de file *.audio.mp3.scr zag, wist ik dat er iets niet in de haak was Ik heb 'm toen gelijk uit de mailbox verwijdert, zodat ik 'm thuis niet hoefde binnen te halen

Elke mail met een *.mp3.scr extensie bevat een virus. Weggooien dus en niet openen. Als je het via twigger controleerd ben je de hannes. www.speedvision.net/readmail kan geen html aan en het virus kan dan niet actief worden. Ff door de asciicode heenfietsen en je ziet zo of er een virus in zit.

Geplaatst door Ruud:

Heb ik dus ook net gekregen, iets met de firma Vaessen en 47labs.

Norton-virus scanner   :D    ;)

Ik ook! eek.gif

Maar mijn virusscanner heeft niks gevonden, alleen ik( :D ), terwijl ik wel de virus up-to-date houdt. :rolleyes:

Ik had de mail eerst ff bewaard voor controle, allebij de website bezocht enzo, terwijl ik wel wist dat er iets anders aan de hand was. :)

Ik zal de computer nog wel extra onderzoeken naar die beer, maar volgens mij valt het bij mij mee. Ik kan alles van mijn computer in de gaten houden. cool.gif

Hai allen,

Van twee virussen genezen: de griep en de bugbear.

Ik stuur onbekende mails altijd naar mijn werk want daar hebben ze een firewall. Bij Rinsma kreeg ik een mailtje terug dat de bugbear er in zat. Helaas had ik hem al geopend. Via de antirus startpagina de virus eruit gehaald, microsoft geupdated en ook nog Mcfee geupdated. Die krijg ik via mijn werk gratis (ze hebben een contract lopen voor de medewerkers).

Kan ik weer platen kopen!

Hoi Lars,

Die mail die ik kreeg was dezelfde en kwam bij audio-cube vandaan. Althans dat bleek uit de gedetailleerde info van de mail. Maar voor zover ik heb begrepen pakt het virus een random e-mail/file uit de besmette computer en gebruikt dat als carrier. Heb AC vorige week direct gebeld en ze wisten ervan en waren er al druk mee bezig. Ze vonden het erg vervelend.

Groet,

Geplaatst door Pjotr:

Hoi Lars,

Die mail die ik kreeg was dezelfde en kwam bij audio-cube vandaan. Althans dat bleek uit de gedetailleerde info van de mail. Maar voor zover ik heb begrepen pakt het virus een random e-mail/file uit de besmette computer en gebruikt dat als carrier. Heb AC vorige week direct gebeld en ze wisten ervan en waren er al druk mee bezig. Ze vonden het erg vervelend.

Groet,

Nou Audio Cube,

Bij deze bedankt voor de troep mad.gifeek.gif:P:D

Gelukkig had ik die meel al onderschept op m'n werk en aldaar vernietigd.

Ja, sorry voor het virus, het is via de Unofficial47Laboratory group verspreid en vervolgens via onze mailbox, ondanks dat Mcafee anti-virus draaide, het enige wat dit k.tprogramma heeft gedaan is al onze mail data vernietigen. In ieder geval hebben wij en de Unofficial47Group nu andere maatregelen genomen om dit te voorkomen. Nogmaals sorry. Zie ook: Virus in [47] email !!!