Erik Makaay Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Ik ben momenteel op zoek naar een leuke home-cinema set (speakers en versterker). Nu zal ik niet de vraag stellen die iedereen stelt, namelijk welke speakers en welke receiver moet ik kopen, want daar ben ik zelf al aardig uit. Ik wil een denon 1802 receiver aanschaffen met vervolgens de volgende speakers 2* Kef Q5 Front 2* Kef Q1 Back 1* Kef Q9c Nu ben ik al bij een aantal goede hifi zaken geweest (hobo hifi te amersfoort en Versterk hifi in Apeldoorn), maar daar zijn ook de prijzen vrij hoog. Op internet ben ik pas een site tegengekomen die zowel de speakers als de versterker flink onder de winkelprijs aanbied. Nu is mijn vraag of iemand van jullie, al zaken met dit bedrijf (a better price -> http://www.abetterprice.vze.com) heeft gedaan, en hoe dat bevallen is. PS: Voorheen had de site een andere url, namelijk http://members.lycos.nl/charlesgereke/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Hoi Erik, Het lijkt allemaal wel goedkoop, en er word ook wel gezegd dat er volledige fabrieksgarantie geld, maar ik zou wel uitkijken. Ik heb het vermoeden dat de spullen worden opgekocht uit faillisementen en dus grijze import kan zijn. Dit betekend dat je rechten als consument minder zijn, tenminste dat je naar de importeur van het spul in het land van herkomst moet gaan met reparaties e.d. Al met al tijdrovend, en een kamer van koophandel inschrijvingsnummer kon ik ook al niet vinden. Ik wil dus zeggen dat je in ieder geval moet uitkijken, vraag even na bij de kamer van koophandel of ze staan ingeschreven kamer van koophandel op deze website zal je het moeten vinden. Mochten ze niet staan ingeschreven betekend dit dat je van een particulier koopt, en dus wettelijk tweedehands, geen directe fabrieksgarantie dus!! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Makaay Posted 9 oktober 2002 Author Report Share Posted 9 oktober 2002 Hoi Rogier, Bedankt voor het meedenken. Ik was zelf ook al in de veronderstelling dat dit partijen moeten zijn die om wat voor reden goedkoper moeten zijn dan normaal. Dit is op zich niet zo'n probleem want speakers zullen normaal gesproken niet kapot gaan. Een versterker is een andere zaak. Deze kan na verloop van tijd toch mankementen gaan vertonen. Maar juist de prijzen van de speakers lonen wel om op dit adres te kijken. Het ging mij meer om de ervaringen die andere mensen op dit forum reeds gehad hebben die bij dit 'bedrijf' spullen gekocht hebben. Hoe staat het met de service ed. Toch bedankt voor het meedenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 14 oktober 2002 Report Share Posted 14 oktober 2002 hallo ik heb mijn denon 1802 ook uit amstelveen gehaald stuk goedkoper dan in de winkel de doos zat nog keurig dicht niets mis mee de spullen komen uit engeland. gr bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Makaay Posted 14 oktober 2002 Author Report Share Posted 14 oktober 2002 Hoi Bas, Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de garantie die gegeven wordt op de spullen die gekocht worden. Als er een probleem is met de set speakers die ik wil kopen, kan ik dan de spullen terug geven, en ontvang ik dan een nieuw exemplaar ??. Kun je daar iets over zeggen. Alvast bedankt, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 oktober 2002 Report Share Posted 14 oktober 2002 Hallo Erik, Je zegt nu wel: met speakers kan weinig mis gaan maar dat weet ik niet zo net. Goedwerkende garantie lijkt mij voor elk onderdeel van een set nogal belangrijk. Neem nu mijn eigen nogal ongewone ervaring. Ik heb begin dit jaar een Arcam CD23T speler gekocht. Prima merk, top-apparaat in zijn prijsklasse, Kom ik thuis, gaat de CD-la niet open. De leverancier kon er ook niks mee. Binnen een week had ik een nieuwe. Wat blijkt: die doet het ook niet. Nu denk je: dat zal dan wel aan jou liggen, maar mijn leverancier wist er wederom niks op. Hij deed het echt niet. Binnen een week had ik het volgde nieuwe apparaat. Ik ben er bijzonder tevreden over, dus dit is zeker geen anti-reclame. Integendeel: je moet je hetzelfde eens voorstellen bij een dubieuze leverancier van apparaten met Engelse garantie. Je zit maanden zonder! Succes met je aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 14 oktober 2002 Report Share Posted 14 oktober 2002 hoi erik ik denk dat je het beste even contact met charles op kunt nemen hij kan het je precies vertellen hoe het gaat met garatie en het terug brengen. gr bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts