Peter K Posted 29 augustus 2003 Report Share Posted 29 augustus 2003 Hi! Ik zat eens te bedenken wat ik aan mijn huidige set kan verbeteren zonder direct een nieuw component te vervangen. Dus denk aan; kabels, meubel, netfilter, plaatsing etc. Ik speel in een ruimte van 4m50 x 3m60 met niet al te veel meubilair, velours gordijnen en er hangt niks aan de wanden. Mijn apparatuur staat in een 'simpele' (Ikea) kast. Ik luister het meest naar pop, rock en metal. Heeft iemand wat bruikbare tips voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 augustus 2003 Report Share Posted 29 augustus 2003 ehm, wat voor kabels heb je nu?? ligt er een tapijt op de vloer?? groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 augustus 2003 Report Share Posted 29 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]:ehm, wat voor kabels heb je nu?? groeten Game Je zou eens in zijn sig kunnen kijken Wat ik daar zie lijkt mij wel ok, de netspanning (schone audio groep) of betere netsnoeren is een mogelijkheid om vrij eenvoudig iets te verbeteren, zonder meteen merken te noemen Overigens hoeft een tevreden mens helemaal niets te verbeteren Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Loodbitumen plakken aan de binnenkant van de CD-speler, doet wonderen, en kost niet meer dan zo'n 10 a 15 euro. (te halen bij zaken als Speaker & Co, in Rotterdam of Groningen) Nog iets: Als je je speakers niet bi-wired hebt aangesloten, kun je 't beste die vergulde metalen stripjes achter op je speaker vervangen door 2 korte stukjes ls-kabel. (kosten hiervoor zijn te verwaarlozen, maar 't verschil in klank niet!) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Wellicht zou je het lichtnet kunnen verbeteren,als mogelijk een aparte groep en een goed filter ertussen. -Zorg dat alle kabels vrijligggen dus dat verbindingskabels geen stroomkabels kruisen of in de buurt liggen. -Je Kabels van de grond houden. -componenten op een betere stabielere ondergrond. -Eventueel speakers verzwaren met een bijv op maat gemaakte stenen tegel. -componenten en met name je cd-speler met bitumen beplakken en eventueel verzwaren met een tegel erbovenop. -componenten ontkoppelen met goede pateau's (bijv kevlar) of goede spikes. -componenten niet te dicht bij speaker plaatsen. -Ferriet blokken op je stroomkabels plaatsen. (niet duur bij bijv elektonica onderdelen winkels!) -probeer eens de combak-harmonix tuning produkten, verbazend goed maar wel prijzig. -hoe is de akoustiek? een makkelijke referentie is je stem, als je stem goed verstaanbaar is zonder galm is de akoustiek best goed. eventueel verbeteren met dempende materialen, een kleed, meubels etc etc (niet teveel dempen , is ook niet mooi) - Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 groene stroom ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Geplaatst door John:groene stroom ... Niet doen, dan klinkt het te gekleurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Niet doen, dan klinkt het te gekleurd was te proberen ik heb essent weer gebeld om de "gewone stroom "er weer aan te hangen, bij mij was het ook te softie nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Zorg dat alle kabels vrijligggen dus dat verbindingskabels geen stroomkabels kruisen of in de buurt liggen. -Je Kabels van de grond houden. Kortom, huur hiervoor een slangenbezweerder in o.i.d., want met een beetje set, met de nodige kabelspaghetti erachter is 't toch vrij lastig om kabels elkaar niet te laten raken, en ook nog te laten zweven boven de grond ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Geplaatst door John:groene stroom ... moest ff aan kermit denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Buiten dat het me lastig lijkt nieuwe componenten te vervangen, is het misschien best aardig eerst te formuleren wat je zou willen verbeteren............of veranderen........... Hetwelk betekent dat je een lijstje van wensen en/of klachten maakt, waarna gezocht kan worden naar oplossingen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Alco: Kortom, huur hiervoor een slangenbezweerder in o.i.d., want met een beetje set, met de nodige kabelspaghetti erachter is 't toch vrij lastig om kabels elkaar niet te laten raken, en ook nog te laten zweven boven de grond ? Een beetje set hoeft niet te bestaan uit een voortrap-monoblokken-cdtransport-dac-jitterkiller-draaitafel etc etc Je hoeft niet VEEL componenten te hebben om een topgeluid te bereiken, draai zelf met een geintegreerde versterker, geintegreerde cdspeler, draaitafel. Klinkt beter dan menig audioset waar 10 meter aan kabelspagetti in verwerkt zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Het ontkoppelen van de cd speler en eventueel ook de versterker kan zeker vooruitgang brengen, en zeker in een audiorek wat niet zo stevig is. Verder inderdaad de kabels netjes uit elkaar leggen waar dat mogenlijk is (zeker niet oprollen) en eventueel iets omhoog leggen. Contacten van de kabels en audioapparatuur schoonmaken eens per half jaar. Zo zijn er wel meer dingen, waarvan de meeste waarschijnlijk al genoemd gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter K Posted 31 augustus 2003 Author Report Share Posted 31 augustus 2003 Naar aanleiding van de reacties zou een fatsoenlijk hifi-meubel al wat verbetering kunnen brengen. En misschien iets aan de akoustiek van de kamer veranderen?. Dit is mijn huidige opstelling, maar ik denk dat ik daar niet veel aan kan verbeteren. Of misschien toch? Zoveel andere mogelijkheden heb ik niet in mijn woonkamertje dacht ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 De opstelling lijkt me prima, mischien experimenteren met indraaien van de speakers en een beter rack voor je componenten zal zeker al een verbetering teweegbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Meubel weg, tv weg en salontafel weg. Oja, hang iets aan die muren joh (ik ben serieus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 gordijnen dicht , spulletjes aan de muren , niet naar jsa luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Gordijnen dicht? Weg soundstage Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Gordijnen dicht? Weg soundstage ze staan niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 ok, misschien nog een tip: een mackie hrs120 sub voor het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door JSA:Gordijnen dicht? Weg soundstage Bij slechte speakers ja . Die moeten de nare reflecties krijgen van de gals en muren om een fatsoenlijke Pseudo Soundstage neer te zetten. Goede systemen met een goede afstraling en fase reinheid hebben alleen maar baad bij demping van gordijnen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter K Posted 1 september 2003 Author Report Share Posted 1 september 2003 Een goed hifi rack zit zowieso al in planning. En de luidsprekers zijn al iets ingedraaid. Verder indraaien heb ik ook al geprobeerd en dat beviel niet goed. De hele opstelling 180 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 een super relaxte stoel kan je wel gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Misschien kun je de muren ook wat een romantischere kleur geven waardoor je set misschien nog wat meer warmte, volheid, romantiek en een subtielere afronding weergeeft.. ps: je weet 't niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts