Jump to content

Nieuwe PC

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Ik heb eindelijk tijd gevonden om mijn nieuwe PC in te richten (softwarematig). Ik moet zeggen, dat kreng loopt echt soepel en suuuupersnel. Ik heb echter 1 ding nog niet aan de gang en dat is de internetverbinding met @home. Daarom zit ik nu weer met de ouwe PC te klooien. Daar ging het echt vanzelf, zonder moeite en gelijk goed, Met de nieuwe lukt dat helaas niet. Op een of andere manier snapt hij niet dat de normale LANpoort als LAN moet fungeren en niet als Firewire (in de BIOS kun je beide tegelijk Enablen).

Ik ben er nu een beetje moe aan om dat uit te zoeken. Morgen gaan we er weer aan verder. Of heeft er iemand een idee hoe ik dat snel kan doen ;)

O ja, OS = WinXP pro (net als op de ouwe)

Simpel denk ik, eerst firewire in de bios uitschakelen en dan de LAN regelen, ip eraan en alles.

Daarna firewire weer inschakelen en dan kan hij volgens mij niet meer verkeerd ge

Geplaatst door Subwoofah:

Als je ook een nieuw netwerk kaartje erin hebt moet je even het MAC adres doorgeven aan je provider, of  je moet je MAC adres kunnen veranderen in je oude, of je ouwe netwerkkaartje overzetten.

Het MAC-adres zit in het kabelmodem en dat is hetzelfde gebleven. Netwerkkaart maakt bij @home geen fluit uit, dat werkt altijd.

Ik zal morgen nog eens in de BIOS gaan stoeien. Ik had de Firewire al een keer uitgezet, maar blijkbaar te laat. En die gasten van MS menen alles beter te weten :(;). Thanks voor de hint Andr

Geplaatst door John:

Huub heeft ook een 1-1-2 no. voor het geval ...    ;)    :rolleyes:

Het was al laat en dan wil ik 'm niet lastig vallen ;). Ik zal 'm vanavond wel het vuur aan de schenen leggen :P:D (tenminste, als ik tijd heb)

Als bij XP de LAN instelt en uit veiligheid overal maar 'ja' op antwoordt, dan heb je een goede kans dat de ingebouwde firewall is ingeschakeld.

Fijn ding, hij doet van alles en hij meldt helemaal niets.

Je kunt hem bij elke netwerkverbinding uitschakelen, dus begin daar maar mee ;)

Lan13.jpg

Vervolgens kun je kijken of hij wel het juiste IPadres krijgt toegewezen van het modem:

goedeIP.jpg

Staat daar iets van 169.x.x.x. dan werkt je internet gegarandeerd niet.

Andr

Die Firewall staat iig niet aan en heeft ook niet aangestaan. Het IP-adres klopte eergisteren echter idd niet (169....), maar dat kon ik niet wijzigen :(. Maar ja, de LAN werkte toen ook nog niet. Vanavond weer eens ff bekijken.

Bedankt. :)

Geplaatst door Sodejuu:

Die Firewall staat iig niet aan en heeft ook niet aangestaan. Het IP-adres klopte eergisteren echter idd niet (169....), maar dat kon ik niet wijzigen   :(. Maar ja, de LAN werkte toen ook nog niet. Vanavond weer eens ff bekijken.

Bedankt.   :)

Geef vanaf de commandprompt even een IPconfig/release [enter] , hiermee verwijder je het IP-adres van het private domain en probeer dan nog eens het goede IP-adres en DNS van de provider in te voeren.

Eindelijk, het werkt, Waarom het gisteren niks is geworden weet ik dus niet. Waarschijnlijk omdat de modem heeft opgegeven.

Ik heb niks veranderd, gewoon alles weer aangesloten en opgestart. Gelijk deed ie 't. :)cool.gif

Enig manco, mijn monitor doet een beetje raar. Tijd voor een nieuwe ;)

Mooi, daar zijn we ook weer vanaf :D

Ik ben ook weer ff aan het klooien ;)

Op een van mijn pc's stond nog win2k, dat is na een hoop gehannes XP prof geworden :)

Hij wilde de cdrom (scsi) niet herkennen omdat de scsikaart verkeerd werd herkend.

Een oude ide cdromspeler mocht ook niet baten, wel draaien, maar niet lezen.

Om het nog leuker te maken blijkt de floppydrive ook niet meer te werken, it's a Sony :D:o

Met Win2k starten en de xp cd erop kopi