Jump to content

Wat is 'Engels'?

Hans
 Share

Recommended Posts

Hallo Forummers,

Af en toe kom je de mededeling tegen dat een versterker 'Engels' klinkt. Nu heb ik (tot volgende week :):) ) bijna alleen maar Engelse spullen, maar ik zou niet weten wat het verschil tussen 'Engels' en wat anders is.

Wie kan het uitleggen?

groet

:rolleyes:

Hallo Hans,

Tja,... af en toe worden die termen nog wel eens gebruikt, ook al gaan ze eigenlijk al jaren niet meer op.

Er werd vaak gezegd van bijvoorbeeld Engelse speakers/versterkers dat ze vrij warm, rustig in 't hoog klinken, en Duitse speakers zouden allemaal (te)veel laag en (te)veel hoog weergeven, en de Amerikanen zijn weer de overtreffende trap, groot,groter,grootst.

Dit gaat echter lang niet altijd (meer) op.

Ik heb ook een geheel Engelse set, van bron tot aan luidsprekers, maar klink alles-behalve 'laid-back' of typisch Engels.

Wel is me tot nu toe opgevallen dat de Nederlandse produkten die ik in huis heb gehad, erg neutraal klinken. Ik denk dan aan merken als Xanadu,Van Medevoort,Translator.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

...Er werd vaak gezegd van bijvoorbeeld Engelse speakers/versterkers dat ze vrij warm, rustig in 't hoog klinken, en Duitse speakers zouden allemaal (te)veel laag en (te)veel hoog weergeven, en de Amerikanen zijn weer de overtreffende trap, groot,groter,grootst...

Dus daar komt dat gezeik over JBL's altijd vandaan... ;)

Geplaatst door @:

Daarom heb ik ook speakers uit Wenen.....     :)

Dus jij let alleen maar op imago? ;) Ach, de mijne zijn in Denemarken gemaakt, dus zo Amerikaans zijn ze ook weer niet... :P

Ik lette totaal niet op het imago van bepaalde merken, toen ik mijn speakers heb gekocht (en eigenlijk doe ik dat nog steeds niet). Anders had ik zeker geen JBL's gehad. Was ik er niet eens naar wezen luisteren om me er een mening over te vormen.

Trouwens, ik had, toen ik mijn speakers heb gekocht, eigenlijk nog helemaal geen idee, welke imago's verschillende merken hebben. Heb dus heel erg objectief kunnen luisteren en daaruit een keuze kunnen maken (binnen het budget uiteraard)...

Doet mij en beetje denken aan dat mopje over die engelse politieman die een duitse auto bezat en het liefs in een frans restaurant ging eten.

Is toch heel wat anders dan een duitse politieman die in een franse auto rondrijdt en van engels eten houdt.

:D

Geplaatst door Sodejuu:

Om alles goed te hebben moet je dus vanalles wat hebben    eek.gif , dan zit ik toch niet slecht met mijn Duits/Canadees/Engels/Nederlands/Amerikaans/Japans/Frans/Schotse set    :rolleyes:     :P     :D

als ik het zo bekijk kun beter op wat italiaans spul overgaan

:)