TannoJ Posted 24 mei 2002 Report Share Posted 24 mei 2002 In de ban van het analoogvirus heb ik laatst een gemodificeerde Thorens 160 gekocht (Phonosophie 2). De speler heeft een Goldring 1024 element. Op de oude Thorens die ik heb zit een Audiotechnica SEa element. Ook heb ik nog een Shure M55E element. Zou het de moeite lonen om ook deze elementen op de nieuwe draaitafel te proberen (ik ben gewoon nieuwsgierig)? En is de Thorens makkelijk af te stellen op de andere elementen? Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Hoi John, Een element in de arm verwisselen is geen kunst. 'm Goed eronder hangen wel. Daar heb je toch wel wat tijd en ervaring voor nodig en de juiste hulpmiddelen. Een plaat met meetsignalen en een scoop moet je zeker hebben. Een uitrichtsjabloon en een naaldweegschaal helpen ook. Daarbij zou het handig zijn als de arm in hoogte verstelbaar is, omdat niet elk element even hoog is. Al met al is het niet makkelijk. Een ervaren iemand is er toch al gauw een uur of 4 mee aan de gang om de draaitafel goed af te regelen. Juist dit geeft het fijne en goede geluid van een platenspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Hallo Sodejuu en Ome Henk, Het is duidelijk, fijn van het element afblijven anders gaat er vast weer van alles mis. De platenspeler klinkt overigens met de Goldring 1024 al erg fijn. Misschien maar geen winning team veranderen.. Gr. John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts