[[Game]] Posted 15 december 2002 Report Share Posted 15 december 2002 is er eigenlijk ook iemand hier ontevreden over de cresta 2's van kef ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 december 2002 Author Report Share Posted 15 december 2002 weet niemand hier wat van? er zijn 100'en speakers, en iki heb simpelweg gefocused op de kef cresta 2 en de b en w 220(i). kan iemand me wijzer maken over de keuze tussen beide? en anders gewoon iets vertellen over een van de twee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 16 december 2002 Report Share Posted 16 december 2002 Beste Game, Ik heb zelf jaren geleden de DM220i van B&W gehad en vind dat achteraf een slechte keus geweest. Mijn voorkeur gaat uit naar de Cresta's En inderdaad er zijn 100-en merken en typen. Een keertje naar een winkel met veel verschillende merken en typen kan veel verheldering scheppen. bijv. Snijders op de Hoogstraat in Rotterdam. Dus neem je apparatuur onder de arm en luisteren maar! Gr. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 december 2002 Author Report Share Posted 16 december 2002 dankjewel frank, hier heb ik wat aan , maar ik zie me zelf niet zo snel naar een zaak gaan met mn setje onder de arm met mijn kleine budget,.,..maar dat is mij zorg Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 december 2002 Author Report Share Posted 16 december 2002 ik wil nu wel eens weten wie er ervaring et de quad 11L heeft, is dat te vergelijkenmet de cretsa's of is het zoveel meer. dankjewel alvast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted 20 december 2002 Report Share Posted 20 december 2002 Beste game, Ik zou niet voor de Cresta 2 gaan. Ik heb de speakers zelf een jaar in mijn bezit gehad en ze zijn op de lange termijn heel erg vermoeiend om naar te luisteren. Tevens gaat het "opdringerige" middengebied ook na enige tijd irriteren, dit is een fenomeen wat ik overgins heb geconstateerd bij (meerdere) zoniet alle Kef modellen. Met groet, Tim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 20 december 2002 Report Share Posted 20 december 2002 Dan daag ik je uit om eens bij mij thuis naar mijn KEF's te luisteren. De KEF Q60. Ook na 3 uur achter elkaar te luisteren klinken ze niet vermoeiend. Alleen een beetje jammer van de Denon versterker die ik er op heb hangen, want er is wel meer te halen uit mijn KEF's. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 december 2002 Author Report Share Posted 21 december 2002 wat ik bij kef erg lastig vind om te beoordelen is de onderlinge kwaliteit. je zou er door ze allemaal te luisteren wel achter kunne komen, maar dat is niet te doen. door al die verschillende reeksen en series wordt het allemaal wat lastiger. maar ik zie wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Beste Douma, Ik ben er pas achtergekomen dat Kef opdringerig klinkt in het middengebied nadat ik nieuwe speakers had gekocht (lees beluisterd). Vaak hoor je zo'n verschil pas als je een andere set speakers thuis beluistert. Ik heb de Q.2 serie ook verscheinende malen beluisterd en hetzelfde geconstateerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 december 2002 Author Report Share Posted 23 december 2002 okee, dankjewel en als je de kef cresta 2 gaat vergelijken met de q series wat heeft dan de voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Tim zei: Ik ben er pas achtergekomen dat Kef opdringerig klinkt in het middengebied nadat ik nieuwe speakers had gekocht (lees beluisterd). Sinds kort ben ik ook in het bezit van een stel Jamo Concert 5's. Wat mij op viel toen ik die beluisterde was dat het complete geluidsbeeld russtiger was. Het viel allemaal wat beter op zijn plaats dan bij mijn KEF's. Of dit alleen maar met het middengebeid te maken heeft weet ik niet. Ik zal dit niet uit sluiten. Hier kwam ik dus pas gisteren achter, NADAT ik die Jamo's had gehoord. Ik moet je, in het geval van mijn KEF's, gelijk geven. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronald1978 Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Hallo, Ik heb vanmiddag een setje Cresta's geluisterd. Niet echt geweldig vond ik, maar ook zeker niet slecht. Mijn ook is nu gevallen op Monitor Audio B4. Was voor mij nog onbekend, maar klinkt errug goed. De KEF Q5 klinkt ook geweldig moet ik zeggen, maar toch vind ik ze wat "doffer" dan de Monitors. Ga vooral veel luisteren en vergelijken. Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts