Sebastiaan Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 PS. Ik werk nu met een NBS powercord aan mijn soldeerstation. Je wilt niet weten hoe goed hij ineens soldeerd. Stom Bas, je kunt beter het broertje van de Musicalizer op je soldeerstation aansluiten, de zgn. Soldalizer. Echt, je soldeert een vlieg aan de muur vast zonder 'm dood te maken, geweldig gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 hahahahahahaha! geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 De drempel leg je steeds verder. Verschil in kabels? ahnee joh! Masterbase? onzin! .... Het werkt bij mij prima, en ik kots op vooroordelen. En ik ben geen audiofiel en dat wil ik ook niet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Jij kotst op vooroordelen. Ik kots op afzetterij. want dat is het. Als je dat niet wilt zien, mij best. Het zijn mijn zuurverdiende centen niet. Mijn vooroordeel is gebasserd op de eigen metingen van de site zelf, en mijn technische kennis. Tot op de dag van vandaag heeft de wet van Ohm het nooit mis gehad. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 maart 2003 Author Report Share Posted 27 maart 2003 Maar het levert wel leuke discussies op Eigenlijk zou het best leuk zijn om een website te starten die dit soort "tover middelen" bespreekt en vervolgens de heren fabriekanten uitdaagt om een proefexemplaar op te sturen. En dan op een verantwoorde wijze een item beoordelen (luistersessies, metingen). Nou, mocht ik nog een keer werkloos worden (niet onmogelijk in de ICT momenteel), dan kan ik daarmee mijn tijd vullen Misschien ook een stichting beginnen ter bescherming van de goedgelovige audiofool. PS ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar denk wel dat er vaan een hoog gebakken lucht gehalte aanwezig is. Wel een goed dielectricum overgens Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Ik denk dat mensen deze zut kopen omdat de gemiddelde audiofiel een standaard verbetering wil kopen die je in je set kan pluggen/ergens op kan leggen en dat je dan klaar bent. Zodat je zonder gezeik een ander geluid krijgt. (of het een positief of een negatief verschil is laat ik in het midden) Terwijl het schuiven van de luidsprekers of het dempen van je luisterruimte al een veel groter effect heeft, maar dat is niet zo gemakkelijk als ff een blokje op je cd-speler leggen of andere interlink tussen je componenten te zetten. Dus ze zoeken de gemakkelijkste weg naar een ander geluid even je beurs trekken en thuis aansluiten en je bent klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Opvallend vind ik dat dit soort producten volgens de fabrikant altijd prima blijkt te werken bij consumenten die emotionele aankopen doen. Die Shakti's doen het "toevallig" zowel bij audio als auto's. Dat kan toch geen toeval zijn? Nee, ze doen het "toevallig" niet bij al die zaken waar mensen met hun verstand en gebaseerd op wetenschappelijk bewezen feiten produkten aanschaffen zoals de medische sector, professionele meetapparatuur en noem alle andere sectoren waar nog normaal denkenden werken maar op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Zee:Opvallend vind ik dat dit soort producten volgens de fabrikant altijd prima blijkt te werken bij consumenten die emotionele aankopen doen. Die Shakti's doen het "toevallig" zowel bij audio als auto's. Dat kan toch geen toeval zijn? Nee, ze doen het "toevallig" niet bij al die zaken waar mensen met hun verstand en gebaseerd op wetenschappelijk bewezen feiten produkten aanschaffen zoals de medische sector, professionele meetapparatuur en noem alle andere sectoren waar nog normaal denkenden werken maar op. Vandaar dat ik het nut van een speciale netsnoer ook nog nooit heb gesnapt... Zo zijn er wel meer onzinnige 'vindingen'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Ik ben ook niet "into Voodoo", maar alleen al de gedachte aan een verbetering kan een "verbetering" zijn. Zo'n Shakti Stone heeft misschien wel een hele goeie placebo-werking (alleen dat je niks vervangt). Vaak is deze werking recht evenredig met de bijbehorende prijs . Ik ben echter wel altijd op zoek naar tweaks om de set te optimaliserren. Als zoiets werkt en de prijs is OK ben ik wel de laatste die er dan nog een technische verklaring voor gaat zoeken (en dat ondanks mijn technische achtergrond ). Misschien verdwijnt de werking dan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Eigenlijk zou het best leuk zijn om een website te starten die dit soort "tover middelen" bespreekt en vervolgens de heren fabriekanten uitdaagt om een proefexemplaar op te sturen. De bladen staan er al vol van en het is al tig keer gerecenseerd. En dan op een verantwoorde wijze een item beoordelen (luistersessies, metingen). Is ook al tig keer gebeurd. PS ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar denk wel dat er vaan een hoog gebakken lucht gehalte aanwezig is. Wel een goed dielectricum overgens Wie zegt dat jij het moet gebruiken? Dat mag je denken, probeer het zelf maar. Ik denk dat mensen deze zut kopen omdat de gemiddelde audiofiel een standaard verbetering wil kopen die je in je set kan pluggen/ergens op kan leggen en dat je dan klaar bent. Zodat je zonder gezeik een ander geluid krijgt. (of het een positief of een negatief verschil is laat ik in het midden) Terwijl het schuiven van de luidsprekers of het dempen van je luisterruimte al een veel groter effect heeft, maar dat is niet zo gemakkelijk als ff een blokje op je cd-speler leggen of andere interlink tussen je componenten te zetten. Dus ze zoeken de gemakkelijkste weg naar een ander geluid even je beurs trekken en thuis aansluiten en je bent klaar. Nee nee nee. Dit soort blokken worden zie je uitsluitend bij compromisloze sets in optimale ruimtes. Het is een finetunemiddel, akoestiek en kabels is slechts de basis. Nee, ze doen het "toevallig" niet bij al die zaken waar mensen met hun verstand en gebaseerd op wetenschappelijk bewezen feiten produkten aanschaffen zoals de medische sector, professionele meetapparatuur en noem alle andere sectoren waar nog normaal denkenden werken maar op. Wie zegt dat? Al dit soort dingen komen van oorsprong juist uit de medische wereld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Zo te zien is dit een slechte replica van een antieke bijbel voor audiofielen. Heb je die van de zwarte markt uit Beverwijk ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 maart 2003 Author Report Share Posted 27 maart 2003 Ketter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Vandaar dat ik het nut van een speciale netsnoer ook nog nooit heb gesnapt... Zo zijn er wel meer onzinnige 'vindingen'... Ik denk dat je de werking niet snapt, maar heb je het ook geprobeerd Bekijk zo'n netsnoer maar als een soort filter, een motor loopt slecht op vervuilde brandstof, audio klinkt slechter met vervuilde netspanning. Die vervuiling kan trouwens heel goed door de audioapparatuur z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Oh ja, ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als ik de prijzen zie van de meeste kabels, dan haak ik al af. Dan neem ik wel genoegen met m'n huidige geluid. Een andere reden is dat mijn versterker nog maar een half jaar oud is en dus nog anderhalf jaar garantie heeft en binnen die tijd ga ik er zeker niet aan prutsen. Bovendien, als ik al nauwelijks verschil hoor tussen mp3's die ik vanaf m'n computer afspeel en een cd die ik vanaf m'n cd-speler afspeel, dan worden mijn twijfels over de hoorbaarheid van verschil in netkabels alleen maar groter... Maar ja, ik heb dan ook maar een Denon cd-speler die nieuw nog geen 600 oud-Hollandse guldens heeft gekost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ketter! Ok, ok, ik ben mij bewust dat mijn vorige posting krenkend kan zijn voor audio-gelovigen. Lees daarom in dat geval maar i.p.v. "Bijbel voor audiofielen": "Audiofiel-toverboek" Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Tja, ik heb bij hifi.nl al eens een 'kruistocht' gehouden ten bate van goede netsnoeren. Medische- en meetapparatuur lijkt mij betere voedingen (nodig) te hebben dan audioapparatuur, althans, vanwege de andere benadering dan bij audio zou dat niet vreemd zijn, maar ik ben geen expert op dat gebied. Niet voor niets zie je vaak dat mods in audioapparatuur betrekking hebben op de voeding, kennelijk wordt hier door de ontwerpers op bezuinigd of de know-how ontbreekt simpelweg. De ruis die ik bedoel zit trouwens in de muziekinformatie en die hoor je niet als je geen muziek speelt Zelfs top cdspelers van bijv. Wadia en ook mijn Northstar hebben baat bij goede netsnoeren en de verschillen zijn niet subtiel. Northstar is zich hier heel bewust van en beveelt zelfs aan de betere netsnoeren te gebruiken, overigens zonder een bepaald merk aan te bevelen. Ik heb de indruk dat jij (Pjotr) ook alleen maar zuiver theoretisch kijkt naar de netsnoeren en nog niet eerder hebt gehoord wat voor verschillen er nu optreden. Dat je na zo'n luisterervaring nog steeds geen technisch antwoord hebt op de werking is een tweede, ook ik weet niet de naad van de kous, maar ik weet wel wat er duidelijk hoorbare verschillen zijn. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Beste, Hier worden erg wijze dingen gezegd. Akoestiek is het allerbelangrijkste. En bijna nergens is die optimaal. Lijkt me dus het allerbelangrijkst om aan te werken. Is dit echt voor elkaar (wat bijna onmogelijk is, wil men er normaal in kunnen leven) dan klinkt een goede set zo goed, dat je geen blokjes en ellende meer nodig hebt. Goede randapparatuur, goede weergevers, goede kabels, en je bent er gewoon! Overigens is het heel logisch dat mensne verbeteringen horen met bepaalde onverklaarbare producten. Zoveel engineers in de studio zijn al eens door de mand gevallen. Voorbeeldje. Men draait op de mengtafel aan wat knoppen van de toonregeling. en vraagt een andere engineer van. Wat klinkt beter. Instelling A of (draai.....draai) instelling B. Waarop mening engineer antwoord. A. Het leuke van deze test is (die ze allemaal bij elkaar uitvoeren om te pesten ) dat de EQ gewoon op bypass stond. Dus wat ze ook draaide, er verandere niets. TOch denkt men eenv erandering te horen. DIt is geen schande, dit is menselijk. Als je ergens zolang in zit, en zo lang naar lusiterd. Dan denk je dingen te horen die er niet zijn. SImpelweg al, omdat je weet dat er iets veranderd (al is dat in deze test in werkelijkheid niet zo) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 een verzwaring werkt wel degelijk..maar moet dat dan speciaal met een merkje zijn? het werkt trouwends echt niet voeral (of merkbaar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Beste gitaarwerk. Dat verzwaren van audio werkt, zal ik niet ontkennen. Ik doelde op de blokken die EMI/RF velden zouden tegenwerken. Verzwaren is te verklaren. Zeker in het digitale domijn. Een quartz kristal dat per seconde meer dan enkele Mhzen meot trillen, wordt al verstoord door het minste trillinkje. Maarja zoals je terecht aangaf. Waarom daar honderden euro's aan uitgeven, als bakstenen en boeken ook werken. Evenals blokjes om kabels van de grond te houden. Voer houten blokjes moeten bij een bekende fabrikant meer dan 100 euro kosten. Dat gaat er bij mij niet in, daar je bij de praxis voor een fractie een houten balk koopt, en daar zelf blokjes uitzaagt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Evenals blokjes om kabels van de grond te houden. Voer houten blokjes moeten bij een bekende fabrikant meer dan 100 euro kosten. Dat gaat er bij mij niet in, daar je bij de praxis voor een fractie een houten balk koopt, en daar zelf blokjes uitzaagt. Groeten, Bas[/QB] We nemen een stuk PVC pijp, zagen die op de juiste maat. Vervolgens in de lengte doormidden zagen op ongeveer 60%. Dan een beetje 2 componenten lijm, en we hebben een prima kabel gootje Deze is ook leuk: http://home.iae.nl/users/seec/ascord/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 Geplaatst door JSA:Deze is ook leuk: http://home.iae.nl/users/seec/ascord/ En wat dacht je van deze: http://www.bybeetech.com./ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2003 Author Report Share Posted 29 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:En wat dacht je van deze: http://www.bybeetech.com./ Ja, eindelijk eens een goede afscherming tegen die verdomde neutrino's, die dingen verpesten het signaal anders behoorlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts