Jump to content

Andere hobby

Hi-Fifi
 Share

Recommended Posts

Ik heb, nog niet zo gek lang geleden motorcross gedaan als hobby, en die is uitgegroeid tot het serieuse werk, nederlandse kampioenschappen meerijden tot aan internationaale wedstrijden.

En over kostbaar gesproken als het om geld uitgeven gaat is dit wel het toppunt hoor, helemaal als je internationaal rijd, zonder de juiste sponsers is het gewoonweg niet te betalen.Maar nu dus overgestapt op audio veel veiliger en iets betaalbaarder,moest trouwens op advies van de doktor stoppen met motorcross wegens een versleten schouder.

Geplaatst door W.K:

Ik heb, nog niet zo gek lang geleden motorcross gedaan als hobby, en die is uitgegroeid tot het serieuse werk, nederlandse kampioenschappen meerijden tot aan internationaale wedstrijden.

En over kostbaar gesproken als het om geld uitgeven gaat is dit wel het toppunt hoor, helemaal als je internationaal rijd, zonder de juiste sponsers is het gewoonweg niet te betalen.

Ik denk toch dat NBA-basketball of F1 duurder is hoor ;):D:P

Geplaatst door Henrie:

Ik denk toch dat NBA-basketball of F1 duurder is hoor    ;)    :D    :P

Hahahah wijsneus. basketbal betwijvel ik, F1 ja dat wel,maar dat beschouw ik niet als een sport die je zomaar even gaat beoefenen

Spotgoedkoop daarentegen is mijn interesse in 3D graphics en raytracing. http://www.povray.org Enige nadeel is dat het zeeen van tijd kost, helemaal als je ook nog de documentatie van zo'n pakket beheerd.[/QB]

Hoy Seed,

wat is dat precies die 3D graphics en raytracing. Maak je hiermee zelf fotorealistische 3D beelden aan? Lijkt me wel leuk.

Mijn oude hobby 's zijn oa airbrushpainting

Dat is na aankoop van een paar goede pistooltjes, compressor en verf niet zo duur.

Heb wel 2 jaar opleiding gevolgd hiervoor.

Verder een OPEL GT uit florida gerestaureerd.

Hiervoor bezig geweest met muziek: basgitaar, gitaar ,synth ... in een rockgroepje als bassist gezeten.

Geert

Hallo allemaal,

Ik heb wat met boten. Vroeger hadden we thuis een 6 meter snelle moterboot en heb daar achter veel gewaterskied. Een paar jaar geleden (weer) met zeilen begonnen en voor mijn kinderen een Topaz gekocht (een open zwaardboot van een kleine 4 meter)Met mijn dure Hifi hobby vond ik dat zij de voorkeur hadden boven mij.

Ik ben nu overigens wel naar kleine zeiljachten aan het kijken voor volgend seizoen. Dit jaar zit ik weer in Balk met een gehuurde zeilboot en die van de kinderen.

Wat ik van al die Friezen niet begrijp dat ze niet zeilen. Volgens mij zijn Haudio en ome Henk oud motorrijders.Hoewel daqt wel wat heeft in het Frieze landschap.

Groet,

jeS

PM

Ik doe ook nog wat aan wijn. Niet helemaal mijn eigen hobby maar die van mijn buurman. Die heeft een wijnclub en koopt professioneel ter plekke in (alleen Bordeaux) vervolgens gaat het hier in een proefcommissie en daarna kan je inschrijven na te hebben geproefd. Ik woon allang naast mijn buurman en durf te zeggen dat ik een heel aardige wijnkelder heb. Mensen die bij mij komen luisteren roemen niet alleen mijn installatie maar ook mijn wijn.

Groet,

Geplaatst door Ruud:

Is duur of kost veel   :P    ;)

Nee hoor. Het kost duur. Maar dan alleen qua geld, voor de rest valt het wel mee... :D:P

Mijn andere hobby's zijn (nog) niet zo duur. Ik heb een stel modelauto's. Die zijn niet zo vreselijk duur (al kun je daar ook best kapitalen aan uitgeven). Een echte auto heb ik nog niet. Ook nog geen rijbewijs. Te duur/geen geld voor. Anders zou dat vast een hobby zijn. En motor rijden ook waarschijnlijk. Heb ik 1 keer gedaan. Vond ik helemaal geweldig. Al was het 'slechts' een 400 cc Honda uit het jaar nul met slechts 25 pk.

Verder mag ik graag een balletje trappen (met huisgenoten). Op de bal na, is dat helemaal gratis. En die bal komt gewoon op de 'algemene lijst' dus das ongeveer

PM

Ik heb nog meer hobbys zoals strips en mijn vrouw beklaagt zich er voortdurend over dat mijn hobbys wel erg veel ruime kosten.

Omdat het de vijfde keer was dat ik een topic met deze inhoud tegen kwam,heb ik er maar gelijk 5 sterren aan vast geplakt. :D

En nu niet weer komen met dit topic,want meer als 5 gaat niet hier ;)

Als ik het over andere hobby's moet gaan hebben,zal ik eerst even van je willen weten over welke periode je dat weten wilt.

Het zijn er nog al wat in de jaren die achter me liggen,en ook dat zijn er nog al wat :D

-- Hans

Geplaatst door Ruud:

Is duur of kost veel    :P     ;)

Als je internationaal wedstrijden rijd, is het duur en kost het heel veel, blijft het alleen bij nederland dan kost het een flinke kluit.

In den beginne had ik mijn PC als hobby (nog steeds), en daar ging het meeste geld in zitten.

Later ben ik met DVD begonnen, waar nog meer geld in is gaan zitten, en via DVD naar audio/muziek, en via muziek naar concerten.

Concerten zijn trouwens ook een dure hobby. De kaartjes vallen an sich nog wel mee, maar als een enorme stapel Kayak CDs / shirts die je nog niet hebt je aanstaren wordt het wel duur.*

* Een Kayak shirt is echter wel stukken goedkoper dan een PG shirt.

Het gaat soms ongemerkt. Ik heb mijn hut vol boeken, een paar duizend onderhand, ga eens uit van een gemiddelde prijs van 15 euro. Tel uit je winst.

Om maar te zwijgen van twee volwassen dochters, wat die de afgelopen 24 jaar hebben gekost :rolleyes:

Nou zijn deze dames niet mijn hobby, maar wel een rechtstreeks gevolg van