Jump to content

Welke versterker beste met Dynaudio?

Guest Marcellino
 Share

Recommended Posts

Guest Marcellino

Ik heb een maand of twee geleden de Facette van Dynaudio 2e hands gekocht. Ik zoek er alleen nog een goede versterker bij. Op het moment gebruik ik een NAD voor-eind combinatie maar die bevalt me niet goed. Wat ik denk dat 'ze' nodig hebben is een versterker die genoeg controle heeft, i.e. veel stroom kan leveren, en die warm klinkt in het mid en hoog. Wie heeft er suggesties?

Ik dacht aan een budget van 6 a 7 duizend.

Tot nu toe kom ik op de Accuphase E211, of een Classe CAP 151. Ik weet niet of een buizenversterker in aanmerking komt aangezien de speakers geen hoog rendement hebben (87 db/Watt/m). Heeft iemand hier ervaring mee?

Guest Lake????

Ik heb verschillende Dynaudio speakers met Holfi versterkers gehoord. Ik moet zeggen dat deze combinatie mij elke keer weer verbaasde.

Ik zelf heb de dynaudio 3.0 en draai die met een sphinx vv en ev (project 4 en project 18). Ik heb deze speakers ook gehoord met een sphinx 2 en 12. De controle over de bas en de helderheid verbaast mij elke weer. Maar wellicht zoek jij iets anders want je omschrijft het als "warm midden en hoog".

Op dit moment worden diverse sphinx modellen met (grote) korting verkocht (audioscript is failliet gegaan en daarbij ook Sphinx).

Zo is bij RAf in A dam de 2/12 combinatie voor 5400 te koop met 2jr garantie.

Veel succes met je keuze !!!

Beste Marcellino,

De Dynaudio Facette is een werkelijk hele mooie luidspreker.

Zowel qua uiterlijk dan wel muzikaal .

Maar ze zijn erg moeilijk aan te sturen !

Het werk wel met elke versterker maar het is ook nog een zinnige luidspreker ivm wat je ervoor zet.

Qua klank zou je zeggen moet er een helder klinkende versterker voor maar dat zou ik maar niet doen een warm klinkende is veel beter veel stoom is goed maar controle is beter.

Een Krell kan maar dan gaat het wel iets schreeuwerig klinken in het hoog wel voldoende drive.

ML kan ook maar dan gaat het wel erg rustig klinken.

Classe kan ook maar dan zijn het qua klank geen Dynaudio's meer de versterker bepaald het dan.

Bovendien is Audiac met Classe gestopt met het merk vanwege de vele problemen.

Wat een heel goed huwelijk is is met Accuphase , koop gewoon die die je nog kan betalen en het is genieten geblazen over een hele lange periode.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Nou...nou Haudio ik dacht dat je een audiofiel was, dan weet je toch dat het niet alleen van de (eind)versterker afhankelijk is

hoe een luidspreker uiteindelijk klinkt wat dacht je van de bron (cd-speler??-draaitafel??) en wat dacht je van de bekabeling die je gebruikt ik had gedacht dat je wel beter wist.

Een krell schreeuwerig?? een M.L. te rustig??? ik denk dat je de juiste kombinatie van componenten moet samenstellen, een voorbeeld: krell klinkt in jouw oren dus schreeuwerig, probeer eens een krell eind, audio research voortrap en MIT bekabeling en het klinkt erg muzikaal met daarbij de enorme power van de krell.

Een M.L. te rustig? absoluut niet mee eens! Het zou best de ideale kombinatie kunnen zijn

aangezien de dynaudio een vrij helder klinkende luidspreker is.

"Classe kan ook maar dan zijn het geen Dynaudio's meer, de versterker bepaald het dan" GRAAG NADERE UITLEG!

Laat ik maak maar niks meer zeggen over het "gepolijste" geluid van Accuphase, maar ja ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Wat ik eigenlijk wil zeggen Marcelino, ga naar een goede winkel die verschillende produkten kan leveren, luister naar verschillende versterkers (veel winkels hebben ook occasions) en bepaal zelf wat je mooi vind, niet iedereen heeft immers dezelfde voorkeur.

(veel winkels hebben ook occasions)

Groeten.Roger.

Ik zou eens bij hansted audio gaan kijken naar een holfi integra 88se.

wij hebben thuis ook dynaudio met holfi

en dit klinkt naar mijn mening zeer goed .heel veel ruimte en een strakke bas

met voldoende power : de 88 se heeft een trafo van 700 of 800 VA .

ik zou geen accuphase kopen , die heb ik ook een maar die klinkt op de dynaudio's lang niet zo mooi als de holfi .

succes met kiezen !

Marcel

In navolging van Arie over Sphinx. Ook bij Muziek Staffhorst in Utrecht hebben ze Sphinx in de uitverkop gegooid. Als je budget niet zo groot is, er stond nog een Myth 5 geintegreerde versterker(ik dacht voor +/- 1750,- en het loont beslist de moeite om over de prijs te onderhandelen). Zelf heb ik er een Project 10 gescoord inclusief een Ixos interlink.