Hi-Fifi Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Er staat een test in de Stereo van Augustus! Ik zal binnenkort de klankmatige samenvattingen even ubersetzen. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Leuk, ik wacht met smart Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Er staat een test in de Stereo van Augustus! Ik zal binnenkort de klankmatige samenvattingen even ubersetzen. IKKE Ik heb 'm ook gelezen. Samenvattend haal ik er uit dat het een mooie combinatie is die in een normale werkomgeving wel muziek maakt. Wil je echter het bijna non-plus-ultra krijgen, zul je toch de I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 3 augustus 2003 Author Report Share Posted 3 augustus 2003 Ikke ben er al. CDT 192; Oersolide (cd)loopwerk op basis van een grote Philips draaibank. Niet als laatst dankzij de geintegreerde up sampler speelt het bijzonder agil (fijntekenend?),fris en levendig. De weg is pas echt vrij(zogezegd) als het loopwerk wordt verbonden met de huiseigen d-a omzetter. De exclusieve digitaalverbinding is daadwerkelijk een echte stap in de goede richting. Waardering;3 van de 5 sterren (zeer goed) DAc 192; Voor deze prijs? Grote klasse! Reeds met "normale" loopwerken laat de DAC 192 een zeer goede indruk achter,dit met een fijn opgelossend,sonoor en zeer muzikaal klankbeeld. De volgende stap is het aansluiten van het huiseigen loopwerk,die combinatie is een echte geheimtip! Waardering; 4 van de 5 sterren (uitstekend!) Het eea is erg vrij vertaald,dit omdat als ik het lees wel begrijp,maar het dan nog even vertalen is weer wat anders. Ohja,dat iets ooit 5 sterren heeft behaald,kan ik me zo gauw niet heugen. IKKE Blij Andre? Althans:Nog ietje blijer,beetje bevestigend is het natuurlijk wel Sodejuu,aan jou de taak de grove fouten eruit te vissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik heb 'm ook gelezen. Samenvattend haal ik er uit dat het een mooie combinatie is die in een normale werkomgeving wel muziek maakt. Wil je echter het bijna non-plus-ultra krijgen, zul je toch de I Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: De test gaat toch over de combi "Northstar loopwerk&dac" vanzelfsprekend gebruik je dan de I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 3 augustus 2003 Author Report Share Posted 3 augustus 2003 Da wee ik nie,zover was ik nog nie he. IKKe Zal wel even kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Er staat indezelfde Stereo wel een aardig stukje over stekkerdozen. Allemaal erg goed zeggen ze, behalve die van de Baumarkt, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Ik zal eens kijken of ik vanavond tijd heb,om ook daar wat van te citeren. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door KeesW: Dit is helaas voorbehouden aan een draaitafel, Transrotor Fat Bob S !!!(stereo 12/02) MvG Kees Hoezo 'helaas' Kijk eens naar de prijs/kwaliteit-verhouding, is de Fat Bob S dan nog steeds interessant? Ik vrees van niet, je betaalt een berg geld voor mooie muziek die wordt gereproduceerd door een log apparaat dat is aangekleed met glimmertjes De NS dac en/of loopwerk is voor velen het overwegen waard, ook gezien de prijs Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 IK zie wel meer ***** in hun testspiegel, bv: Lindemann CD1-SE (natuurlijk) Audionet Art V2 (lijkt me wel wat) Rega Planet 2000 (en maar 1050 euro!) Yamaha DVD-S 2300 (met meer bitjes en DSD) en die Vette Bob S (die zou 1950 kosten, wat volgens mij minder is dan de Noorderster combo. Zal nog wel een arm en element bij moeten) Maar aan het versterker en speaker front nooit meer dan 4, typisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:IK zie wel meer ***** in hun testspiegel, bv: Lindemann CD1-SE (natuurlijk) Audionet Art V2 (lijkt me wel wat) Rega Planet 2000 (en maar 1050 euro!) Yamaha DVD-S 2300 (met meer bitjes en DSD) en die Vette Bob S (die zou 1950 kosten, wat volgens mij minder is dan de Noorderster combo. Zal nog wel een arm en element bij moeten) Maar aan het versterker en speaker front nooit meer dan 4, typisch. Beste Duck, Op dit moment, is de prijs van de Fat Bob S 2250,00 euro, inclusief gemodificeerde Rega RB 250 en een Goldring Eroica LX MC element. Dus kompleet. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Dat zag ik later ook in een ad in Stereo, maar was bang dat ik reclame voor buitenlandse dumpbedrijven zou maken als ik er naar verwees In ieder geval mooi dat er een eenduidige prijs is tussen DL en NL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Okee,hier volgen dan de deelnemers (incl. op en aanmerkingen) van de door Stereo geplaatste stekkerdoosjestest. Fisch Audiotechnik; ...beviel door een zeer fijne,detailrijke en stabiele weergave met krachtige structuren en een goede laagdefenitie. E.380 Audioplan powerstar S; Klankmatig loopt deze op de hielen van de toppers,speelt in iedere discipline mee in de hogere klasse. Muzikaal,stimmig(vrolijk?),zuiver en met uitstekende groot en fijn dynamiek. De beste zonder filter. E.440/www.audi-o-plan.de Clockwork Leiste; Zeer harmonisch met pace & rhythm. Dit alles met schmelz (warmte) E.200/www.clockwork.de Domino Design Digital 7; ...de scherpte en afgenomen (storende) s klanken,zorgen voor een zeer fijn gestileerde,rustige en facetrijke weergave met atmosferische diepte en dat bij overdonderende kracht en afbeelding. Door de bank genomen:Licht afrondend E.350/www.domino-design.de Bullet AC Express power; De klank wint aan vloeibaarheid en dynamiek,wordt vanzelfsprekender en vrijer. Ook deze solide constructie speelt aan de top. E.625 HMS Energia; Uitstekend gecontroleerd,rustig en plastisch klankbeeld,met eerder een wat slanke basweergave. E.310/www.hmselektronik.com Mudra HQ Leiste; Dynamisch in hart en nieren,met kracht en bezieling. Deze sluit aan (ook al) bij de toppers. Voor het gebodene erg gunstig. E.280/www.silvercom-audio.de Phonosophie 6 AG; Zeer dynamisch,rasant(?),met slanke bas en eerder wat helder. Een echte Sgt.Pepper voor uw systeem. E.220/www.phonosophie.de Seec HQMC 7PU (the Manifold); ...voor rust en geslotenheid,...maar grote dynamische eigenschappen en een krachtige diepe bas. Kleursterk en boeiend. E.500 Music Line ML6; Zorgt simpelweg voor meer druk,contouren,betere afbeelding (met mate,afhankelijk van de setbezetting). E.40/www.music-line.biz Vibex Reference Power Block; Klankmatig speelt de Vibex bijzonder natuurlijk en neutraliteit. dit is de testwinnaar. E.610/www.gaudios.info Zo dat was het. Neem het allemaal niet te nauwkeurig,mijn duits was ooit beter,maar nooit best. De webpages mogen jullie bezoeken,mits aanschaf gebeurt bij nederlandse dealers. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 augustus 2003 Report Share Posted 5 augustus 2003 Geplaatst door KeesW: Beste Andre, Over smaak valt niet te twisten, alleen om nu bovenstaande uitspraak te doen als je de bezitter bent van twee van die North Star muziek kistjes gaat wel erg ver. MvG Kees Ach ja, dat is wel wat overdreven Ik ben benieuwd of zo'n draaitafel met deze warmte nog precies hetzelfde presteert als bij 20 graden, want zo'n nauwkeurig mechanisme lijkt mij aardig gevoelig voor temperatuur met bijv. uitzetten van het metaal als gevolg ..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat is hierzo van hetzelfde... bij mij ook. maar andre zal nooit toegeven dat een draaitafel mooier klink dan een cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door telefunken: bij mij ook. maar andre zal nooit toegeven dat een draaitafel mooier klink dan een cd-speler. Inderdaad, ik heb de Northstar (en eerder de Wadia's) vergeleken met (kostbare) draaitafels en ik constateerde dat er wel verschillen zijn, maar dat was voor mij geen reden om aan een draaitafel te beginnen. Een draaitafel doet nl. niet schokkend veel meer dan een top cdspeler, maar vergt wel minstens een vergelijkbare 'investering'. Ook ben ik van mening dat je met draaitafels soms een soort 'sfeer' cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 7 augustus 2003 Author Report Share Posted 7 augustus 2003 Zou men die zweem niet bij cd horen vanwege de hopen elektronika die erin zitten t.o.v. een vinyldraaiertje. Zo ook bij buizenversterkers???? IKKE Mmmm..,verklaart m.i. een hoop...,de zweem die jij bij het draaien van een plaat ervaart,is dat dezelfde zweem als bij een buis? Daarom..., geen van beiden voor jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Zou men die zweem niet bij cd horen vanwege de hopen elektronika die erin zitten t.o.v. een vinyldraaiertje. Zo ook bij buizenversterkers???? IKKE Mmmm..,verklaart m.i. een hoop...,de zweem die jij bij het draaien van een plaat ervaart,is dat dezelfde zweem als bij een buis? Daarom..., geen van beiden voor jou Ik heb wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts