Jump to content

Wie heeft daar ook last van?

Hi-Fifi
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Stel je bent eindelijk in het bezit,waarvan je zolang gedroomd hebt (audiofiel gezien dan!).

En toch ga je je apparatuur weer zitten verwisselen c.q. verkopen om iets anders te proberen.

Een soort audiofiele onrust zeg maar.

Ik heb er duidelijk last van,wie met mij?

Mvg IKKE eek.gif

Heb je een component vervangen waardoor je opeens allerlei 'ongerechtigheden' in de rest van je set hoort?

Zoiets is bij mij nu aan de hand, maar binnenkort keert de (zeer dynamische) rust weer terug hier want ik weet nu precies wat er aan de set 'mankeerde' :)

Andr

om even on-topic te blijven..... volgens mij heeft iedereen daar wel een beetje last van toch?? onder het mom van als ik dit nou nog verander, zou het dan nog beter worden??? je blijft toch proberen, je hoort eens ergens een (op dat moment) "top" set en het twijfelen/veranderen begint weer......daar komt ook nog bij dat misschien je muzieksmaak telkens verandert en daarbij je set opstelling ook (zie ik bij mezelf) confused.gif

Geplaatst door Arnie:

Hey Pietje..... wanneer onthul je je "top" set nou eens aan de rest van dit forum, ben er wel benieuwd naar      :D      :D

Ik denk dat het noemen van de namen en typen,afbreuk doet aan hetgeen ik "er uit haal".

Klinkt lekker arrogant he? :D

(of je kan het ook zo zien,Audio sonic,Bose,Supertech :D )

Kom is langs zou ik dus zeggen.

(de oplettende "kijker" zou kunnen weten dat er een Fat Bob staat te janken ;) )

Geplaatst door pietje bell:

Ik denk dat het noemen van de namen en typen,afbreuk doet aan hetgeen ik "er uit haal".

Klinkt lekker arrogant he?      :D

(of je kan het ook zo zien,Audio sonic,Bose,Supertech     :D  )

Kom is langs zou ik dus zeggen.

(de oplettende "kijker" zou kunnen weten dat er een Fat Bob staat te janken     ;)  )

mwoah klinkt niet zo arro hoor! als je zelf maar tevreden bent ;) er zijn zat mensen die met een supertech radio heel tevreden door het leven gaan..... :D ps, fat bob confused.gifconfused.gif wat is dat confused.gif

Hai allemaal,

Ik moet zeggen dat ik vrij lang over de aankoop van aparatuur doe (altijd een aantal dagen thuis) maar dan ook heel lang trouw ben.Je moet oppassen dat je niet helemaal gek van het vergelijken wordt - dat had ik bij de aankoop van mijn versterker tenminste zo veel geprobeerd dat ik het niet meer leuk vond.

Groet,

Geplaatst door Hans:

Hoe beter je set, hoe kritischer hij wordt. Het is een soort spiraal, maar die gaat wel omhoog.

;)

Je set wordt niet critischer, maar jijzelf.

Aan de andere kant, als je heel veel verschillende sets gehoord hebt kom je er ook achter dat het nooit perfect wordt. Wel leer je onderscheid te maken tussen goed en echt goed. En veel is wel duur maar zeker niet goed.

Zelf doe ik er vrij lang over als ik iets nieuws koop, soms wel meer dan een jaar. Alleen als ik er echt tevreden over ben en de onvermijdelijke resterende tekorkomingen mij niet storen koop ik het.

• 3 weeks later...

Hahahahaaaaaaaaaaaa,jajajaaaaaa, je bent niet de enige 90% van het hifi volk heeft hetzelfde virus als jij ze zijn niet geinteresseerd in waar het om gaat uiteindelijk, de muziek neeheeee iedere keer moet er weer wat nieuws staan want de verveling slaat snel toe, ook omdat veranderingen gewoon nauwelijks verschil laten horen hahahaaaa dat is wat de "sluwe" verkoper jullie allemaal aanpraat en hele kuddes ruilen het setje weer in rossen de boel an elkaar en wauauauauw wat een verschil jaajajajaaaaaaaaaaaa, maarrrrrrrrr na een week is het verschil al minder en na een maand is het nul!!!!!!!

Komt ook bij dat in deze maatschappij niemand meer ergens tevreden mee is het moet altijd meer meer meer meer.

Geplaatst door Hi-Fifi:

Hallo,

Stel je bent eindelijk in het bezit,waarvan je zolang gedroomd hebt (audiofiel gezien dan!).

En toch ga je je apparatuur weer zitten verwisselen c.q. verkopen om iets anders te proberen.

Een soort audiofiele onrust zeg maar.

Ik heb er duidelijk last van,wie met mij?

Mvg IKKE   eek.gif

Beste Puur,

Begint dat gezeik over accounts weer, alsof iemand niet Bill kan heten ik log gewoon in met mijn naam, jij niet hoop ik anders ben je zuur puur....

to the point: ik geef alleen maar een signaal af en gelijk ben ik weer gefrustreerd Mijn verhaal is gewoon op feiten gebaseerd zoals al mijn verhalen.

Maar het is een taboe in het hifi- wereldje ik weet het.

Hallo wilde Billie,

Ik wissel niet zozeer uit ontevredenheid maar uit nieuwschierigheid!

En datgene wat ik daadwerkelijk als "referentie" voor mijzelf wil aanhouden,DAAR plezier ik de dealer dan mee!

Raar maar waar.

Mvg IKKE cool.gif