The Koosjer connection Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Als je een mooie film gezien hebt,wil je dan ook de soundtrack aanschaffen? Zo ja,om de plaatjes van de film te her-beleven,of voor de,soms mooie samenstelling van de tracks? Nee,voor mij geen soundtracks..., absolute bull-sh*t. Heb je nu soundtracks in je verzameling, en welke is[zijn]dat? Ik zelf? Heb er een paar,en gekocht om de plaatjes te her-beleven,en vanwegen de mooie tracklist. Bijvoorbeeld; Dune.....Toto Dead men walking Passengers...Brian Uno/met de boy's van U2/Pavarotti/Howie B./Holi Deze schieten me zo te binnen op dit moment,en jullie? Ben benieuwd.... Heb het topic hier gezet ivbm de komkommertijd op Hear --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Blues Brothers-zelf gekocht, Zhaka Zulu-v.d.v. , 48Hrs-gekregen, e.e.a.(weet ik niet uit mijn hoofd ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Ruud:Blues Brothers-zelf gekocht, Deze is,voor mij persoonlijk dan,zo'n mooi voorbeeld van 'n klasse track-list,en vondt ik de film minder. Niet echt een topper qua story-line,maar leuk..niet meer dan dat...jammer genoeg En dus voor de tracklist deze keer --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik heb wel enkele soundtracks, te weten: Once upon a time in America - Ennio Morricone O Brother where art thou - diversen La Bamba - Diversen (o.a. Los Lobos) gekocht in mijn mil. diensttijd na 't zien van de film, en mijn voorkeur voor zulke muziek toen) The Commitments - Diversen De Kassiere - o.a. Dave Stewart & Candy Dulfer (zeer fraai opgenomen zweverige CD die ook goed als demo-CD op HiFi-shows kan worden gebruikt) Paris, Texas - Ry Cooder Philadelphia - o.a. Bruce Springsteen, Neil Young, e.v.a. Kortom, ik heb ook niet zoveel soundtracks. Meestal is 't een beetje 50/50% het herbeleven van de film, en vanwege de muziek zelf. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Eentje maar, The Tussler van Motorpsycho. Voor de derde keer uitgebracht, nu op cd met bonustracks. De film is nooit gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Alco:The Commitments - Diversen Die heb ik ook alle 2. Prima muziek en de film is ook nog eens leuk. Verder (wat me zo tebinnen schiet): Music by Ry Cooder Blade Runner Blown Away (U2 en nog een aantal Ierse bands) Batman Returns (Seal etc.) Se7en (Bach, Charlie Parker) Top Gun (Kenny Logins eva) Lost Boys (Echo & Bunnymen eva) Backdraft (Bruce Hornsby) The Matrix (Korn, Marilyn Manson, Rammstein etc) The Firm Stigmata (Massive Attack, Smashing Pumpkins eva) Lord of the Rings Roadhouse (Jeff Healy) Verschillende Erich Kunzel's Ik ben er nog een aantal vergeten. Een aantal zijn best goed, maar een aantal zijn er ook nog van mijn "wilde jaren" Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik heb de cd van Gladiator soundtrack van Matrix op md nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Wel als er mooie muziek bij zit ja - straight story - ameli Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Chris Witley - 'Pigs will fly' Mooie muziek,nu ben ik wel benieuwt naar de film. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 star wars allemaal gladiator treasure island terminator 1 en 2 hook E.T. superman 1 pocahontas beauty and the beast moment for moricone (compicatie) shindler's list independence day spirit LOTR batman 1,2,3 enz.. eigenlijk bestaat een heel groot deel van mijn collectie uit soundtracks Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door fenton: eigenlijk bestaat een heel groot deel van mijn collectie uit soundtracks Dus,een grote film fan Weet iemand of er eindelijk eens wat aan de soundtrack gedaan is van Woodstock? Paar keer gehoord,maar een super slechte recording destijds,wel een flippe film...tig keer gezien Onder heb ik een link gezet met de acts van '69,zo zullen ze nooit meer samen komen. >>>>> lijst der performers <<<<< --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Dus,een grote film fan Weet iemand of er eindelijk eens wat aan de soundtrack gedaan is van Woodstock? Paar keer gehoord,maar een super slechte recording destijds,wel een flippe film...tig keer gezien Onder heb ik een link gezet met de acts van '69,zo zullen ze nooit meer samen komen. >>>>> lijst der performers <<<<< --Hans. allemaal van voor mijn tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik heb enkele Kunzel cd's met verschillende movie themes. De ost van Jurassic Park, ET, Lethal Weapon 1&2, Local Hero, The Pricess Bride, Passenger 57, Bird, Short Cuts(film niet gezien)en ik had ooit een LP van de film Round Midnight(H.Hancock, D. Gordon...) Maar de ost die mij het meest bij blijft is gemaakt voor de film Mononoke Hime (Princess Mononoke) door Joe Hisaishi. Hij heeft van de hoofdthema's ook nog een Symphonic Suite geschreven en die laten spelen door, The Czech Philharmonic Orchestra. Meeste Takeshi Beat Kitano films worden voorzien van zijn muziek. Ost's van Kikujiro en Finding Forrester staat nog op m'n wishlist. Zijn ost's waarbij de tracklist een soort van top 40(maakt niet uit welke genre) is ook filmmuziek? Want dan heb ik ook nog muziek van Pulp Fiction en Dead Presidents. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door fenton: allemaal van voor mijn tijd Het valt dus wel mee,want je hebt het woord ' ver ' weg gelaten Maaruuh,dat neemt niet weg dat je het wellicht weten kan...muziek,en zeker deze happening,is tijdloos. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik koop soundtracks altijd vanwege de muziek. Want de kans is zeer groot dat ik de film namelijk ook al heb, en voor de mooie beelden wel naar de film kijk. Het grootste deel van mijn soundtrack verzameling bestaat uit werk van Williams en Shore. Daarnaast heb ik nog een verzamelaar van muziek van de eerste 5 Star Trek films. Wat ik zelf overigens een absolute aanrader vind is de soundtrack van Labyrinth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door DVD Fiel: Wat ik zelf overigens een absolute aanrader vind is de soundtrack van Labyrinth. Dat is inderdaad een erg mooie film,mooie effects,al moet ik er bij vermelden dat ik niet zo'n grote fan van Bowie ben,en ik liever iemand anders in die rol gezien had. Maarja,who the f*ck ben ik... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Als je een mooie film gezien hebt,wil je dan ook de soundtrack aanschaffen? Over het algemeen , neen. Een film is voor mij een "gesamt kunstwerk". Iets dat groter is dan de som der delen. Heb je nu soundtracks in je verzameling, en welke is[zijn]dat? Desondanks zijn er een aantal naar binnen geslopen waarvan er velen al in eerdere reacties, door anderen, zijn vermeld. One from the heart; Tom Waits Thief; Tangerine Dream Sur; Astror Piazzolla. Hierover heb ik al eerder eens iets gemeld op dit forum. Het zien van deze film heeft bij mij de liefde voor de bandoneon en de tango gewekt. The Big Gundown; John Zorn. Eigenlijk geen soundtrack, maar bewerkingen van stukken van Ennio. Zeer inspirerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Filmmuziek vind ik soms even fijn om naar te luisteren als andere muziek. Zolang het maar muziek is en geen "gerommel" met instrumenten. Ik heb dan ook een aantal muziek CD's van films. Antartica 1492 Conquest Of Paradise Amelie en een verzamelCD van bekende filmmuziek van Ennio Morricone Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 En niemand die de super OST van The Band in z'n lijstje heeft? Bij deze dan The Band - The Last Waltz Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik heb toch wel een behoorlijk lijstje met cd soundtracks Tangerine dream : Firestarter Near dark Destination Berlin Wavelength Miracle mile L'affaire Wallraff (the man inside) Ik vind dit leuke albums, omdat TD van de veel belopen paden afwijkt en enig spektakel in de muziek stopt. Ennio Morricone : Western filmmusic Once upon a time in the west Starwars epsiode 1, The Phantom menace Jeff Wayne : The war of the worlds (2cd) Spartacus (2cd) Ryuichi Sakamoto, Merry Xmas mr. Lawrence Vangelis : Chariots of fire Antarctica 1492 Conquest of paradise Dvd's: Evita The never ending story 1492, Conquest of paradise Merry Xmas mr. Lawrence Close encounters Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 1492 Conquest of paradise, The Blues Brothers, Mosquito Coast en twee van Philip Glass; Koyaanisqatsi en Anima Mundi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts