Jump to content

wie gaat er naar de doelen hifi show ?

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ik was vorige week op de high fidelity show Antwerpen: entree 2 euro met ook nog eens korting op parkeergelden, relaxte echt zuidelijke sfeer, leuke demo's ertussen en geen agressieve verkooppraat. Dat gevoel laat ik me niet afnemen. 10 euro entree is dan al een slechte start.

Luisterervaringen...

Beste vloerstaander : Dynaudio met de Arcam set (in de Doelen).

Beste monitor : Focal JM Lab (bij cafe Engels).

Eervolle vermelding: de Wilson audio Maxx series 2 (bij Multifoon)

Beste afwisselende luistermuziek : Multifoon en Andromeda audio

Beste platenspeler : Michell Gyro bij Naim audio (bij cafe Engels)

Grootste tegenvaller : Xanadu

Partyboopers : de niet-spelende ATC, Avalon, Thiel luidsprekers en Jadis versterkers.

Opvallende verschijning : Ayon audio luidsprekers en buizenversterkers.

Algemeen: Minder publiek dan twee jaar terug. Mijn laatste bezoek :rolleyes:

Meer dames en meer 20 plussers. Sfeer was wat minder, het kon gezelliger. Toch maar weer een zaal met Jules of een andere platendraaier met terras en een wijntje... Nodig Origin live eens uit of SME...

Opmerkingen: de Audiogram presentatie gemist, was vorige keer de beste, dus ;) En mijn oren zijn niet jouw oren :D

dat jou oren de mijn niet zijn dat is zeker.

en xanadu de grootste tegenvaller (heb jij wel oren)

en dynaudio de beste vloerstaander via de arcam (inderdaad je oren)

mijn grootste tegenvaller was weer de plastic tasjes ,irritant die mensen die tijdens een luistersessie met een plastic tasje zitten te rommelen. :angry:

mijn grootste tegenvaller was weer de plastic tasjes ,irritant die mensen die tijdens een luistersessie met een plastic tasje zitten te rommelen. :angry:

Ik neem wel een linnen tasje mee :lol:

Andr

Ach, er is maar weinig dat op zo'n show goed klint, maar dat ligt niet altijd aan de hardware.

hoi cock.

ik ben het normaal wel met je eens,maar ik heb vandaag toch wel genoten van een paar stands ,oa XANADU-hrs33

Da's mooi dan! ;)

dat jou oren de mijn niet zijn dat is zeker.

en xanadu de grootste tegenvaller (heb jij wel oren)

en dynaudio de beste vloerstaander via de arcam (inderdaad je oren)

Korte teentjes Telefunken :lol: Vast te lang bij Multifoon moet staan wachten?

Nou ik vond de Xanadu beter klinken op de Moon set bij cafe Engels, misschien hoorde ik net de verkeerde muziek en zat ik niet op de hotspot bij de fabrikant... :rolleyes:

Maar goed, ik schrijf natuurlijk niet voor niets mijn oren...

Heb jij nog iets te delen qua indrukken? Behalve mijn oren :P

omdat je zo aandringt.

de XANADU-hrs33 in combinatie met de buisenamps van bert fruitema vond ik inderdaad heel erg mooi,laat veel details horen en met volle overtuiging.

ik ben me rot geschrokken in de KR-stand met de pepper dure WILSON AUDIO,er stond hier een set te spelen voor een bedrag waar je U tegen zegt en ik heb er 5 minuten naar kunnen luisteren er zat niks in zelfs geen beetje leven.

bij de pluimgraafshow was ik wel onder de indruk van de ZINGALI's,met zo'n hoorntje wat mij meteen opviel dat ik niet het idee had ook maar naar een hoorn te luisteren.

voor de rest vond ik er weinig aan.

Hai Ivan,

Ik kan dit weekend niet. Als die draaitafel bij DD een Basis met Graham en v/d Hull Condor was dan is het dezelfde opstelling als in Veldhoven. Ik vond dat ook eenzijdig hoog. Ik vermoed de Condor. Kan natuurlijk ook aan de rest van de set liggen.

Carl

dus ik heb niets kunnen horen van al dat moois. Een mooie opstelling Zingali, Nottingham Analogue etc. Had even moeten wachten, maar het was al laat :(

Ah, dat verklaart jouw keuze voor de Michel Gyro :)

groet,

ik ben me rot geschrokken in de KR-stand met de pepper dure WILSON AUDIO,er stond hier een set te spelen voor een bedrag waar je U tegen zegt en ik heb er 5 minuten naar kunnen luisteren er zat niks in zelfs geen beetje leven.

Hier ben ik het dus NIET mee eens ... vanmiddag een uitgebreide demo meegemaakt met diverse verzoeknummers. Weinig meer dan lof. Het waren trouwens geen Wilson Audio speakers, maar Von Schweichert (de nieuwe VR7).

1. De Wilson Audio bij Multifoon. Geweldig, met laag zoals uit de botonixen van Erik. :)

2. De Master 4 van Dynamic Solutions.

3. De Von Schweigerts bij Eurogram.

4. De Xanadu's op de Alfi versterkers.

Voor de rest heb ik veel moois gehoord en maar enkele slechte demo's o.a. de Xanadu's bij Engels en de Wilson Audio Sophia in de benedenhal van de Doelen. :huh:

Ik vond de show zeer de moeite waard, wel jammer dat er geen live muziek was. Die DVD van Oscar Peterson was van een dergelijk slecht geluid voorzien dan ik er niet naar kon luisteren. We hebben drie plaatsen in de zaal geprobeerd, maar overal was het even slecht. :(

Ook was het overal erg rustig dit kwam misschien omdat we de beurs "omgekeerd" hebben gedaan. Eerst Engels, daarna Multifoon en daarna pas de Doelen. Voordeel daarvan was dat ik overal op de "SpeedyAndr

Hier ben ik het dus NIET mee eens ... vanmiddag een uitgebreide demo meegemaakt met diverse verzoeknummers. Weinig meer dan lof. Het waren trouwens geen Wilson Audio speakers, maar Von Schweichert (de nieuwe VR7).

1. De Wilson Audio bij Multifoon. Geweldig, met laag zoals uit de botonixen van Erik. :)

2. De Master 4 van Dynamic Solutions.

3. De Von Schweigerts bij Eurogram.

4. De Xanadu's op de Alfi versterkers.

Voor de rest heb ik veel moois gehoord en maar enkele slechte demo's o.a. de Xanadu's bij Engels en de Wilson Audio Alexandria in de benedenhal van de Doelen. :huh:

Ik vond de show zeer de moeite waard, wel jammer dat er geen live muziek was. Die DVD van Oscar Peterson was van een dergelijk slecht geluid voorzien dan ik er niet naar kon luisteren. We hebben drie plaatsen in de zaal geprobeerd, maar overal was het even slecht. :(

Ook was het overal erg rustig dit kwam misschien omdat we de beurs "omgekeerd" hebben gedaan. Eerst Engels, daarna Multifoon en daarna pas de Doelen. Voordeel daarvan was dat ik overal op de "SpeedyAndr

Ik ben zondag geweest als eerste naar de doelen.

Opvallend was dat ik maar een demo goed vond dat was van de Von Schweikert VR7, prachtig midden en fraai hoog ruime doortekening.

Goed was ook Xanadu dit systeem had bijna alles, iets wat opvallend was dat dit systeem geen emotie wist los te maken bij ons allen.

Slecht was zeker, Ayon, demonstreren met twee systemen gaat absoluut niet. Je merkte ook dat deze nieuwe importeur absoluut geen verstand heeft van muziek laat staan demonstreren.

De Pluimgraaff show was erg druk, juist vanwege de luisterervaringen van de afgelopen jaren was ik wederom zeer benieuwd.

JM Lab, extreem slecht bonkerig laag, en schel hoog...

MC system, matig weinig beeld een zeker geen emotie.

Audio Analogue, goed echter een te grote speaker voor de ruimte

Van Medevoort, wat een dooie boel, klonk echt als een transistorradio

Dynamic Solutions, Top zoals altijd, opvallend is dat zij hier speelde met de Master 4 een speakersysteem van ongeveer 2.000 euro

in zo'n ruimte, ongelovelijk. Ook het hoog van de combinatie met de draaitafel was zeer verfijnd, ruimtelijk en absoluut vool van emotie..

Dus voor mij de volgende verdeling

1 = Dynamic Solutions

2 = Audio Analoque

3 = Xanadu

Eigenlijk zoals elke jaar het zijn de zelfde importeurs die het weer weten

te realiseren.

Tot volgend jaar

Theo

Ik ben niet gegaan, geen zin geen tijd geen geld etc etc en ik vond dat er teveel aandacht was voor live muziek.

En liever luister ik naar audio in in een winkel of bij mij thuis want veel importeurs etc vind ik opdringeriger dan winkelpersoneel. Vaak zie ik een soort haantjes gedrag zeker als ze een groote stand hebben.