Jump to content

En was het VAD???

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Sorry,ik ben er nu twee keer geweest maar de beste ervaringen heb ik nog altijd met de luistershows op de kleine lokaties.

En mijn vriendin ook!

A:Het is er rustiger.

B:Men geeft mij de kans om mijn eigen muziek te beluisteren.(Vind ik zelf heel belangrijk)

C:Het is gratis(Maar ook over een toegangsprijs kan ik heen komen).

D:Heel gek,maar vaak klinkt het beter in mijn oren,het enigste gereedschap wat ik ooit zal hebben ).

Het is zo massaal en ik vind die drukte absoluut niet prettig in combinatie met ons hoogwaardige speeltjes.

Voorderest,jongens,geniet ervan en vooral;leer er wat van!

Groeten,

Siebe.

Hai allen,

Ik kom net terug van de VAD. Ik vind het altijd weer leuk om in die grote winkel met al die prachtige apparatuur te kijken. Daarbij in het echt ziet het er zo anders uit dan op zo'n plaatje, soms mooier en soms lelijker.

Trantec demonstreerde weer uitstekend. Of het nu de kleine Kef is of de grote ESL. Nooit te hard, voldoende afstand van de speakers en goede muziek (soms een beetje te klassiek).

Absolute Analoque ga ik ook altijd graag naar toe. De Diapasons (denk ik) klonken wel een beetje te in het hoog. Die Nottingham Analoque Spacedeck vind ik overigens een schitterende draaitafel heeft iemand er ervaring mee?

In alle eerlijkheid echt te druk (de beurs zou langer moeten zijn) en een cursus demonstreren zou ook niet weg zijn. Om te luisteren kan je echt beter naar een dealer gaan. De darkrooms heb ik overigens gemeden.

Star van de Show - de Italiaanse kamer van Transtec. De TV mag dan blijven staan, mijn speakers en versterker erin, Rel Stentor en Spacedeck erbij en het leven is goed. Hoewel gooi die TV eruit en toch maar ESL's, echt de beste luidspreker die ik oot gehoord heb.

Vandaag ook naar de VAD geweest.

Analogue Audio.

Als met de Nottingham draaitafels wordt gedemonstreerd blijkt toch dat dit 1 van de beste draaitafelfabrikanten is. Tesamen met een Benz micro Glyder en een graaf phonotrap wordt een prachtig beeld neergezet met een hoop muziek, een boel rust. Prachtig! Dat hoor ik dus nergens anders. Laat die cd speler maar uit staan.

Jadis/Monsoon

Beindrukwekkend is het als je hier binnenstapt. Grote stage, opvallend laag, lucht. Toch heb ik uiteindelijk een minpuntje. Die monsoons bevallen me niet zo. Not my bag baby. Ik mis wat beweging in het midden en hoog. Een beetje te veel hifi. Ik weet dat het een hard oordeel is, maar tenminste wel eerlijk.

Linn.

Ik ga bij de nieuwe Espek speaker zitten. Alhoewel ik het typische Linn geluid wel herken (muzikaal), ben ik toch niet zo onder de indruk. Ik vind de afsteming niet optimaal, beetje te overhelder soms, richting agressief. Bovendien klinkt de LP 12 om de een of andere reden niet zo lekker dan de CD. Jammer dat men zich niet getroost heeft een optimale afstemming te bereiken.

Dynaudio.

De confidence speakers staan uit. Men speelt met een contour speaker met Mark Levinson. Het publiek vraagt om een bigband en de persoon die de muziek draait verklaard nog dat deze speakers echt een bigband kunnen weergeven. Pfffffff.... dat ik nog zo lang ben blijven zitten. Het geluid heeft beslist kwaliteiten (stage, scheidend vermogen tussen instrumenten, etc.)maar zon overheldere afstemming pfffff. Ik heb de neiging om in dekking te gaan.

Tannoy-Myryad

muziek wordt gespeeld in een HT opstelling. Met super kleine satelietspeakers staat Roy Orbisson op. Niet echt interessant. De grote dimensions staan er wel, maar wordt hier nu mee gedraaid?? Er staat ook nog een super Thorens met een vd Hul Colibrie element erin. Heel veel geglim, maar speelt dat spul ook nog?? Eigenlijk van de gekke dat deze stand keer op keer op de VAD staat en er nog nooit een deugdelijke show is gegeven van wat de merken kunnen presteren. In die zin is het altijd beneden maats. Ben blij dat ik geen Tannoy heb....shit...toch wel.

KR enterprise/von Schweikert

Allereerst een compliment voor de wijze waarop hier geshowd wordt. De deuren gaan dicht en ook niet meer open tot het moment waarop de show over is. Lekker rustig muziek luisteren. Er staat voor werkelijk een kapitaal te spelen. De nieuwe en grootste von Schweikert speakers, twee gigantische buizenbakken links en rechts, etc. etc. Dan het geluid. Dit heeft zoals men zelf al aangeeft iets realistisch, je hoort dat er iets echt goed gaat. Het geluid heeft ook heel veel kracht en er wordt ook muziek gemaakt en het geluid open is. Toch zou ik eens graag wat normale cd's willen draaien en kijken of deze set dan door de mand valt.

Rega/Totem.

Een hopeloos zeurende man staat te vragen waarom die woofers zo bewegen? Antwoord: er is voor gekozen in de (door de importeur gemaakte) phonotrap geen subsonic filter toe te passen. De man zeurt vervolgens weer verder. Dat die bewegende woofers toch wel slecht zal zijn. Zucht. De 1 naar grootste speakers van totem staan te spelen. Eigenlijk zijn de speakers te groot voor deze ruimte. De Totem forest had er beter gepast! Wel klinkt de muziek zeer natuurlijk. Het laag bij tijd en wijle iets te, maar wel erg krachtig. Het valt me toch keer op keer op dat Totem speakers in staat zijn goed de emotie van de muziek weer te geven en echt klinken.

Tot dusverre mijn eerste indrukken bij de diverse stands. Geen enkele negatieve reactie op een merk is bedoeld het merk af te kraken. Importers zijn vaak ook gebonden aan de merken die ze hebben.

PS,

Ben nog vergeten te vertellen dat ik onverwacht ergens geluid hoorde wat erg goed klonk. Het waren volgens mij Gallo speakers, kleine ronde bollen, tennisbalformaat. Ik vraag me eigenlijk af of je die zou kunnen gebruiken voor bij de computer want mijn geluid is wel erg slecht.

Toch leuk dat iemand dezelfde goede ervaring heeft over Nottingham Analoque. Toch als je zo'n Duits blad als Audiophile leest wordt het niet echt goed getest.Vraag me af of die lui de inschaling niet op basis van de prijs doen.

Leukste ervaring was een gesprek met een ongetwijfeld gepensioneerde, Indonesische man. Hij bleek zo'n schitterende ronde Micro te hebben met SME 3009 arm en liep al markten af om daar LP's te kopen voor een habbekrats en daar had hij bijzonder veel plezier van.

Hebben jullie de nieuwe Piega's gezien (kleinere versies van de C40, echt gloednieuw volgens mij)?

Heb wel een plaatje, maar die zijn (zoals gewoonlijk) wee niet echt scherp mad.gif (iemand nog interesse in een Epson 3100Z)

Ik was er met een groepje waaronder SpeedyA. Die kon het niet laten (met onze instemming) om na vijfen nog even de Mangnats 990 te laten grommen met hun 24" woofers. Denk dat ze het in hele gebouw wel gehoord hebben. :D

Verder vond ik AA (zoals ook bij Pluimgraaff) goed, de bovengenoemde Piega's, Future data was netjes (Audiodata speakers met Seas dual concetric units aangestuurd door een Zweeds merk Advantage).

Ik heb eigenlijk tamelijk weinig langdurig geluisterd, te druk, te veel gedrang (vooral bij de deuren), maar me wel vermaakt.

Ik zou nog iets over Kef Reference (in home cinema opstellin) kunnen zeggen, maar dat doe ik maar niet.

Geplaatst door carl:

Leukste ervaring was een gesprek met een  ongetwijfeld gepensioneerde, Indonesische man. Hij bleek zo'n schitterende ronde Micro te hebben met SME 3009 arm en liep al markten af om daar LP's te kopen voor een habbekrats en daar had hij bijzonder veel plezier van.

Inderdaad.....................hier gaat het uiteindelijk om, muziek, hopelijk zijn er ook vandaag nog enkele verkopers van schijfjes en platen.

Groet Jitze

Tja,

Ziek naar huis.

Von Schweikert en co errug goed, kleine VR 1 erg goede indruk.

Morrel met kleine zwarte twee-weg ook indrukwekkend.

Als klap op de vuurpijl ESL 998 op een grote McIntosh. Wat moet je daar nog van zeggen. Te duur misschien. Maar oh wat mooi. Kippenvel.

SACD van Philips was geen succes. Ondanks 5x Nautilus 801 en peperdure monoblokken. Geen enkele opname deed me wat. Sorry.

Moet er bij zeggen dat ik niet helemaal in het midden zat. Maar dan nog.

Soms hoor je buiten de ruimte al dat het ergens goed zit.

Voor de rest een hele leuke middag gehad.

:(

Groeten,

Ruben

Geplaatst door Ruben:

...

SACD van Philips was geen succes. Ondanks 5x Nautilus 801 en peperdure monoblokken. Geen enkele opname deed me wat. Sorry.

Moet er bij zeggen dat ik niet helemaal in het midden zat. Maar dan nog.

Soms hoor je buiten de ruimte al dat het ergens goed zit.

Voor de rest een hele leuke middag gehad.

:(

Groeten,

Ruben

Ik begin steeds meer te vrezen dat SACD het niet gaat maken. Niet alleen vanwege die demo (die heb ik gemist), maar ook vanwege mijn constatering dat er erg weinig aandacht voor is. Het enige dat ik op de VAD gezien het is dat er een paar stands met een Marantz SACD demonstreerde.

Ook nieuwe titels van poulair genre blijven uit (klassiek is mooi, maar niet altijd). Zo keek ik laatst hier

;nieuwe relases: "nothing"

En kijk eens bij dezelfde rubriek onder DVD-A.

mad.gif

Geplaatst door Duck-Twacy:

Ik begin steeds meer te vrezen dat SACD het niet gaat maken. Niet alleen vanwege die demo (die heb ik gemist), maar ook vanwege mijn constatering dat er erg weinig aandacht voor is. Het enige dat ik op de VAD gezien het is dat er een paar stands met een Marantz SACD demonstreerde.

Ook nieuwe titels van poulair genre blijven uit (klassiek is mooi, maar niet altijd). Zo keek ik laatst hier

;nieuwe relases: "nothing"

En kijk eens bij dezelfde rubriek onder DVD-A.

mad.gif

Heb trouwens (op de gok) een SACDtje van ML "Leaving" gekocht op de VAD (bij HVT stand). Moet er nog naar luisteren (mijn ene versterker is bij de doctor en de andere moet nog geboren worden :) )

Hallo,

Er is een importeur die volgens mij iets niet goed gedaan heeft.

Bij de Jeff Rolands versterkers stond een setje "Verity- parsifal" boxen te spelen dat nog niet de helft liet horen van wat ze kunnen. Navraag bij de beste man leerde dat hij de boxen pas een week in huis had en dat de kabels er pas een paar dagen aan hingen. Jammer, want ik heb die Verity's wel eens eerder gehoord en werd toen zowat van mijn stoel geblazen door de dynamiek en stond (of lag ik al) versteld van de detailrijkdom en snelheid van deze boxen.

Mocht je kans zien ze nog eens ergens te horen: DOEN!!

Leobus

Geplaatst door Jitze:

Inderdaad mooi, maar jammer genoeg toch een bas-reflex..........................

Groet Jitze    :D

Wat is dat nou Jitze? Je vind hem mooi maar toch jammer... confused.gif Er is niets mis met een basreflex als ie maar goed ontworpen en getuned is.

Geplaatst door Pjotr:

Wat is dat nou Jitze?

Er is niets mis met een basreflex als ie maar goed ontworpen en getuned is.

Ben bang dat ik het niet met je eens ben, een basreflex blijft mi een noodgreep om meer laag uit een woofer te halen dan er in zit.............

Groet Jitze.